Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW Titanium - Z odliko! - Testi - Avto Magazin

Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW Titanium - Z odliko!

Ko smo o podaljšanotestni Fiesti pisali prvič, smo hvalili predvsem to, da ni le še en majhen, dober, varčen avto. Da ima nekaj več.

Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW Titanium - Z odliko! (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
27. 8. 2018

»Ta Fiesta je eden od tistih čedalje redkejših avtomobilov, ki vozniku dajo vedeti, da so inženirji pri razvoju razmišljali še o čem drugem kot le o porabi, ekologiji, ceni ali številu držal za pijačo. Zato je krmiljenje prijetno natančno in ravno prav obteženo, podvozje pa je kljub udobju še dovolj čvrsto, da se ta Fiesta v ovinke zagrize z veseljem in zato ob primernih ukazih z volanom in plinom ter zavorami zadek umirjeno zdrsne,« smo zapisali v prvem testu. Se je naše mnenje po dobrih sedem tisoč prevoženih kilometrih kaj spremenilo?

Ne, niti malo. Fiesta je, kar zadeva podvozje, točno to, kar smo zapisali – pa ne gre za njen najbolj športni model ST, ki so ga predstavili pred kratkim. Ta je na tem področju še veliko, veliko boljši; je pa tudi manj udoben in komentarji tistih, si ko v Fiesti nabirali kilometre, jasno kažejo, da so bili z njenim udobjem zadovoljni. Nekateri so ga, sploh ko gre za izrazito slabe ceste ali makadam, celo izpostavili kot izstopajoče dobrega.

Pa motor? Ta je prav tako dobil dobre kritike, tudi od kolegov, ki so na nemških avtocestah poskušali loviti tempo veliko zmogljivejših vozil. In ker takšnih kilometrov v Fiestinem obdobju pri nas ni bilo malo, večino preostanka pa je nabrala na naših avtocestah in v mestu, je razumljivo, da skupna poraba ni najnižja: 6,9 litra. A hkrati je iz računov za gorivo jasno videti tudi, da se je poraba v obdobjih, ko je bila na sporedu zelo vsakdanja uporaba (malo mesta, malo zunaj mesta pa malo avtoceste), ta komaj kaj povzpela nad pet litrov in pol – tudi na našem normnem krogu je bila takšna. To pomeni dvoje: da cena, ki jo je pri porabi treba plačati, če želimo namesto nadležnega drdranja dizla poslušamo prijetni bencinski trivaljnik, sploh ni visoka, in da je tudi finančno, ko vzamemo v račun, koliko dražja je dizelska Fiesta, nakup bencinca pametna odločitev.

Kaj pa ostanek avtomobila? Oznaka Titanium pomeni dovolj dobro založenost z opremo. Hvale je požel informativno-razvedrilni sistem Sync3, razen dejstva, da je precej voznikov ugotavljalo, da je njegov zaslon premalo (oziroma prav nič) zasukan proti vozniku. Sedi se odlično (tudi na zelo dolgih poteh) in tudi zadaj je, glede na to, v kateri avtomobilski razred Fiesta spada), dovolj prostora. Enako velja za prtljažnik – pri njem nismo zabeležili pripomb.

Tako se je Fiesta izkazala za v celoti zelo prijeten, sodoben avtomobil, le merilniki so oblikovno in tehnološko preveč podobni tistim v starejših Fordih – a tudi to je nekaterim bolj všeč kot sodobne, povsem digitalne rešitve. In ob tem, da v kabini, pri porabi in pri uporabnosti ponuja vsaj toliko kot konkurenca (tudi gledano skozi denarni vidik), k tako dobremu vtisu pripomore še tisto, o čemer smo pisali na začetku: v vozniku vzbudi veselje do vožnje. Zna biti avto, v katerega se usedem z veseljem in s pozitivnim pričakovanjem, ne pa le stroj za prevoz od točke A do točke B. Zato si zasluži odlično oceno.

Preberite še:

Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW (100 KM) 5v Titanium - Kakšne barve je?

Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW (100 KM) 5V Titanium

Test: Ford Fiesta 1.0i EcoBoost 74 kW (100 KM) 5V Titanium

Primerjalni test manjših družinskih avtomobilov: Citroën C3, Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Swift

Primerjalni test: Volkswagen Polo, Seat Ibiza in Ford Fiesta

Kratki test: Ford Fiesta Vignale

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW (100KM) 5V Titanium

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 22.990 €
Cena osnovnega modela s popusti: 17.520 €
Cena testnega modela s popusti: 21.190 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 422 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 841 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 73,5 kW (100 KM) pri 4.500–6.500/min – največji navor 170 Nm pri 1.500–4.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 V (Michelin Primacy 3)
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 97 g/km
Mase: prazno vozilo 1.069 kg – dovoljena skupna masa 1.645 kg
Zunanje mere: dolžina 4.040 mm – širina 1.735 mm – višina 1.476 mm – medosna razdalja 2.493 mm – posoda za gorivo 42 l
Prtljažnik: 292–1.093 l

Naše meritve

T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.701 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9/13,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,1/16,3s (V./VI.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 34,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri