Ford Focus 2.5 Duratec ST

Ne čakaj pomladi . . ne čakaj na maj. Takrat namreč naj bi luč sveta uradno zagledal novi Focus RS. Kakšno pošast pa pripravljajo, hudiča? Že ST je namreč vrhunski 'hot hatch'. Je smiselno čakati?

Prenesi PDF testa
11. 9. 2008

Že res, da za novega Focusa RS napovedujejo cel kup izboljšav. Razumljivo, saj razvoj prek vohunskih slik spremljamo že nekaj časa. Toda že ST ponuja najboljše v razredu 'hot hatchev'.

Tako kot pri navadnem Focusu še največjo razliko opazimo na sprednji maski. Kozmetični popravki: bolj našpičene luči, znižan sprednji konec pokrova motorja (motor pokrova se še vedno zelo nepraktično odpira s ključem) in večja odprtina za zrak.Tudi zadnje luči so dobile tehnologijo LED in belo steklo. Seveda mimo črt nikakor ne moremo, saj obujajo spomine na legendarnega Forda GT. Ali pristajajo novemu ST-ju, pa je stvar okusa. Mi bomo pripomnili le to, da so črte na seznamu dodatne opreme in da nalepke niso prav kakovostne, saj so se na nekaterih robovih že odlepile.

Notranjost je skladna in ergonomična. Vsi gumbi, stikala in ročice so tam, kjer je roka navajena poseči po njih. Armatura je za popestritev obdana v imitacijo ogljikovih vlaken. Sedeži Recaro, ki jih poznamo še iz prejšnjega modela, odlično opravljajo svojo nalogo. Le tiste visoke rasti bo lahko motil strop, ki je precej nizek.

Na prvi pogled so opazni tudi dodatni merilniki, nameščeni na vrhu armaturne plošče. Nevedneži bodo tam zaman iskali analogno uro, kar bi bilo bolj značilno za manj resne avtomobile. Resnica pa je, da gre za merilnika tlaka turbine in oljne črpalke ter prikaz temperature olja.

Testni avto je bil opremljen tudi z delno pametnim ključem. Torej je za zagon avta dovolj, če pritisnete gumb med sedežema, medtem ko je bilo treba za odklepanje in zaklepanje avta vseeno vzeti ključ iz žepa. Glede na boljše rešitve pri konkurentih je to precej nerodna zadeva. Odlična rešitev pa je pokrov posode za gorivo, kjer ni treba odvijati čepa.

Motor je stari znanec, le da v nobenem avtu ni prišel do izraza tako kot v Focusu ST. Petvaljnik z 2, 5 litra prostornine, ki mu pri dihanju pomaga turbopuhalo, je iz Volvove družine. Prednost pred štirivaljnimi konkurenti gre iskati predvsem v navoru. Dodatni valj poskrbi, da motor že pri nizkih vrtljajih opravi precej dela. Ko pa zrak zajame lopatice turbine, avto hitro poskoči. Tudi po zvoku motorja se mu turbinski štirivaljniki ne morejo postaviti ob bok. Značilen zvok petvaljnika, podkrepljen s pokanjem odvečnega bencina v izpušnem zbiralniku, je prava melodija za ušesa.

Vozne lastnosti pa so tiste, ki tega Focusa postavijo v sam vrh razreda. Podvozje je odličen kompromis med udobjem in trdoto, ki jo zahtevate med premagovanjem ovinkov. Tam pa Focus ST pokaže vse svoje odlike. Gre za izredno uravnovešen avtomobil. Ne glede na položaj stopalke plina ali zavore v ovinku ST nadaljuje začrtano smer. Toliko bolj v hitrejših ovinkih, kajti v zaprtih malce prevlada nekoliko težji nos avtomobila, ki sili navzven. Da ne gre za mlatenje prazne slame, nam lepo dokaže postavljeni čas na dirkališču Raceland, kamor se odpravimo na preizkus z vsakim športnim avtomobilom.

Focus ST se je prebil na prvo mesto med avtomobili, gnanimi na prednji par koles!

Čakati na RS-a? Vam gre v nos, ker bo RS opremljen s 300 'konji'? Nič hudega. Zapeljite se do bližnjega tunerja, vse drugo že imate v paketu, ki se imenuje ST.

Saša Kapetanovič, foto:? Saša Kapetanovič

Ford Focus 2.5 Duratec ST

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 27.430 €
Cena testnega modela: 29.900 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 166kW (225 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,8 s
Največja hitrost: 241 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,3l/100km

Tehnični podatki

Motor: 5-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 2.521 cm? – največja moč 166 kW (225 KM) pri 6.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.600–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 W (Continental SportContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 241 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,8 s – poraba goriva (ECE) 13,8/6,8/9,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.392 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.357 mm – širina 1.839 mm – višina 1.497 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 282–1.144 l

Naše meritve

T = 18 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 62 % / Stanje kilometrskega števca:3.659 km
Pospešek 0-100km: 7,2s
402m z mesta: 15,1s ( 156km/h)
1000m z mesta: 27,1s ( 200km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,4/7,1s
Prožnost 80-120km/h: 6,8/9,4s
Največja hitrost: 241km/h (VI.)
poraba na testu: 11,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,4m
AM meja: 40m
Ocena
  • Glede na prejšnjega ST-ja gre bolj za kozmetične popravke. Vendar se ST še zmeraj uvršča v sam vrh svojega razreda. Na naši lestvici doseženih časov na dirkališču je nedvomno prvi!

Hvalimo in grajamo
motor (navor, zvok)
sedeži
vozne lastnosti
kakovost nalepk
delno pametni ključ

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri