Ford Mondeo Karavan 1.8 16V Trend

6. 9. 2001
Deli
Ford Mondeo Karavan 1.8 16V Trend

Avtomobil za družinsko uporabo, ki pa zna zadovoljiti tudi živahnejše želje očeta (ali mame).

Da bi Ford po uspeli limuzinski inačici Mondea na svetlo spravil neuporabno kombi ali, kot ji sami pravijo, karavansko izvedbo, skoraj ni bilo misliti. Dobra novica za številčnejše družine (in druge, ki jih tak avtomobil zanima) - ni.

Mondeov karavan premore že v osnovi kar zajeten prtljažni prostor, saj ima osnovni prtljažnik kar 540 litrov prostora, medtem ko ga lahko še dodatno povečate s preklapljanjem po tretjini deljivega naslona zadnje klopi na resnično velikih 1700 litrov.

Pri podiranju naslona sicer ni možno preklopiti tudi sedalnega dela, a je kljub temu dno celotnega prtljažnika ravno in brez stopnic ter drugih motečih prelomov. Dodatna dobra lastnost prtljažnika je tudi opazno znižan nakladalni rob (pokrov prtljažnika se močno zajeda v zadnji odbijač), zaradi česar je nalaganje težjih predmetov mnogo enostavnejše kot pri limuzini in kombilimuzini.

Druga opazna razlika na zadku so zadnje luči, ki so pri karavanu postavljene navpično in razpotegnjene po zadnjih stebričkih. Slednja oblika luči deluje v primerjavi s 4- in 5-vratnima različicama bolj odraslo in hkrati mnogim opazovalcem všečneje (med slednje se šteje tudi spodaj podpisani).

Ko se pri opazovanju avtomobila sprehodimo od zadka proti prednjemu delu vozila, je v notranjosti za prtljažnikom na vrsti potniški prostor oziroma zadnji sedeži. Tam bodo potniki, tudi visokorasli, vedno našli dovolj prostora tako za glave kot tudi kolena.

Pri zadnji klopi naj omenimo le še, da je nekoliko trše oblazinjena in da je postavitev naslona (morda) rahlo preveč položna, kar lahko od potnikov zahteva nekoliko več navajanja. Podobnega ugodnega okolja bodo deležni tudi potniki spredaj. Torej: dovolj višinskega in vzdolžnega prostora, čvrsto oblazinjeni sedeži, ki kljub temu telesu ne zagotavljajo zadostnega bočnega oprijema.

V kabini srečamo tudi kakovostne materiale, ki so ravno tako kakovostno združeni oziroma sestavljeni v delovno celoto. Barvno monotonost pa so pri Fordu uspešno razbili z aluminijastimi vložki. Posledica vsega naštetega je dobro počutje med vožnjo, ki ga ne kvarijo razni črički ali cenena trda plastika.

Dober občutek se še dodatno utrdi z dobro ergonomijo, po višini nastavljivim sedežem (ob pomoči elektrike! ? ), nastavljivim ledvenim predelom voznikovega sedeža ter po višini in globini nastavljivim volanskim obročem. Ko se pomaknemo po avtu še nekoliko bolj proti prednjemu delu, najdemo pod prednjim pokrovom motor. Ta ob pomoči dveh izravnalnih gredi deluje mirno v celotnem območju vrtljajev.

Podobno velja za prožnost, saj motor že iz nizkih vrtljajev lepo povleče, a se glavnina veselja zaključi pri približno 6000 vrt/min, kjer motor doseže tudi največjo moč. Zaradi zmanjšanega navdušenja do vrtenja prek vrednosti 6000 vrtljajev vam odsvetujemo vrtenje motorja do najvišjih 6900 vrtljajev v minuti (tu se vklopi tudi ne najnežnejši omejevalnik vrtljajev), saj je v tem območju tudi končni učinek preslaboten, da bi bil izkupiček vreden mučenja motorja.

Naslednji pozitivni lastnosti motorja sta tudi dobro odzivanje na ukaze izpod desne noge ter glede na zmogljivosti, kljub kar občutni masi vozila (1435 kg), povsem zmerna žeja. Poraba na testu se je v povprečju gibala pod desetimi litri na 100 kilometrov prevožene poti oziroma je v najboljšem primeru padla celo na vsega 8, 8 l/100 km.

Med vožnjo je za voznika in njegovo počutje ravno tako zelo pomemben tudi menjalnik. Prestavna ročica slednjega je po fordovsko natančna in tudi ob živahnejših željah se po hitrejšem prestavljanju pretirano ne upira. Celotna konstrukcija vozila je seveda pritrjena na podvozje, ki navdušuje tako voznika kot potnike.

Vzmetenje je nekoliko bolj čvrsto, a je zmožnost požiranja neravnin kljub temu na dovolj visoki stopnji, da udobje potnikov ni načeto. Po drugi strani se lahko voznik povsem zanese na dobro odzivnost krmilnega mehanizma, in posledično na zelo dobro vodljivost. Že omenjeno čvrsto vzmetenje se odraža tudi pri legi.

Slednja je dobra in za spredaj gnano vozilo hkrati nekoliko nenavadna. Ob prekoračitvi zgornje meje zmogljivosti podvozja prične namreč v ovinku drseti celotno vozilo, in ne le prednji del, kot je to običajno za veliko večino spredaj gnanih avtomobilov. Pri podvozju in izvedbi pogonskega sklopa je zelo opazna tudi podvrženost k spodrsavanju notranjega pogonskega kolesa v ovinkih ali križiščih.

Za učinkovito zaviranje poskrbijo štirikrat kolutne zavore, ki so spredaj izdatneje hlajene in jim v kritičnih situacijah priskočita na pomoč elektronska porazdelitev zavorne moči (EBD) in sistem ABS. Celoten občutek zanesljivosti še dodatno okrepi natančno odmerjanje zavorne sile na pedalu in podatek o kratki zavorni poti, ki je na meritvah pri zaviranju s 100 km/h do mirovanja znašal vsega 37, 7 metra.

Vse naštete odlike uvrščajo Mondea karavan med avtomobile, ki so v prvi vrsti namenjeni družinski uporabi, a zmorejo hkrati zadovoljiti tudi živahnejše želje očeta (ali morda mame) po hitreje odpeljanem zaporedju ovinkov na podeželski cesti, ki jih je v Sloveniji na pretek. Za Fordovega Mondea karavan z opremo Trend bodo pri pooblaščenih

Fordovih prodajalcih od petčlanske družine, ki želi »posvojiti« še šestega člana, pričakovali vplačilo natanko 4.385.706 slovenskih tolarjev. Ali je to malo ali veliko denarja? Za nekatere vsekakor je velik znesek, medtem ko za druge morda zopet ne. A glede na dejstvo, da je stopnja osnovne opremljenosti in vsota drugih odlik »trendovskega« Mondea dovolj visoka, postane nakup upravičen in vreden svojega denarja.

Peter Humar

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 20.477,76 €
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 83,1 mm - gibna prostornina 1798 cm3 - kompresija 10,8 : 1 - največja moč 92 kW (125 KM) pri 6000/min - največji navor 170 Nm pri 4500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 8,3 l - motorno olje 4,3 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,420; II. 2,140; III. 1,450; IV. 1,030; V. 0,810; vzvratna 3,460 - diferencial 4,060 - gume 205/55 R 16 V (Michelin Pilot Primacy)
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,2 s - poraba goriva (ECE) 11,3/5,9/7,9 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, dvojna vzdolžna vodila, prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1435 kg - dovoljena skupna masa 2030 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4804 mm - širina 1812 mm - višina 1441 mm - medosna razdalja 2754 mm - kolotek spredaj 1522 mm - zadaj 1537 mm - rajdni krog 11,6 m
Notranje mere: dolžina 1700 mm - širina 1470/1465 mm - višina 890-950/940 mm - vzdolžnica 920-1120/900-690 mm - posoda za gorivo 58,5 l
Prtljažnik: (normno) 540-1700 l
Naše meritve
T = 18 ° C, p = 1002 mbar, rel. vl. = 52 %
Pospešek 0-100km: 11,3s
1000m z mesta: 32,8s ( 156km/h)
Največja hitrost: 200km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,8l/100km
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,7m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 56dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Mondeov karavan se zaradi velike prostornosti že osnovnega prtljažnika izkaže kot zelo dober šesti član petčlanskih družin. Poleg tega pa bodo dovolj zmogljiv motor, dobro podvozje in sama kakovost izdelave navdušila tudi morebitne nekoliko zahtevnejše oziroma živahnejše očete ali mame.

Hvalimo in grajamo
motor
podvozje
prtljažnik
ergonomija
vodljivost in lega
zavore
»fordovska« obvolanska ročica za upravljanje brisalnikov
bočna oprijemljivost prednjih sedežev
nagnjenost k spodrsavanju notranjega pogonskega kolesa