Ford Ranger 2.5 TDCi XLT Limited

Kaj vse je novega na novem Fordovem Rangerju, smo predstavili v četrti letošnji številki Avto magazina. Prve vtise z vožnje dopolnjujemo s pravim testom, na katerem se je potrdilo, da je bratranec (nove) Mazde BT-50 med najboljšimi pickupi.

Prenesi PDF testa
2. 8. 2007

Kako bi novi Ford Ranger tekmoval z neposredno konkurenco, lahko razberete iz primerjalnega testa treh pickupov (v letošnji deveti številki Avto magazina), na katerem je njegova tehnična sorodnica Mazda BT-50 prepričljivo zmagala.

Novi Ford Ranger je oblikovno popolnoma drugačen, tako da ga z Mazdo ne moremo zamenjati. Glede oblike bi lahko tudi rekli, da gre za evolucijo predhodnega Rangerja, od katerega pa je novinec krepko boljši. Novi ni več klasičen poltovornjak, pickup za v blato, za na gradbišča ali za v druga po prahu dišeča delovna okolja. Novinec izkorišča trende in se v takšni štirivratni različici močno približuje mestnim terencem. Po videzu, opremi in udobju.

Za veliko tega je zaslužen novi 2, 5-litrski turbodizel sodobne gradnje s 16-ventilsko tehniko, z neposrednim vbrizgom po skupnem vodu in s prilagodljivo geometrijo turbopuhala. Motor je v spodnjem območju vrtljajev soliden, razživi pa

se nad 1.800 vrtljaji; takrat zadovoljuje tako potrebe po moči (prehitevanja, vožnja v klanec) kot tudi po udobju, saj je njegovo delovanje dovolj zmerno, da ga ne moremo označiti za hrupnega.

Motor s 143 ‘konji’ sicer ni med najmočnejšimi, a je za najmanj razred boljši od predhodnika in tudi primernejši za vožnjo na daljše razdalje po avtoces­tah. Ko igla merilnika hitrosti kaže 90 kilometrov na uro, kaže merilec vrtljajev okoli 1.900/min, pri avtocestni hitrosti 130 kilometrov na uro pa okoli 2.500/min. Tako pravi praksa. Pogrešali smo sicer menjalnik s šestimi stopnjami, a na splošno lahko o motorju pišemo le pohvale. Ni preglasen, je dovolj močan, uporaben pa je tako na terenu kot tudi ob hitrejši vožnji po odprtih cestah in avtocestah, saj lahko merilnik hitrosti pokaže tudi 180 km/h.

Dober je tudi menjalnik, ki je le petstopenjski, vendar ima dobro umerjena prestavna razmerja. Ročica gre sicer malce trše iz prestave v prestavo, a vedno natančno. Poleg nje je po klasičnem receptu tudi ročica reduktorja z mehansko zaporo diferenciala in za preklop med dvo- in štirikolesnim pogonom. V osnovi je Ranger gnan na zadnji kolesni par, vklop štirikolesnega pogona je ročen in vedno brezhiben. Ob praznem kesonu se pokaže prva slabost zadnjega pogona, ki pa lahko, če je nadzorovana, postane tudi zelo zabavna.

Ob prečkanju večjih cestnih neravnin zadek namreč odnaša, brez večjih težav pa ga iz smeri (načrtno) spravite tudi na malce bolj drsečem asfaltu ali na mokri podlagi. Porok za igrivo vožnjo je tudi 2, 5-litrski TDCi. Ob praznem kesonu in vključenem pogonu na zadnji kolesi previdnost ni odveč.

Pohvalna je tudi Rangerjeva vodljivost, saj je volanski mehanizem zdaj natančnejši, čeprav je volanski obroč spet nastavljiv le po višini. Ne pozabite na večji obračalni krog in vzemite v zakup nekaj več dela z volanskim obročem pri upravljanju. Testni Ranger je bil opremljen z opremo XLT Limited, torej je imel tudi serijsko vgrajena parkirna tipala v zadnjem odbijaču, čeprav je karoserija takšnega Rangerja, kot ga vidite na fotografijah, torej z ravnim in zajetnim motornim pokrovom ter brez nadgradnje kesona ob uporabi električno pomičnih (in ogrevanih) vzvratnih ogledalih, precej pregledna.

Morda boste presenečeni nad udobjem v vožnji - Ranger ni več klasični delovni stroj, postal je dober kompromis (s še vedno pretežnimi delovnimi ambicijami) med delavno ‘živaljo’ in udobnejšim terencem. Pri podvozju pickup seveda stavi na preizkušeno tehniko, ki v zadek vgrajuje togo premo z listnatimi vzmetmi. Na papirju nič kaj udobna rešitev (a vendar zelo primerna za prevoz težjega tovora) se v praksi izkaže za izpiljeno, saj je lahko Ranger (sorazmerno) udoben tudi na daljših poteh, čeprav pri večjih grbinah ne more skriti svoje zasnove. Presenetljivo je, da je nagibanja pri vožnji skozi ovinke malo, celo manj kot pri nekaterih (udobnejših) mehkih terencih.

Notranjost je precej podobna Mazdini. Ročica ročne zavore je izvlekljiva izpod volanskega obroča, pri skakanju v notranjost pa je lahko v napoto. Koleno bo včasih motila ročica reduktorja, to pa je tudi vse, kar zmoti pod streho. Na pragovih je bil pri testnem Rangerju nameščen še cevast drog, ki pa je bil tam bolj v napoto kot korist, saj nanj, če nimate kot šop belega papirja tankih nog, ne boste mogli stopiti. Je premalo prostora . . Boste pa, zahvaljujoč tema cevema, večkrat, pogoj je seveda umazana karoserija, izstopili z umazanimi hlačami. Če ne boste pazili . .

Notranjost testnega Rangerja (oprema XLT Limited) bi se brez težav kosala z večino mehkih terencev. Avtoradio s CD-predvajalnikom, (ročna) klimatska naprava, usnjeni sedeži, z usnjem prevlečeni ročici na sredinski konzoli in volanski obroč so le del opreme, ki sodi na cesto in manj na deloviš­ča. Na vrhu armaturne plošče, poleg zeleno osvetljenih merilnikov, pri katerih smo pogrešali potovalni računalnik, je bil tudi komplet merilnikov (pri Fordu mu pravijo Multimeter).

Ti prikazujejo naklon avtomobila, temperature, kompas . . Uporabna stvar, ki pa je lahko v pickupu tudi zaradi imidža. Dvokabinska različica je imela prostor za pet potnikov. Dostop do zadnje klopi je zaradi ožjih vrat malce otežen, a ne težak. V sredini manjka vzglavnik, poleg tega lahko pri varnosti pograjamo še manjkajoči tretji zavorni luči, pohvalimo pa naj opremljenost s štirimi varnostnimi blazinami.

Mitja Reven, foto: Aleš Pavletič

Ford Ranger 2.5 TDCi XLT Limited

Osnovni podatki

Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.878 €
Cena testnega modela: 26.878 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 105kW (143 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,6 s
Največja hitrost: 158 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,9l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – gibna prostornina 2.499 cm3 – največja moč 105 kW (143 KM) pri 3.500/min – največji navor 330 Nm pri 1.800/min.
Prenos moči: poganja zadnji kolesi z možnostjo ročnega vklopa štirikolesnega pogona – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 245/70/R 16 S (Bridgestone Dueler H/T).
Zmogljivost: največja hitrost 158 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,6 s – poraba goriva (ECE) 10,9/7,8/8,9 l/100 km.
Voz in obese: terenski pickup – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, po dve prečni vodili, stabilizator – zadaj toga prema, listnati vzmeti, teleskopska blažilnika – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 12,6 m – posoda za gorivo 70 l.
Mase: prazno vozilo 1.860 kg – dovoljena skupna masa 3.040 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)

Naše meritve

T=22 °C / p= 1.110 mbar / rel. vl.: 45 % / Gume: gume 245/70/R 16 S (Bridgestone Dueler H/T) / Stanje števca: 3.870 km
Pospešek 0-100km: 13,2s
402m z mesta: 18,9s ( 117km/h)
1000m z mesta: 34,9s ( 146km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 34,9 (V.)s
Največja hitrost: 159km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,8l/100km
Najvišja poraba: 11,4l/100km
poraba na testu: 10,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,7m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 70dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 69dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (324/420)
  • Fordov Ranger je ostal delovni pripomoček, ki lahko preživi v najbolj surovem okolju, hkrati pa ne bo videti nič čudno, če se boste z njim pripeljali tudi pred nočni lokal.

  • Zunanjost (13/15)

    Dovolj drugačen od drugih in še vedno predvsem odločnega videza.

  • Notranjost (109/140)

    Nič manj vredna od nekaterih mehkih terencev. Ima vse, kar imajo bolj cestni.

  • Motor, menjalnik (35 /40)

    Motor je naravnost usojen temu stroju, menjalnik pa ima tako dobro izračunana razmerja, da za manjkajočo šesto prestavo ne gre dolgo žalovati.

  • Vozne lastnosti (71 /95)

    S praznim zadkom lahko na izrazitejših grbinah zapleše.

  • Zmogljivost (26/35)

    Motor je prepričljiv v delovnem okolju in zmore tudi daljša popotovanja po avtocestah. Tudi z večjimi hitrostmi.

  • Varnost (40/45)

    Manjka tretja zavorna luč, na drugi sedežni klopi ni sredinskega vzglavnika. Varnost je lahko boljša.

  • Gospodarnost

    Poraba goriva je lahko zmerna, po ceniku pa je Mazda nekoliko cenejša. Kdo da več popusta?

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
nosilnost
uporabnost
odličnost na terenu in dobre vozne lastnosti na cesti
udobje
menjalnik
motor
velik rajdni krog
kromana zaščita pragov
ni tretje zavorne luči

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri