Honda Accord 2.2i-CTDI Executive

7. 7. 2005 | Dušan Lukič
Deli
Honda Accord 2.2i-CTDI Executive

Logika in pamet sta eno, srce je drugo. Zakaj bi si človek, recimo, kupil avto z 2, 4-litrskim bencinskim motorjem, ko pa mu skoraj enake zmogljivosti (in nižjo porabo) nudi 2, 2-litrski dizel?

Natančno tako smo pred kake pol leta na straneh te revije začeli kratek test Accorda z 2, 4-litrskim bencinskim štirivaljnikom. In ugotovili, da je sicer bolj požrešen in zmogljivejši, a racionalno glavo bo zadovoljil tudi 2, 2-litrski dizel z oznako i-CTDI. Pa to še drži?

Čemu sploh takšno vprašanje? Preprosto, v bližnji zgodovini smo pri Avto magazinu Accorda z dizlom v nosu (natančneje: prav ta dizel v nosu) razglasili za odlično opravljeno delo. A konkurenca ne počiva in Accordov dizel kar naenkrat ni več naj. Konkurenti so enako tihi, enako odzivni, a nekateri tudi precej bolj zmogljivi. 140 konjev ni več številka, ki bi navduševala, prej nasprotno.

Sicer pa tudi sam Accord ne sodi več med najmlajše, zato je počasi prišel v obdobje, ko je treba dobre prodajne številke (in te so bile za slovenske razmere res dobre) poskrbeti drugače, recimo z ugodnimi paketi opreme.

Oznaka Executive, ki so jo k imenu avtomobila dodali tokrat, lahko pravzaprav pomeni dva različna paketa opreme. Bolj ali manj sta enaka, razlikujeta se večinoma po usnju na sedežih . . In seveda ceni.

Tak Executive (natančneje: Executive B) je od, recimo, ’običajnega’ Accorda 2.2 i-CTDI Sport dražji za okoli pol milijona tolarjev, za ta denar pa dobite sistem za stabilnost vozila (VSA), ksenonske žaromete, strešno okno, električno nastavljive sedeže, tempomat in nekaj umetnega lesa za popestritev notranjosti. Cenovno ugodno? Da, kajti gre praktično za točno tak paket opreme, kakršnega bi si človek zaželel že v osnovi. Takšnega bi izbrala racionalna glava. Bolj izbirčna bi si zaželela tistega drugega Executivea, tistega s satelitsko navigacijo, usnjem na sedežih in še čem - a za slab milijon več.

Ne, kar racionalna naj obvelja. Več praktično ne potrebujete.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 30.837,92 €
Cena testnega modela: 31.234,35 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,3 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2204 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - največji navor 340 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 225/45 ZR 17 Y (Bridgestone Potenza S03).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,3 s - poraba goriva (ECE) 7,1/4,5/5,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1473 kg - dovoljena skupna masa 1970 kg.
Zunanje mere: dolžina 4665 mm - širina 1760 mm - višina 1445 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: 459 l
Naše meritve
T=11 °C / p= 1003 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 4130 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,1s ( 131km/h)
1000m z mesta: 31,3s ( 169km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,9s
Prožnost 80-120km/h: 12,1s
Največja hitrost: 203km/h (V.)
poraba na testu: 8,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Record z dizlom v nosu je še vedno dobra izbira, paket opreme Executive B pa je še dodaten plus.

Hvalimo in grajamo
uglajenost motorja
menjalnik
oprema
zmogljivost motorja
preveč umeten umetni les