Podaljšani test: Honda CR-V 1.6i DTEC 4WD Elegance

10. 9. 2017 | Dušan Lukič
Deli

No, da ne bo pomote: CR-V ni ne star ne zastarel, le njegova filozofija je malo drugačna od najnovejših križancev, ki zdaj prihajajo na trg.

Sveža generacija križancev namreč pomeni digitalne merilnike, napredne info-zabavne sisteme, le sprednji pogon, poudarek na obliki (pa čeprav na račun uporabnosti) in počutje (z voznimi lastnostmi vred), ki je čim bliže klasičnim karavanom.

Zmerna poraba za štirikolesni pogon

CR-V ni in noče biti takšen. Je sicer že stari znanec, ki pa je zadnja leta seveda doživel pomladitve, kakršne bi ga morale držati vštric s tekmeci. Tu je najpomembnejši motor, 1,6-litrski turbodizel, ki je zamenjal starega 2,2-litrskega. Kljub manjši prostornini ima več moči, je pa tudi bolj uglajen, tišji in seveda bolj prijazen okolju in denarnici. In to je v današnjih časih še kako pomembno. Kar poglejte našo porabo: za avto te velikosti in s štirikolesnim pogonom je rezultat zelo dober!

Tu je CR-V povsem na nivoju konkurence, je pa malce glasnejši. Podobno bi lahko zapisali za menjalnik: dobro izračunan, z natančnimi gibi, a v celoti nekoliko pretrd, preveč terenski in premalo (za tiste, ki bi se radi peljali ’kot v navadnem avtu’) mehak. Tisti, ki kdaj vendarle zavijejo z asfalta, pa bodo znali ceniti občutek moči in zanesljivosti, ki ga vzbuja – občutek, da lahko tale CR-V poženete ne le na makadam, temveč prav na teren, a se ne bo ne pritoževal ne omagal.

Novi križanci ponujajo več zabavne in uporabne tehnologije

No, kljub vsemu bi si želeli sodobnejše info-zabavne tehnike – to je področje, kjer CR-V še najbolj odstopa od sodobnih standardov. Kar trije po zasnovi in grafiki popolnoma različni zasloni na armaturni plošči kvarijo vtis. Največji med njimi je občutljiv za dotik, a je njegova grafika precej groba, zasnova izbirnikov pa ne preveč intuitivna. CR-V bo v naslednji generaciji moral dobili integriran, dodelan info-zabavni sistem.

Toda ponovno: nekaterih to ne moti. So kupci, ki od avta zahtevajo zanesljivost, varčnost, robustnost. In v poplavi križancev na trgu po teh kriterijih CR-V zaseda zelo visoko mesto. Dovolj visoko, da mu bodo tisti, ki pri avtu cenijo prav to, vse preostale bolj ali manj opazne napakice zlahka odpustili.

Dušan Lukič
foto: foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 20.870 €
Cena testnega modela: 33.240 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.450 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.597 cm3 – največja moč 118 kW (160 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Continental Premium Contact).
Zmogljivost: dolžina 4.605 mm – širina 1.820 mm – višina 1.685 mm – medosna razdalja 2.630 mm – prtljažnik 589–1.669 l – posoda za gorivo 58 l.
Mase: prazno vozilo 1.720 kg – dovoljena skupna masa 2.170 kg.
Zunanje mere: največja hitrost 202 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Naše meritve
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 53 % / stanje kilometrskega števca: 11662 km
Pospešek 0-100km: 10,6s
402m z mesta: 17,6s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,9/11,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,9/12,2s (V./VI.)
poraba na testu: 8,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB