Honda Jazz 1.4 i-DSi Sport

21. 7. 2005 | Dušan Lukič
Deli
Honda Jazz 1.4 i-DSi Sport

Redni bralci naše revije se boste verjetno spomnili črne Honde Civic 1.6 16V Sport, ki smo jo preizkusili pred časom. Motor je bil sicer povsem serijski, vsi drugi deli avtomobila pa dovolj športni, da smo zapisali, da si oznako Sport res zasluži.

Odlično podvozje, športni sedeži, videz … pa še odličen čas smo dosegli na Mobikrogu. Torej pri Hondi znajo poskrbeti, da si njihovi avtomobili z oznako Sport to res zaslužijo. Res?

Pred kratkim je v redakcijo zašel Jazz z isto oznako. Ta avtomobil s točno takšnim motorjem (1, 4-litrski bencinski štirivaljnik s 83 konji) je pred kratkim sodeloval v našem primerjalnem testu malih avtomobilov in se kar dobro odrezal. In kako se Jazz Sport razlikuje od svojega navadnega brata? Prepoznali ga boste predvsem po zunanjosti, saj je dobil nov prednji in zadnji odbijač, obrobe pragov, 15-palčna lahka platišča, športne sedeže, usnje na volanu in varnosti na ljubo še stranski zračni blazini. Vse skupaj za dobre 3, 3 milijone tolarjev. Se splača?

Če iščete majhen avtomobil, ki se razlikuje od tekmecev, in ne ciljate na športnost, ampak vas zanima predvsem uporabnost in oprema (ki vključuje tudi samodejno klimatsko napravo in večopravilni volan), je račun ugoden. Če pa si želite nekaj majhnega in športnega, se morate ozreti drugam. Zakaj? Zato, ker v nasprotju s ’športnim’ Civicom Jazz Sportom nima športni vožnji prirejenega podvozja, ker se zavore pri zaviranju, ko drvimo z veliko hitrostjo, kmalu oglasijo z bobnenjem in oznanijo, da jim takšno početje ni všeč (kar zmoti, pa čeprav zato ne zavirajo nič slabše), ker tudi zvok motorja ni prav nič športen, saj je izpušna cev ostala popolnoma enaka kot pri povsem običajnih Jazzih.

In ker so tudi motorne zmogljivosti skoraj enake kot pri navadnem Jazzu (do 100 km/h je bil Sport zaradi boljših gum malenkost hitrejši, pri prožnosti pa nekaj slabši), lega na cesti pa ni nič bolj športna, lahko mirno zapišemo: s tem avtomobilom si Honda dela bolj slabo uslugo. Doslej namreč niso imeli navade, da bi športnost pri njih pomenila le paket opreme, kot je to v navadi pri nekaterih znamkah, temveč so njihovi avtomobili znali navzven obljubljeno športnost tudi dokazati. So ti časi dokončno minili ali pa je Jazz Sport le izjema?

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.937,57 €
Cena testnega modela: 14.271,41 €
Moč: 61kW (83 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,0 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1339 cm3 - največja moč 61 kW (83 KM) pri 5700/min - največji navor 119 Nm pri 2800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/55 R 15 V (Bridgestone Potenza RE 040).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,0 s - poraba goriva (ECE) 6,7/4,8/5,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1048 kg - dovoljena skupna masa 1460 kg.
Zunanje mere: dolžina 3845 mm - širina 1675 mm - višina 1525 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 380-1323 l
Naše meritve
T=26 °C / p= 1009 mbar / rel. vl.: 56 % /Stanje km števca: 937 km
Pospešek 0-100km: 13,5s
402m z mesta: 18,9s ( 118km/h)
1000m z mesta: 34,9s ( 149km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,4s
Prožnost 80-120km/h: 21,9s
Največja hitrost: 165km/h (V.)
poraba na testu: 8,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
AM meja: 43m
Ocena
  • Jazz Sport ni športnik - če ste si ga mislili privoščiti kot takšnega, ste se zmotili. Je pa bogato opremljen, očem prijeten in vsakdanje zelo uporaben avtomobilček, ki kot takšen ne razočara.

Hvalimo in grajamo
videz
oprema
uporabnost
prekratek vzdolžni pomik prednjih sedežev
lega na cesti
zvok motorja