Honda Jazz 1.4i DSi LS

19. 9. 2002
Deli

Ali sva z Jazzom lahko prijatelja? Zanima tudi vas? Če vas, potem bodo naslednje vrstice ponudile odgovor. Vam in meni . .

Že ob prvem stiku takoj opazim malčkovo samosvojo obliko. Velika žarometa, ki se zajedata globoko v blatnika, skupaj s prednjo masko in gubami na pokrovu motorja tvorita radoživ in nasmejan obraz. Ta je nekaterim všeč in se takoj zaljubijo vanj, drugim pač ni. Katerih je več in katerih manj, je težko reči, vsekakor pa drži, da je Honda dopolnila prednjo podobo avtomobila tudi z zadkom. Tu so njeni oblikovalci zrisali obline, ki sicer opaznejše ne odstopajo od evropskega povprečja v tem razredu, a je vseeno celotna pojava dovolj sveža, da Jazza na cesti ne morete zamenjati za Pola, Punta ali Clia.

Če ste torej željni drugačnosti in odstopanja od sivega povprečja slovenskega voznega parka (vsaj v razredu malih avtomobilov), potem bo Jazz prava odločitev. Piko na i postavi še visoka gradnja karoserije. Ko sem se osredotočil na notranjost in k visoki gradnji karoserije prištel še zelo dobro prilagodljivost zadnje sedežne klopi, sem ugotovil, da imam pred seboj čistokrven »mini« limuzinski kombi.

Podrobnosti zlaganja in prelaganja po tretjinah zložljive zadnje klopi si raje oglejte na priloženih fotografijah, saj bi bilo podrobnejše opisovanje mnogo bolj obširno in zapleteno, kot to lahko prikažejo slike. Zato pa se lahko na tem mestu posvetim drugim elementom potniške kabine.

Armaturna plošča je na žalost še vedno iz cenene in na otip nič kaj prijetne trde plastike in tudi sedeži so oblečeni v podobno ceneno blago, kot ga ponuja hišni Stream. Toliko bolj pa me presenečajo številni odlagalni predalčki, ki jih je kabina polna. Edina pomankljivost je, da so z izjemo standardnega (poštenih mer) sovoznikovega predala vsi ostali odprte narave - brez pokrovov.

Na splošno je v Jazzu mene in številne sopotnike, ki so se uspeli peljati v njem, navdušil tudi splošen občutek prostornosti, ki je posledica predvsem že omenjene visoke gradnje. Položaj za volanom je visok (kot v limuzinskem kombiju) in si kot takšen skupaj z dovolj dobro ergonomijo sedenja ne zasluži večjih zamer. Takoj ko sem prvič sedel za volan, sem si želel malo bolj pokončno nasajenega volanskega obroča, a že v prvih nekaj kilometrih sem se navadil tudi te lastnosti in prava vožnja se je lahko pričela.

Ob zasuku ključa je motor stekel mirno in tiho. Na kratke trzljaje stopalke za plin so odzivi »motorčka« dobri, kar se je še enkrat potrdilo tudi med vožnjo. Od malega štirivaljnika s prostornino enega litra in štirih decilitrov sem, glede na Cliov 1.4 16V agregatek, pričakoval kar nekaj živahnosti na cesti. Ta je sicer najbolj izrazita pri mestnih hitrostnih povprečjih, a ob pravilni (beri: pogosti) uporabi prestavne ročice menjalnika se lahko prenese tudi med večja hitrostna povprečja. Kljub temu ne pričakujte preveč na avtocesti, kjer se sorazmerno majhnemu navoru po robu postavi hitrost oziroma se nastali upor zraka. Ker sem malo prej ravno omenil menjalnik, naj poudarim še njegovo posebnost oziroma posebnost prestavne ročice, s katero mu poveljujete. Kratki, lahkotni in predvsem natančni gibi vsakokrat posebej navdušijo in hkrati postavljajo merila v tem avtomobilskem razredu.

Upoštevajoč opisane lastnosti sem z Jazzom raje ostal v objemu mestnega vrveža, kjer se s svojo majhnostjo in okretnostjo izkaže mnogo bolje kot na odprtih hitrih cestah. To ugotovitev mi je vedno znova potrdilo tudi zelo čvrsto vzmetenje podvozja. Zaradi že velikokrat omenjene visoke gradnje so Hondini inženirji posegli po trdem vzmetenju, ki karoseriji preprečuje pretirano nagibanje v ovinkih. Hkrati pa ta lastnost podvozja in sorazmerno kratka medosna razdalja (dobrih 3, 8 metra dolge karoserije se pač ne da posaditi na veliko daljše medosje, kot je obstoječe) s seboj prineseta tudi zelo opazno pozibavanje avtomobila na vzdolžnih cestnih valovih, ki je danes v tem razredu prej izjema kot pravilo. V mestu ta nevšečnost redko pride do izraza.

Da Jazzovo osnovno poslanstvo ni namenjeno podiranju hitrostnih rekordov, so potrdile tudi njegove zavore oziroma obnašanje avtomobila pri močnem zaviranju s hitrosti preko 100 km/h. Takrat se je malček pričel obnašati nestabilno, zaradi česar je bilo treba popravljati smer. Tudi izmerjena zavorna pot (s 100 km/h do mirovanja v 43, 9 metrih) ni pretirano vzpodbudna.

Zanimivo je, da zastopnik za Hondo v Sloveniji našemu trgu ponuja le močnejšo različico Jazza in še to z eno samo (sprejemljivo bogato) stopnjo opreme. Obstaja namreč tudi različica z 1, 2-litrskim motorčkom, ki glede na 1, 4-litrsko izvedbo ponuja skoraj enako zalogo moči. Škoda, saj bi lahko Honda z večjo ponudbo morda celo resneje tekmovala z ostro konkurenco v tem razredu, kajti drugi ponudniki imajo veliko večjo ponudbo motorjev - ta pa kupcem v prvi vrsti omogoča možnost izbire.

Ko sem pogledal še na cenike in ugotovil, da zahteva zastopnik za mojega Jazza 1.4i DSi LS izredno bogatih 3, 17 milijona tolarjev, sem se zamislil: Zakaj natančno bi si že omislil Jazza? V redu, saj ima zelo dobro prilagodljivost zadnje sedežne klopi in prtljažnika, pa tudi pogonska tehnika je zelo dobra, a milijon tolarjev več (? ! ) kot zahteva najožja konkurenca, je natanko milijon preveč.

V redu, ima klimatsko napravo, ki jo morate skoraj pri vseh drugih doplačati, a ta vsekakor ni vredna tiste sedemmestne številke doplačila. Ko sem pogledal še h konkurenci, sem ugotovil, da za ta denar dobim že Peugeotovega 206 S16 (ostane mi še dobrih 250.000 SIT) ali Citroënovega C3 1.6 16V (ostane mi še slabih 700.000 SIT) ali Renaultovega Clia 1.6 16V (ostane mi še dobrega pol milijona tolarjev) ali Toyotinega Yarisa Versa 1.3 VVT (ostane mi še dobrih 600.000 SIT) ali celo novo Seat Ibizo s šibkejšim 1.9 TDI- agregatom, pri kateri mi tudi ostane nekaj drobiža.

Peter Humar

FOTO: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.228,18 €
Cena testnega modela: 13.228,18 €
Moč: 61kW (83 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,0 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za rjavenje, 3 leta garancije za lak
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 338,42 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 462,36 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 73,0 × 80,0 mm - gibna prostornina 1339 cm3 - kompresija 10,8 : 1 - največja moč 61 kW (83 KM) pri 5700/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,2 m/s - specifična moč 45,6 kW/l (62,0 KM/l) - največji navor 119 Nm pri 2800/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (veriga) - po 2 ventila na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Honda MPG-FI) - tekočinsko hlajenje 5,1 l - motorno olje 4,2 l - akumulator 12V, 35 Ah - alternator 75 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,142; II. 1,750; III. 1,241; IV. 0,969; V. 0,805; vzvratna 3,230 - prestava v diferencialu 4,111 - platišča 5,5J × 14 - gume 175/65 R 14 T, kotalni obseg 1,76 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 31,9 km/h - rezervno kolo T115/70 D 14 M (Bridgestone Tracompa-3), dovoljena hitrost 80 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,0 s - poraba goriva (ECE) 6,7/4,8/5,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = ni podatka - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBAS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,8 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1029 kg - dovoljena skupna masa 1470 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1000 kg, brez zavore 450 kg - dovoljena obremenitev strehe 37 kg
Zunanje mere: dolžina 3830 mm - širina 1675 mm - višina 1525 mm - medosna razdalja 2450 mm - kolotek spredaj 1460 mm - zadaj 1445 mm - najmanjša razdalja od tal 140 mm - rajdni krog 9,4 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1580 mm - širina (komolci) spredaj 1390 mm, zadaj 1380 mm - višina nad sedežem spredaj 990-1010 mm, zadaj 950 mm - vzdolžnica prednji sedež 860-1080 mm, zadnja klop 900-660 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnja klop 470 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 42 l
Prtljažnik: normno 380 l
Naše meritve
T = 15 °C - p = 1018 mbar - rel. vl. = 63 % - Stanje kilometrskega števca: 3834 km - Gume: Bridgestone Aspec
Pospešek 0-100km: 12,7s
1000m z mesta: 34,0s ( 150km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 18,7 (V.)s
Največja hitrost: 173km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,0l/100km
Najvišja poraba: 9,2l/100km
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 74,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 71dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (280/420)
  • Cvetka Jazza je pogonski sklop. Tudi prilagodljivost in uporabnost ne zaostajata veliko. Glede na nakupno ceno boste zlahka pozabili na morebitno slabšo prilagodljivost in izvrstnost pogonskega sklopa pri nakupu katerega drugega primerka tega razreda, sploh z dodatno izpolnitvijo posameznih želja s seznama doplačil.

  • Zunanjost (13/15)

    Podoba, ki osvaja ali odbija, predstavlja osvežitev v vedno bolj dolgočasni ponudbi malih avtomobilov. Kakovost izdelave: brez pripomb.

  • Notranjost (104/140)

    Zelo dobra prilagodljivost zadnje sedežne klopi. Odlagalnih prostorov je zelo veliko, a na žalost niso pokriti.

  • Motor, menjalnik (35 /40)

    Pogonski sklop je najboljši del Jazza. Gibi prestavne ročice so kratki in natančni. Zasnova dokaj poskočnega in odzivnega motorja pa komaj nadpovprečna.

  • Vozne lastnosti (68 /95)

    V povprečju lahkoten avtomobilček za vožnjo, a z eno veliko pomanjkljivostjo: neudobno pozibavanje prek cestnih valov zunaj mest.

  • Zmogljivost (18/35)

    Sorazmerno majhni prostornini motorja odgovarjajo tudi le povprečne zmogljivosti.

  • Varnost (19/45)

    Varnostna oprema je dokaj revna. Zgolj dve prednji varnostni blazini, sistem ABS in podpovprečna zavorna pot ne zagotavljajo pretirano dobrega občutka.

  • Gospodarnost

    Pretirano gospodaren pa tale Jazz ni. Sicer sprejemljivo porabo goriva pokoplje astronomska nakupna cena. Garancija je po japonsko vzpodbudna.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
prilagodljivost prtljažnika
številni odlagalni prostori
samosvoja oblika
cena
zaviranje z večjih hitrosti
pozibavanje karoserije
ceneni materiali v kabini
nepokritost odlagalnih predalov