Hyundai Atos Urban 1.0 GLS TOP-K

7. 4. 2000
Deli

Glej, glej, popolnoma nov avtomobil na naših cestah. Iz Koreje prihaja, pa še slovensko ime ima. Urban. Hmm, toda zdi se, kot da so njegove poteze že nekam znane.

No ja, avtomobil vendarle ni tako nov, kot se zdi. Mehaniko, torej podvozje, motor in tudi notranje poteze deli z Atosom, precej spremenjena pa je zunanjost. Škatlaste poteze so se uklonile nežnejšemu okusu, Atos je dobil k imenu še dodatek Urban in nastal je novi model.

Urban se imenuje samo v Sloveniji, v tujini je Prime, kar pa seveda nič ne vpliva na njegovo nalogo: k Hyundaiu privabiti tiste kupce, ki potrebujejo majhen in pripraven avtomobil čim privlačnejših potez. Atosov glavni tekmec je seveda Daewoo Matiz, ki bo zdaj z Urbanom imel precej več dela. Navsezadnje je prav Matiz v prodajnih številkah močno prekašal Hyundaievega malčka.

Spredaj Urban še vedno spominja na Atos. Nos je s kromano motorno masko in širokimi režami v njej precej agresivnejši, kot se izkaže motor, ki avtomobil poganja. Vrata in stekla v njih ostajajo dovolj pokončna, da je notranja prostorska izkoriščenost kar najboljša, streha pa je nižja kot pri Atosu, tako da odrasli zadaj že zadevajo z glavo ob strop. Nasploh je Urban zaradi drugačne karoserije manj pripraven avtomobil. Lepotni davek je pač treba plačati.

Deloma drži, da spredaj in z boka Urban ne more skriti svoje podobnosti z Atosom, vendar to nikakor ne velja za zadek. Streha se na vrhu zaključi s simpatičnim spojlerčkom, ki je bolj okrasne narave, luči so ozke in pokončne, mednje pa so vse do odbijača vrezana prtljažna vrata. Urban v nasprotju z Atosom tudi nima strešnih nosilcev za prtljažnik, in se zato zdi bolj »šik« mestni avtomobilček v primerjavi s skoraj že dostavniško vlogo starejšega brata.

Toda ni vse, kar je novo, vedno tudi dobro. Urban je za tri centimetre nižji od Atosa, kar se pri sedenju pozna, še bolj očitno pa je pri prevažanju velikih predmetov v prtljažniku. Pri Urbanu streha pada proti zadku, nasprotno je pri Atosu skoraj ravna, odprtina v prtljažnik pa zato dokaj velika.

Ker Urban v osnovi ni namenjen prevažanju hladilnikov, to niti ne moti toliko kot 45 litrov manj prtljažnega prostora. 265 litrov v Atosu je bilo pravo razkošje v razredu mini avtomobilov, še posebej ker je avtomobil ob prevrnjeni zadnji klopi pogoltnil več kot kubični meter tovora! Urban jih zmore 890 litrov.

V notranjosti med avtomobiloma ni razlik. Armaturna plošča iz precej razgibane, vendar trde plastike ostaja, skupaj z njo pa prednosti in pomanjkljivosti. Pohvalno je, da je dokaj veliko odlagalnih površin, tudi žepi na vratih, in pripravni držali za pločevinki pred prestavno ročico. Dosti manj razveseljivo je to, da okroglih zračnikov, ki se vrtijo in nagibajo, ni mogoče posamično zapreti, temveč je treba dotok zraka uravnavati z drsnikom. Ponoči nekatera stikala in ročice niso osvetljeni in jih je težko najti.

Že povprečno velike bo motil prekratek pomik prednjega sedeža, ki tudi v povsem nazaj pomaknjenem položaju zahteva sedenje s skrčenimi nogami, visoki pa bodo s koleni objemali volanski obroč. Omejenemu pomiku navkljub odrasli, ki sedijo zadaj, vrtajo s koleni v sedeže, zato se bodo tam dobro počutili predvsem otroci. Sedeži niso nič posebnega, premajhni za evropski okus in premalo bočno oprijemljivi, toda dovolj udobni, da skupaj s podvozjem zgladijo kakšno neravnino. Odraslim bo avtomobil tesen tudi v širino, saj se ramena kaj hitro dotaknejo.

Toda najšibkejši del Urbana je njegovo podvozje. Vzmetenje sicer zmore ublažiti neravnine, tako da ne suvajo potnikov, vendar je vožnja malce podobna jahanju valov. V ovinkih se Urban precej nagiba, med pospeševanji in zaviranji tudi, samo v vzdolžni osi, vse skupaj pa vodi k slabi legi na cesti. Čez večje neravnine avtomobil kar nekoliko zaplava, zato se jih ne lotevajte z največjo hitrostjo, ker tudi gib blažilnikov kmalu doseže svojo skrajno mejo.

Zaradi kratke medosne razdalje, nagibanja in še vedno dokaj visokega težišča je Urban občutljiv za hitro menjavanje smeri. Prednja kolesa zgodaj izgubijo stik s podlago, nato pa ob zaviranju ali odvzemanju plina zdrsne še zadek. V ovinkih se prednje notranje kolo dokaj hitro začne vrteti v prazno. Iz vsega naštetega torej izhaja, da Urban ne bo zadovoljil zahtevnih voznikov.

Zavore ustavijo avtomobil s hitrosti 100 km/h po dobrih 48 metrih, kar nikakor ni dober rezultat, še vedno pa dovolj soliden, da se je nanje mogoče zanesti. Tudi motorček opravlja svoje delo dovolj prepričljivo. Je iz serije epsilon, ki so jo razvili Korejci sami, dovolj uglajen in mirnega teka, da ni naporen pri visokih vrtljajih, kjer se počuti najboljše.

Jasno, z menjalnikom boste pri povsem naloženem avtomobilu morali biti kar v dobrih odnosih, ampak mestne vožnje obvlada Urban dovolj dobro. Na testu je povprečno porabil 6, 9 litra goriva na sto kilometrov, to je dovolj solidno, toda z majhno posodo za gorivo (35 litrov) domet ni ravno velik.

Cenovno je Urban privlačen avtomobil, tudi z bogato opremo, ki jo je imel testni model. Varnostne blazine za sovoznika sicer ni, zato pa sta na voljo ABS in klimatska naprava. Ugoden nakup, če potrebujete drugi ali tretji avtomobil pri hiši, namenjen mestnim vožnjam.

Boštjan Jevšek

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena testnega modela: 7.494,58 €
Moč: 40kW (55 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,1 s
Največja hitrost: 142 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 66,0 × 73,0 mm - gibna prostornina 999 cm3 - kompresija 9,5 : 1 - največja moč 40 kW (55 KM) pri 5500/min - največji navor 82,4 Nm pri 3100/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 3 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 4,5 l - motorno olje 3,1 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,540; II. 1,950; III. 1,310; IV. 0,920; V. 0,780; vzvratna 4,000 - diferencial 4,530 - gume 155/70 R 13
Zmogljivost: največja hitrost 142 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,1 s - poraba goriva (ECE) 8,0/5,4/6,4 l na 100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, prečna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, prečna in vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 992 kg - dovoljena skupna masa 1220 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 700 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg
Zunanje mere: dolžina 3495 mm - širina 1495 mm - višina 1580 mm - medosna razdalja 2380 mm - kolotek spredaj 1300 mm, zadaj 1315 mm - rajdni krog 9,1 m
Notranje mere: dolžina 1580 mm - širina 1250/1240 mm - višina 1000/930 mm - vzdolžnica 820-980/780-590 mm - posoda za gorivo 35 l
Prtljažnik: (normno) 220-890 l
Naše meritve
T = 12 °C, p = 1013 mbar, rel. vl. = 56 %
Pospešek 0-100km: 16,8s
1000m z mesta: 39,0s ( 126km/h)
Največja hitrost: 140km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,3l/100km
poraba na testu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 48,5m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Ocena
  • Atos Urban je mlajši in lepši brat sicer zelo pripravnega Atosa. Je pa zato bolj všeč damskim očem. Motor zadovolji, podvozje ne, cena je ugodna. Daewoo Matiz ima zdaj v Urbanu vsekakor zelo resnega tekmeca.

Hvalimo in grajamo
oblika
mirno tekoč motor
dovolj udobno vzmetenje
veliko odlagalnih predalov v notranjosti
slaba lega na cesti
občutljivost za spreminjanje smeri
premajhen pomik prednjih sedežev
prednje notranje kolo v ovinkih hitro izgubi oprijem s podlago