Kratki test: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CDRi Impression

30. 11. 2017 | Dušan Lukič
Deli

Petmetrski korejski SUV? Včasih je bil to sinonim za majavo podvozje, veliko ne najbolj kakovostne plastike in bogato, a ne najbolj dodelano opremo.

Ah, kako se časi spreminjajo. Grand Santa Fe je Hyundaijeva admiralska ladja, njihov največji in najudobnejši SUV. In ni majav (seveda pa tudi športnik ni med ovinki), materiali in izdelava so za ta cenovni razred zelo dobri, opreme pa ostaja ogromno.

Oznaka Impression pomeni najbogatejši paket opreme, v katerem je serijsko tako rekoč vse. Aktivni tempomat, samodejno parkiranje (in 360-stopinjske kamere), usnjeni, prezračevani in ogrevani sedeži, ogrevan volan, navigacija, različni sistemi zaznavanja ovir in samodejnega zaviranja, sistem za opozarjanje ali preprečevanje nenamerne zapustite voznega pasu, nadzor mrtvih kotov in še in še. Temu Grand Santa Feju ne manjka skorajda nič – za okoli 55 tisočakov.

Merilniki bi lahko bili malo preglednejši, razporeditev stikal je večinoma dobra, velik sredinski, za dotik občutljiv barvni LCD pa poskrbi za udobno upravljanje vseh funkcij večpredstavnostnega sistema. Sistem za prostoročno telefoniranje Bluetooth deluje odlično (in zna s telefona tudi predvajati glasbo).

Santa Fejeve zunanje mere dajo slutiti, da je v kabini veliko prostora, in avto glede tega ne razočara. Visoki (nad 190 centimetrov) vozniki bi si sicer lahko zaželeli, da bi se dalo voznikov sedež poriniti še kak centimeter nazaj, preostali pa se ne bodo pritoževali. Tudi tisti v tretji sedežni vrsti (ki se jo z eno potezo izvleče iz dna prtljažnika) ne, če le ne boste tja tlačili velikih odraslih oseb.

Motor je zmogljiv, ne preglasen, menjalniška avtomatika pa dovolj uglajena in po drugi strani odločna, da zlahka sledi ukazom voznika. Seveda, najdejo se tudi boljše, a tudi številke na ceniku so v takšnih primerih drugačne. Po enakem kriteriju lahko sodimo porabo: ta je zaradi malce manj učinkovitega menjalnika in štirikolesnega pogona pač malce višja kot pri (precej) dražjih tekmecih. 7,7 litra na normnem krogu ni pretresljivo visoka številka, lahko pa bi bila tudi nižja.

Štirikolesni pogon je klasika, večina navora gre v osnovi na sprednji kolesi, seveda pa je mogoče sredinski diferencial preprosto zakleniti. Takrat se tak Grand Santa Fe znajde tudi na terenu, res pa je, da si težko predstavljamo, da bi ga lastniki tja v resnici gnali. Njegove meje bodo boljši in slabši makadami in na njih se precej dobro znajde – če bi karoserija na daljših valovih nihala malo manj, pa bi si prislužil oceno odlično.

Ampak, gledano v celoti: za ta denar Grand Santa Fe nudi res veliko, poleg tega pa je vse skupaj zapakirano v povsem evropsko, očesu všečno obliko, ki ji ne grozi, da bo postala zastarela že po letu ali dveh.

besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič

Preberite še:

Kratki test: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Impression

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Impression

Hyundai Tucson 2.0 CRDi HP 4WD Aut. Impression

Kratki test: Hyundai Tucson 1.7 CRDi HP 7DCT Impression Edition

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 54.870 €
Cena testnega modela: 55.550 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.129 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.199 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 3.800/min – največji navor 440 Nm pri 1.750–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/55 R 19 V (Bridgestone Blizzak LM-80).
Zmogljivost: največja hitrost 201 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,0 l/100 km, izpust CO2 184 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.132 kg – dovoljena skupna masa 2.630 kg. Mere: dolžina 4.905 mm – širina 1.885 mm – višina 1.695 mm – medosna razdalja 2.800 mm – prtljažnik 634–1.842 l – posoda za gorivo 71 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 15 °C / p = 1.017 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 10.931 km
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 16,9s ( 132km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 7,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Hyundai Grand Santa Fe je v sedemsedežni različici avto, ki se odlično znajde v zelo različnih situacijah – od prevoza za večjo družino do plezanja po makadamu ali nabiranja hitrih avtocestnih kilometrov –, a vseeno ostaja cenovno ugoden nakup.

Hvalimo in grajamo
prostornost
ugodna kombinacija zmogljivosti in porabe
bogata oprema
merilniki
drobne ergonomske pomanjkljivosti