Kia Optima 1.7 CRDi DCT EX Limited

Kia je pri nas v marsikateri glavi še vedno zasidrana kot proizvajalec poceni, tehnično nenaprednih avtomobilov. A v resnici je slika precej drugačna.

Kia Optima 1.7 CRDi DCT EX Limited (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
7. 1. 2017

Nekaj krivde za to nosi tudi slovenski uvoznik (del pa seveda tovarna s čudnimi odločitvami o dobavljivosti in času prihoda modelov na naš trg), ki naredi premalo, ko gre za dvig ugleda znamke in zaznavanja njenih naprednih lastnosti. Konec koncev Kijino značko nosi tudi Soul, eden od najboljših električnih avtomobilov že nekaj časa, njihovi novi modeli pa se lahko po tehnološki opremljenosti kosajo s številnejšimi bolj uglednimi znamkami.

Optima je odličen primer. K nam je prišla pozno in pri Kii ji ne posvečajo pretirane pozornosti, a je v resnici zelo dober avto. Res je sicer, da gre tokrat (in še nekaj mesecev) le za limuzinsko različico, ki v naših koncih tradicionalno daleč zaostaja za karavani, a bi si vseeno zaslužil več pozornosti. Že zunanja oblika daje vedeti, da gre za sodoben avto. Je dovolj športna, da Optime ne prezrete kar tako, a vseeno ne preveč napadalna, hkrati pa tudi dovolj uravnotežena. Notranjost oblikovno nekoliko zaostaja za zunanjostjo, predvsem pri volanu in osnovnih potezah armaturne plošče. Volan ima rahlo neugleden, izbočen sredinski del (ki pa je tako rekoč enak kot v kakem Jaguarju), stikala na njem pa so bolj ameriške sorte. A takšne malenkosti bodo morda zmotile le najbolj natančne ali najbolj v nemški dizajn zagledane, vsi drugi se bodo z notranjostjo hitro spoprijateljili, sploh ker so merilniki dobro pregledni in imajo tudi dovolj velik LCD-zaslon. Navduši LCD na sredini armaturne plošče, namenjen upravljanju info-zabavnega sistema. Ta je (seveda) občutljiv za dotik, sistem pa je dobro zasnovan (in odlično oblikovan) ter s preglednimi in logično razporejenimi izbirniki in funkcijami. Dobra je tudi navigacija, zlahka lahko zapišemo, da sodi med najboljše v razredu.

Sedenje za volanom je udobno tudi za višje voznike, a le če ne posežete po različici EX Limited, kakršna je bila testna. Razlog je stekleno strešno okno (to je pri tej opremi vključeno v seznam opreme; če se ji odpoveste in posežete po nižji, EX Bussines, pa boste ob usnje na sedežih, električno nastavljivost ter gretje in hlajenje sprednjih sedežev in ogrevan volan), ki poskrbi, da vozniki že tam od metra in devetdeset višine z glavo tiščijo v strop. Res škoda, da se strešnemu oknu ni mogoče odpovedati. Prostora je dovolj tudi zadaj. Udobno bosta tam sedela dva, tretjemu na sredini bo zaradi oblike klopi nekoliko manj udobno. Prtljažnik je s svojimi normnimi 510 litri sicer papirnato velik, a je zaradi limuzinske oblike karoserije njegovo prostornino težko izkoristiti, poleg tega litre nabira predvsem pri dolžini. 1,7-litrski turbodizel pod motornim pokrovom zmore 141 'konjev', kar je na papirju za takšen avto bolj na spodnjem robu sprejemljivosti, a se v praksi izkaže za dovolj zmogljivega, tudi zato, ker mu pomaga odličen sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ob tem pa je še zvočna izolacija dovolj dobra, da ne moti niti, ko se mora zavrteti v srednje ali višje vrtljaje. Menjalnik si zasluži še eno pohvalo: v nasprotju z marsikaterim dvosklopčnim menjalnikom se dobro znajde tudi pri zelo počasnem premikanju, na primer natančnem parkiranju. 5,3-litrska poraba na našem normnem krogu sicer ni rekordno nizka, sodi pa nekam v povprečje za tovrstne avtomobile. Kar razveseli, pa je dejstvo, da tudi ob bolj dinamični vožnji poraba ne zraste pretirano. Podvozje je (seveda) naravnano na udobje – in svojo nalogo izpolnjuje dobro, še največ težav ima s kratkimi, ostrimi grbinami.

Seveda to pomeni, da takšna Optima ni ravno avto, ki bi si ga omislili za športna nedeljska vijuganja po zaviti cesti. A ker temu ni niti namenjena, ji tega seveda ne štejemo v minus – konec koncev si Optimo lahko omislite tudi v različici GT, ki je takemu početju bolj naklonjena. Oznaka EX Premium pomeni, da ima takšna Optima ob že prej našteti opremi še kup asistenčnih sistemov. Omenjeni info-zabavni sistem in navigacija sta serijska že od opreme LX Family, enako velja za parkirne senzorje spredaj in zadaj ter 360-stopinjske kamere in prepoznavanje prometnih znakov. Višje ocene opremi dodajajo še sistem za ohranjanje voznega pasu (v načinu Active deluje zelo dobro in avto mirno in brez vijuganja od črte do črte drži sredi voznega pasu), samodejno parkiranje, pametni ključ ter samodejno zaviranje v sili. Ta uspe avto popolnoma ustaviti pri hitrostih do približno 60 kilometrov na uro. Slabih 38 tisočakov, kolikor stane tak­šna Optima, seveda ni malo (še zlasti za tiste s predsodki o znamki, poleg tega so nekateri konkurenti tudi cenejši). A že korak navzdol, k opremi EX Bussines, je denarnici zelo prijazen ...

Dušan Lukič foto: Saša Kapetanovič

Kia Optima 1.7 CRDi DCT EX Limited

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 26.690 EUR €
Cena testnega modela: 37.990 EUR €
Moč: 104kW (141 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 203 km/h
Garancija: Sedem let oziroma 150.000 kilometrov splošnega jamstva, prva tri leta brez omejitve kilometrov.

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 931 €
Gorivo: 5,957 €
Gume (1) 1.068 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 14.790 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 8.065 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 34.291 € (strošek na km: 0,34 evra/km €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77,2 × 90,0 mm – gibna prostornina 1.685 cm3 – kompresija 15,7 : 1 – največja moč 104 kW (141 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,0 m/s – specifična moč 61,7 kW/l (83,9 KM/l) – največji navor 340 Nm pri 1.750–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (klinasti jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – prestavna razmerja I. 3,786; II. 2,261; III. 1,957; IV. 1,023; V. 0,778; VI. 0,837; VII. 0,681 – diferencial 4,286 (1-2, 4-5); 3,158 (3, 6, 7) – platišča 7,5 J × 18 – gume 235/45 ZR 18 Y, kotalni obseg 2,02 m
Zmogljivost: največja hitrost 203 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,4 l/100 km, izpust CO2 116 g/km
Voz in obese: limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.605 kg – dovoljena skupna masa 2.080 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 4.855 mm – širina 1.860 mm, z ogledali 2.100 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.805 mm – kolotek spredaj 1.597 mm – zadaj 1.604 mm – rajdni krog 10,9 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 900–1.130 mm, zadaj 680–900 mm – širina spredaj 1.550 mm, zadaj 1.530 mm – višina nad glavo spredaj 870–940 mm, zadaj 910 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 480 mm– premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: prtljažnik 510 l

Naše meritve

T = 15°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Michelin Pilot Sport 3 235/45 R 18 Y / stanje kilometrskega števca: 6.787 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,6s ( 129 km/hkm/h)
Ocena skupaj (340/420)
  • Če iščete s sodobno asistenčno in info-zabavno opremo založeno limuzino, ki ponuja primeren nivo zmogljivosti in udobja, Optime ne izpustite s seznama kandidatov.

  • Zunanjost (14/15)

    Usklajen, dovolj sodoben videz je značilnost tako rekoč vseh Kijinih modelov in Optima ni izjema.

  • Notranjost (104/140)

    Prostora je dovolj tako spredaj kot zadaj, izjema je le višina spredaj zaradi pomičnega strešnega okna.

  • Motor, menjalnik (56 /40)

    Motor sicer ni nič posebnega (je pa tih), izkaže se dvosklopčni samodejni menjlanik, ki je med najboljšimi v razredu.

  • Vozne lastnosti (59 /95)

    Optima ni športnik (za to obstaja različica GT), je pa udoben potovalnik.

  • Zmogljivost (24/35)

    Povprečno bi lahko zapisali, seveda na račun povprečno zmogljivega motorja. Za običajnega voznika bo dovolj.

  • Varnost (40/45)

    Optima ima kopico asistenčnih sistemov, tudi na poskusnih trčenjih NCAP je dobila pet zvezdic.

  • Gospodarnost (43/50)

    Poraba ni med najnižjimi pa tudi izguba vrednosti ni vrhunska — se pa Optima delno oddolži s ceno.

AM ocena: 4/5
Hvalimo in grajamo
Zunanja oblika
Info-zabavni sistem
Menjalnik
Prostor za glavo spredaj
Uporabnost prtljažnika
Stikala na volanu

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri