Kia Pro_cee`d 1.6 CRDI

24. 6. 2009
Deli

Majhen korak za človeštvo … velik korak za Kio. Če si omislite katerikoli avtomobil te znamke pri nas, dobite skupaj z njim tudi pravljičnih sedem let jamstva (oziroma do prevoženih 150.000 kilometrov). Mamljivo, ni kaj, toda za laskavi naslov enega najbolje prodajanih modelov se to zdi ­vseeno malo premalo. Ali pač?

Kar nekoliko ironično je, da smo morali na Pro_Cee'da, preden je prišel k nam na test, čakati tako dolgo, da je ta medtem že 'osvojil' srca slovenskih kupcev. Prav, pa naj bo ta test nekoliko drugačen in poglejmo, kako trezno znamo kupovati Slovenci.

Ko gre za obliko, ni dvoma, okus Slovencev je dovolj dovršen. Pro_cee'd je, še posebej če pogledamo njegov izvor, prav neverjetno skladen. Veliko bolj od svojega osnovnega brata, predvsem pa z dovolj poudarjeno športno linijo, da zna pritegniti.

Tisti, ki so pri tem pripravljeni doplačati še za paket opreme EX Sports Pack+ (v primerjavi z osnovnim je treba iz denarnice izvleči dodatnih 2.100 evrov), dobijo zraven tudi 17-palčna platišča z Michelinovimi gumami velikosti 225/45 R 17, zatemnjena stekla zadaj, kljuke in vzvratni ogledali v barvi karoserije, zadnji brisalnik in projekcijska žarometa, zaradi česar je še privlačnejši.

Da se ne boste ustrašili; to so le dodatki, ki jih vidite zunaj, znotraj potniške kabine je seznam opreme precej daljši. Tam za prijetno počutje potnikov skrbijo usnje na mestih, kjer se to spodobi (sedeži so oblečeni v kombinacijo usnja in blaga), imitacija kovine na sredinski konzoli, kljukah vrat, glavi prestavne ročice in okoli gumbov na volanskem obroču (mimogrede, tudi ta hoče biti, tako kot zunanjost Pro_cee'da, bolj športen od tistega v Cee'du), športne stopalke in opora za levo nogo, samodejna klimatska naprava, tovarniški avdiosistem s predvajalnikom CD/MP3 in vhodi USB, AUX ter iPod, potovalni računalnik, opora za roke med sedežema z dvema predaloma, bralne lučke …

Pravzaprav je opreme toliko, da jo je nesmiselno naštevati, ker bi s tem porabili preveč prostora. Raje se lotimo drugih, prav tako pomembnih stvari.

Da je Pro-cee'd v nasprotju s Cee'dom vendarle bolj namenjen dvema kot štirim potnikom, pa čeprav sta prtljažnika v obeh primerih enako velika, ugotovite, ko se je treba stlačiti na zadnjo klop. Prostora tam sicer ni malo, je pa vstopanje in izstopanje precej manj udobno kot pri Ceed'u.

Manj vešči vozniki se bodo pritoževali tudi nad preglednostjo nazaj, ki jo omejujejo zajetna C-stebrička in relativno majhna zadnja šipa, zato pa je tudi v Pro_cee'du zadnja klop deljiva in zložljiva.

Voznikovemu delovnemu okolju nimamo kaj očitati, čeprav je res, da se njegova ergonomija s tisto v najbolj uveljavljenih modelih vseeno ne more primerjati. Za prednja sedeža velja, da bi lahko bila boljša (pa ne udobnejša, ampak bolj športna), položaj volanskega obroča (čeprav je nastavljiv v vse smeri) in prestavne ročice bi prav tako lahko bil natančneje določen, informacije na merilnikih izrazitejše in gumbi potovalnega računalnika bližje dosegu rok.

Ampak za ceno, ki jo hočejo, lahko to napišemo kvečjemu pod poglavje želja in nikakor ne graj. Enako velja za materiale, ki ne dosegajo evropskih tekmecev. Večina plastike je trda, imitacija kovine je v pravem pomenu besede zgolj imitacija, usnje je (pre)gladko, zato manj prijetno na otip, razveseljujejo pa klimatska naprava s številnimi zračniki na armaturni plošči, gumbi na volanskem obroču, soliden avdiosistem in malenkosti, kot je grafično in zvočno opozarjanje na nepripete pasove na zadnji klopi.

Kako športen je v resnici Pro_cee'd, razkrije motorna paleta. 1, 6-litrski dizel, ki je poganjal testnega, se s svojimi 85 kW sicer uvršča v sredino ponudbe, toda najmočnejša 2, 0-litrska (dizelski in bencinski) agregata se od njega po moči ne oddaljujeta prav veliko. Prvi za borih 18 in drugi za okroglih 20 kW.

Hitrostnih rekordov s Pro_cee'dom torej ne boste podirali in tudi na križiščih velja dobro oceniti nasprotnike in njihove jeklene konjičke, če jih nameravate izzivati, kljub temu pa si boste nekaj športnih užitkov s to Kio vseeno lahko privoščili.

Znotraj meja seveda, ki jih dopuščajo podvozje (Michelinove gume to potiskajo nekoliko višje), zmogljivosti motorja, menjalnik (s svojim napredkom nas je prijetno presenetil) in volanski servomehanizem (v osnovi je ojačitev pravšnja, toda kaj, ko med sukanjem volanskega obroča niha).

Ampak če na koncu potegnemo pod črto, velja, da smo Slovenci dovolj razgledani, ko gre za avtomobile, in da se znamo pametno odločiti. Za ceno, ki jo hočejo pri Kii za Pro_cee'da, dobite resnično veliko.

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 18.490 €
Cena testnega modela: 18.490 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 189 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.582 cm? – največja moč 85 kW (115 KM) pri 4.000/min – največji navor 255 Nm pri 1.900–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 189 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba goriva (ECE) 5,7/4,2/4,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.365 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg.
Notranje mere: dolžina 4.235 mm – širina 1.790 mm – višina 1.480 mm – posoda za gorivo 53 l.
Prtljažnik: 340 –1.300 l
Naše meritve
T = 13 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 44 % / Stanje kilometrskega števca: 1.348 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 16,7s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 12,8 (V.)s
Največja hitrost: 189km/h (V.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Vprašanje, na katero si morate najprej odgovoriti, je, kaj pričakujete od avtomobila. Poudarjenega imidža in športnosti pri Pro_cee'du ne pričakujte, boste pa v njem dobili vse drugo. Bogat paket opreme, spodobne zmogljivosti, lični notranjost in zunanjost ter zadovoljivo velik prtljažnik. In to za zelo sprejemljivo ceno.

Hvalimo in grajamo
zunanja oblika
bogata oprema
Michelinove gume
oblikovni napredek
spodoben menjalnik
soliden motor
vidljivost nazaj
materiali v notranjost
dostop do zadnje klopi
ni šeste prestave