Test: Kia Stinger 2.2 CRDi RWD GT Line

Naše življenje na eni strani polnijo presenečenja, na drugi pa nas kratkočasi ustaljena rutina. Za marsikoga je Kia uvrščena v drugi predalček, a če katera Kia, potem Stinger brez dvoma spada v prvega.

Spet lahko uporabim izpet stavek, da Kia že dolgo ni več zgolj korejska znamka. Prvič zato ne, ker v njej dela precej Nekorejcev, in to na najvišjih položajih (vključno z oblikovalcem Petrom Schreyerjem), drugič pa zato ne, ker so se tudi Korejci že zavedli, da svetovne (in razvajene, evropske) slave ne bodo poželi s korejskimi modeli oziroma enakimi modeli, kot jih sami vozijo v lastni državi.

V Evropi namreč še vedno precej postrani gledamo znamke, ki pri nas niso uveljavljene. Pa sploh ni nujno potrebno, da govorimo o neevropskih znamkah. Čez nekaj podobnega je v boju za evropske kupce navsezadnje morala tudi češka Škoda. Če je slednja na večini evropskih trgov precej enakovreden tekmec v avtomobilski industriji, jo v Sloveniji nekateri še vedno gledajo postrani. S korejskimi znamkami je še slabše. Na naših trgih so prisotne že vrsto let, pa se jih nekateri še vedno izogibajo v velikem loku.

Morda imajo svoj prav, morda se bojijo, kaj si bodo o njih mislili sosedi, ali pa enostavno ne dovolijo odpreti predalčka s presenečenji.

Vanj, kot rečeno, se uvršča tudi Kijin Stinger. Brez težav lahko zapišem, da je Stinger najboljša Kia, kar so jih kdaj naredili. Pa ta ugotovitev sploh ni enostranska ali na trhlih nogah. Že samo podpisani pod projekt Stinger zagotavljajo kredibilnost in verodostojnost. Če svetovno priznani oblikovalec Peter Schreyer ni dovoljšne zagotovilo, je treba omeniti še enega nemškega strokovnjaka – Alberta Biermanna, ki je več kot tri desetletja deloval pri nemškem BMW. Da skrbi za podvozje in vozno dinamiko, je zgolj dodaten plus.

Še posebej, če vemo, da želijo Korejci s Stingerjem napasti tam, kjer jih še ni bilo. V razredu športnih limuzin, pri čemer se ne bojijo nikogar, tudi najznamenitejših nemških predstavnikov ne. Ja, in če pogledamo pod motorni pokrov Stingerja z najmočnejšim bencinskim motorjem, bo z rameni skomignil marsikdo. 345 'konjev', štirikolesni pogon in kopica varnostno-asistenčnih sistemov za manj kot 60 tisoč evrov. Skozi številke bi to bil zagotovo dober nakup, seveda za tistega, ki ni obremenjen s predsodki. Tudi s korejskimi ne.

Dizelsko gnani Stinger je druga pesem. Pod črto mu sicer dosti ne moremo očitati, vseeno pa je treba imeti za nakup takšnega avtomobila povsem trezno glavo, brez kančka dvoma. Testni avto je namreč stal kar 49.990 evrov, kar je vsekakor veliko denarja. In tu pri Kii ne morejo igrati na karte moči, vozne dinamike in pretirane konkurenčnosti. Nekje je vseeno treba potegniti črto, prek katere se gre z razlogom. Sam še vedno zagovarjam to, da je Stinger zelo dober avtomobil, a po drugi strani se cenovno ob njegov bok lahko postavi denimo Alfa Romeo Giulia ali celo Audi A5. Različni oblikovni pristopi, enaka moč, premijski razred in pri prvem čustveni razvrat ter pri zadnjem nemška brezhibnost. Tukaj Kia Stinger povsem vzporedno nima česa iskati.

To pa seveda ne pomeni, da je Stinger slab avto. Še zdaleč ne, še posebej, če sem prej zapisal, da je najboljša Kia. To tudi je, vseeno pa sem pri hvalisanju malce tudi pristranski, predvsem zato, ker sem že vozil tudi tiste Stingerje z bencinskim motorjem. In nekatere dobre, kaj dobre, nadpovprečne stvari ostanejo v podzavesti, pa če to želiš ali ne. Tako se mi je tudi v dizelskem Stingerju težko spustiti povsem na realna tla.

A spet – tudi z dizelske strani je Stinger korekten avtomobil in kogar cena ne moti, bo dobil brez dvoma dober avtomobil. Ali drugače – če bi mi kdo rekel, da bo to moj službeni avtomobil naslednji mesec, naslednje tri mesece ali pa vse leto, bi bil prej vesel, kot pa nezadovoljen.

Navsezadnje ponuja Stinger ogromno prostora, dobro lego in vrhunsko vozno dinamiko ter všečno obliko. Tudi notranjost je prijetna in ergonomsko prijazna, a nekateri detajli še vedno zmotijo oziroma niso na ravni tekmecev. Če avto stane 50 tisoč evrov, ga imamo vso pravico primerjati z enako (dragimi) konkurenti. Je pa vseeno treba biti pravičen in izpostaviti glavnega krivca, da ta avto ne stane nekaj več kot 45 tisoč evrov. To je seveda paket opreme GT-Line, ki je tako bogat, da bi namesto tega članka lahko našteli zgolj opremo, pa bi bilo vprašanje, ali bi bilo sploh dovolj prostora.

Lega avtomobila je zanesljiva in podvozje se ne boji niti hitrejše vožnje po ovinkasti cesti. Jasno, svoj lonček pristavi 2,2-litrski turbodizelski motor, ki ponuja 200 'konjev' in 440 njutonmetrov navora. Sprehod prek tehničnih podatkov razkrije, da z mesta do 100 kilometrov na uro Stinger pospeši v dobrih sedmih sekundah, najvišja hitrost pa znaša nadpovprečnih 230 kilometrov na uro – kar je za vsakdanjo rabo dovolj. Pri tem velja pohvaliti mojstre, ki so se ukvarjali z zvokom motorja. Sploh v izbranem voznem položaju Sport se motor ne oglaša tipično dizelsko in na trenutke bi celo pomislili, da pod sprednjim pokrovom ni dizelski motor. Tudi pri običajni vožnji motor ni preglasen, seveda pa ni na ravni nekaterih konkurentov.

A to so precej sladke skrbi, takšne, ki marsikaterega voznika sploh ne bodo (z)motile. Če bo zmogel ceno, bo vedel, kaj bo dobil, in precej bolj verjetno je, da bo z nakupom zadovoljen, kot pa ne.

Vsekakor pa velja še enkrat poudariti, da se tudi korejska Kia postavlja na avtomobilski trg. Tudi na račun Stingerja!

Preberite še:

Kratki test: Kia Optima SW 1.7 CRDi EX Limited Eco

Test: Kia Optima 1.7 CRDi DCT EX Limited

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena testnega modela: 49.990 €
Cena osnovnega modela s popusti: 45.990 €
Cena testnega modela s popusti: 49.990 €
Moč: 147kW (200 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,9 s
Največja hitrost: 230 km/h
Garancija: 7 let oz. do 150.000 km splošne garancije (prva tri leta brez omejitve kilometrov)
Servisni pregled na 15.000 km / 12
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.074 €
Gorivo: 7.275 €
Gume (1) 1.275 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 19.535 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 10.605 €
Skupaj 45.259 € (strošek na km: 0,45 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 85,4 × 96,0 mm – gibna prostornina 2.199 cm3 – kompresija 16,0 : 1 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 3.800/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,2 m/s – specifična moč 66,8 kW/l (90,9 KM/l) – največji navor 440 Nm pri 1.750–2.750/min – 2 odmični gredi v glavi– po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,964; II. 2,468; III. 1,610; IV. 1,176; V. 1,000; VI. 0,832; VII. 0,652; VIII: 0,565 – diferencial 3,385 – platišča 9,0 J × 19 – gume 225/40/R 19 H, kotalni obseg 2,00 m
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,6 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,6 l/100 km, izpust CO2 146 g/km
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.703 kg – dovoljena skupna masa 2.260 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.830 mm – širina 1.870 mm, z ogledali 2.110 mm – višina 1.400 mm – medosna razdalja 2.905 mm – kolotek spredaj 1.595 mm – zadaj 1.646 mm – rajdni krog 11,2 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.100 mm, zadaj 770–970 mm – širina spredaj 1.470 mm, zadaj 1.480 mm – višina nad glavo spredaj 910–1.000 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 470 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 60
Prtljažnik: 406–1.114 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 5°C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Vredestein Wintrac 225/40 R 19 W / stanje kilometrskega števca: 1.382 km
Pospešek 0-100km: 7,9s
402m z mesta: 15,7s ( 146km/h)
poraba na testu: 7,6 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 77,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 59dB
Trušč pri 130km/h 62dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (433/600)
  • Glede na dejstvo, v kateri avtomobilski razred je Stinger pripeljal, mu to, da je najboljša Kia doslej, ne pomaga kaj dosti. Konkurenca je tu pač ostra in za uspeh je potrebna nadpovprečna kvaliteta

  • Kabina in prtljažnik (85/110)

    Nedvomno najboljša Kia doslej. Tudi občutek v kabini je dober, vseeno pa ne gre prezreti korejskega porekla

  • Udobje (88 /115)

    Ker so ga snovalci izdelali z mislijo na športne avtomobile, bo kdo pogrešal več udobja, a v celoti gledano povsem zadovolji

  • Pogonski sklop (59 /80)

    V primerjavi s konkurenco povprečen, za Kio pa najboljši doslej

  • Vozne lastnosti (81 /100)

    Prvak je njegov zmogljivi bencinski brat, a tudi z dizelskim motorjem Stinger ni od muh. Na zasneženi cesti ima malce težav z zadnjim pogonom

  • Varnost (85/115)

    Tako kot z vsem, tudi z varnostjo Stinger nima težav. To je potrdil tudi test EuroNCAP

  • Ekonomičnost in okolje (35 /80)

    Kdor si lahko privošči, bo sicer dobil dober, a drag avtomobil. Če upoštevamo še veliko ocenjeno izgubo vrednosti, je Stinger precej draga izbira

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

  • Glede na Kio nadpovprečen, glede na konkurenco in dizelski motor pa povprečen

Hvalimo in grajamo
oblika
motor
počutje v kabini
cena