Kratek test: Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo Lounge

Leto 1957, Fiat 500, dvovaljni motor. Leto 2011, Fiat 500, prav tako dvovaljni motor. Kopija?

Kratek test: Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo Lounge (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
2. 11. 2011

Tule bo treba prepričati dvomljivce: le dva valja za avtomobil, težak skoraj tono? Brati bo treba malce naprej: motor ima 145 njutonmetrov, 63 kilovatov (85 'konj') in turbopuhalo.

Okej, številke same, vajeni vse zmogljivejših strojev, morda niso ravno navdušujoče, so pa krepko, ampak res krepko večje kot pri Fiatu 500 iz leta 1957, ki je v začetku zmogel slabih 10 (deset) kilovatov!

Skratka: tale tule na fotografijah se ne pelje le času primerno, ampak je tudi živahen. In to precej.

Sedeš vanj, obrneš ključ in ... Zanimiv tič, tale motor, sliši se, kot bi bil dvovaljnik. Aja, saj res, saj JE dvovaljnik. Tistemu, ki je že sedel in vozil original iz leta 1957 (ali kateregakoli do letnika 1975), tale Fiat na videz in skozi uho prikliče (zelo verjetno) lepe spomine.

Stopalka plina malce zavaja, saj ima dokaj regresivno karakteristiko, kar po domače pomeni, da se pri manjših pomikih do polovice giba ne dogaja prav veliko, zato se takrat zdi, da od njega ne bo veliko. V drugi polovici giba pa postane motor zelo živahen in prepričljivo zmogljiv, kar pomeni le, da je treba biti pri doziranju plina nekoliko bolj odločen. Stvar navade, torej.

Motor torej za karoserijo, ki jo vleče, razvije dovolj navora, se je pa vseeno treba privaditi nekoliko drugačnemu vedenju motorja, saj ima pri enakih vrtljajih pol manj vžigov kot štirivaljnik (kar je tudi vzrok za značilen zvok); v prostem teku in malo nad njim se skoraj zdi, kot bi slišali vsak delovni takt.

Od 1.500 do 2.500 vrtljajev je motor nekako povprečen; če se s 1.500 vrtljaji peljete v peti prestavi, to pomeni 58 kilometrov na uro (po merilniku), motorja pa se skoraj ne sliši, a takrat zmore le zgledno pospeševati. Nad 2.500 vrtljaji pa se zbudi in – ob ustrezni količini plina – suvereno potegne; če je menjalnik še vedno v peti prestavi, bo v nekaj sekundah Petstotica vozila 140 kilometrov na uro.

Motor se tako glede zmogljivosti najbolje počuti med 2.000 in 6.000 vrtljaji v minuti, velja pa opozoriti na dvoje: da je 'turbo', kar pomeni, da se z dvigovanjem zahtev do njega tudi precej povečuje poraba, in da je takole motoriziran takoj za Abarthi najbolj zabaven 500.

Le pri menjalniku se narahlo zatakne, saj ima le pet prestav, kar je sicer v glavnem povsem dovolj, le pri strmejših vzponih, ki jih želite prečiti bolj dinamično, se prestave premalo prekrivajo, da bi lahko docela izkoristili motorne zmogljivosti.

Še na kratko o porabi. Verujoč v prikaz potovalnega računalnika, hoče motor za 100 kilometrov na uro v peti prestavi (2.600 vrtljajev v minuti) 4,5 litra, za 130 (3.400) 6,1 in za 160 (4.200) 8,4 litra goriva za 100 kilometrov.

Pri največji hitrosti (187 na merilniku) se motor vrti s 4.900 vrtljaji v minuti in pije 17,8 litra na 100 kilometrov. Z nežno desno nogo, upoštevaje svetovalno puščico za pretikanje navzgor (ki pa se v oranžni barvi v množici oranžnih podatkov v merilnikih precej slabo opazi) in ob pomoči odlično delujočega sistema Stop/Start je lahko tudi v mestu zelo varčen – mi smo mu namerili 6,2 litra na 100 kilometrov, pa še zdaleč nismo ovirali prometa. Pri ostri vožnji pa se lahko poraba dvigne tudi na 11 litrov na 100 kilometrov ...

Ime, oblika in motorni zvok ... Kako malo je včasih dovolj, da uspešno zbudi človekovo nostalgijo. A vseeno – le v navedenem je novi 500 kopija originala, sicer pa je, vključno trenutno najsodobnejši mali motor, tole original sam zase. In to še vedno zelo prikupen.

Vinko Kernc, foto: Saša Kapetanovič

Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo Lounge

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.300 €
Cena testnega modela: 17.055 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 2-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 875 cm3 – največja moč 63 kW (85 KM) pri 5.500/min – največji navor 145 Nm pri 1.900/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 H (Goodyear EfficientGrip).
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – poraba goriva (ECE) 4,9/3,7/4,1 l/100 km, izpust CO2 95 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.005 kg – dovoljena skupna masa 1.370 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.546 mm – širina 1.627 mm – višina 1.488 mm – medosna razdalja 2.300 mm –prtljažnik 182–520 l – posoda za gorivo 35 l.

Naše meritve

T = 28 °C / p = 1.190 mbar / rel. vl. = 28 % / stanje kilometrskega števca: 1.123 km
Pospešek 0-100km: 12,2s
402m z mesta: 1834s ( 119km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,0s
Prožnost 80-120km/h: 14,2s
Največja hitrost: 173km/h (V.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,9m
AM meja: 42m
Ocena
  • Treba je vedeti – tega dvovaljnega motorja niso razvili zaradi nostalgije, ampak zaradi povsem tehničnih izhodišč. In z zmogljivostmi ter s porabo se Petstotici zelo lepo poda, poleg tega pa je še malo – nostalgičen. Takšen 500 je lahko varčen in zabaven v vožnji.

Hvalimo in grajamo
delovanje sistema Stop/Start
izboljšan 'softver' za ključ USB
motor
videz notranjosti
videz zunanjosti in imidž
slabo vidna puščica za pretikanje
ročica za vklop smernikov se pri malih zasukih ne izklopi
sedeži (sedenje, počutje) premajhen osrednji zaslon (avdio ...)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri