Mešanček

Niso vsi kupci pobegnili v segment križancev. Nekaj jih je ostalo zapriseženih karavanom, a vseeno radi kdaj pa kdaj zavijejo z urejenih cest. Za take imajo rešitev pri Fordu.

Križanci so skoraj poskrbeli za to, da bi karavansko obliko karoserije uvrstili med dinozavre avtomobilske zgodovine. A vseeno, niso prepričali vseh. Nekateri kljub temu, da radi s seboj vozijo precej prtljage in v avtu iščejo prostorskega nadpovprečneža, vseeno kot prioriteto postavljajo vozniške občutke. No, kaj če vseeno želite zaviti onkraj urejenih poti in imate vikend nekje na koncu 5-kilometrskega makadama? Odgovor za to imajo pri Fordu z modelom Focus Active, ki ni nič drugega, kot karavanski Focus z malce večjo oddaljenostjo od tal in z robustnimi karoserijskimi dodatki.

Ker 4-kolesnega pogona pri Focusu ni v ponudbi, to ne pomeni, da boste s takim Focusom prišli kam dlje kot z navadnim. Morda boste le naredili manj škode na podvozju in na nekaterih delih karoserije, ki so zaščiteni s plastiko. Tudi kombinacija motorja in menjalnika je znana iz običajne Focusove ponudbe: 2-litrski turbodizel s 110 kilovati se odlično ujame z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Prepriča s tihim delovanjem(razen v res mrzlih jutrih), nizko porabo(na normnem krogu smo mu izmerili 5,1 l/100 km) in uporabnim in širokim območjem uporabnega navora. V primeru, da bo vožnje po terenu več, je v pomoč izbirnik voznih programov, ki prilagodi delovanje stabilizacijske elektronike, občutljivosti stopalke za plin in odzivnost volanskega sistema.

V notranjosti je razlik za odtenek manj kot pri običajnem Focusu. Zaradi malce višje nasajenosti je vstopanje in iztopanje iz avta olajšano, posebno, posvečeno zgolj temu modelu pa je oblazinjenje z nekaterimi dekorativnimi elementi v modri barvi. Sicer pa je počutje v Focusu dobro: položaj za volanom je naravnan tako, da ga bodo znali ceniti vozniki, ki uživajo v vožnji, ergonomija pa je tudi dobro premišljena in udejanjena. Čeprav so še analogni, so merilniki lepo berljivi. Na sredinski konzoli je postavljen zabavno-informacijski vmesnik SYNC 3 z zaslonom občutljivim na dotik, ki prepriča z dobro intuicijo in zadovoljivo podporo mobilnim telefonom.

Odlagalnih mest je dovolj, pa tudi lepo so obdana z gumo, da predmeti ne drsajo sem in tja. Pohvale. Cena? V osnovi tak Focus Active stane malce manj kot 30 tisočakov in ta cena je sprejemljiva, a se je na seznamu doplačilne opreme vseeno možno približati številki 40 tisoč, kar je vseeno malce preveč. Če sta vam robustnost in odpornost prioriteti, boste z lahkoto tudi preživeli brez nekaterih dodatkov, ki takega Focusa ponovno približajo tistemu navadnemu(velika platišča, radarski tempomat, kamere…).

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 37.620 €
Cena osnovnega modela s popusti: 28.730 €
Cena testnega modela s popusti: 34.920 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.996 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min – največji navor 370 Nm pri 2.000–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Hankook Ventus Prime).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,4 l/100 km, izpust CO2 116 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.484 kg – dovoljena skupna masa 2.105 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.693 mm – širina 1.844 mm – višina 1.532 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 47 l.
Prtljažnik: 608–1.653 l
Naše meritve
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 12.458 km 
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 15,9s ( 136km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 58dB
Ocena
  • Ford Focus Active ni ravno avanturist, a vseeno je ravno toliko robusten, da ga ni škoda zapeljati nekam, kjer bi se z navadnim že ustavili. Vseeno pa tudi na urejenih poteh prepriča z občutkom izjemno vodljivega in za vozniške občutke dovzetnega avtomobila. Pa še 608 uporabnih litrov skriva v prtljažniku.

Hvalimo in grajamo
pogonski sklop
počutje v notranjosti
voznost
odlagalna mesta
robustnost
cena testnega vozila
ni možnosti 4-kolesnega pogona