Kratek test: KIA Sportage 1.6 GDI Motion

20. 2. 2012
Deli

Zdaj smo se menda že navadili: Kie so v splošnem avtomobili, ki so zlahka primerljivi z vsemi – tudi najboljšimi – tekmeci srednjega cenovnega razreda. Sportage morda še celo malo odstopa navzgor.
Ampak pri konkretni različici smo vseeno našli nekaj večjih pomanjkljivosti.

Sportage je športni terenec

V splošnem je Sportage resnično zelo dober športni terenec. Tehnično zelo soroden podobnemu Hyundaiu, kar pomeni, da ima zelo dobro tehniko, od pogona naprej. Okej, morda podvozju zamerimo, da je na udarnih jamah nekako neprijazen, čeravno bi zaradi oblike karoserije pričakovali ravno nasprotno, a zadeva še zdaleč ni kritična.

Ergonomija, oprema

Skoraj odlična (z nekaj izjemami) je tudi ergonomija. Večina gumbov in stikal deluje povsem intuitivno, ne da bi bilo treba pozorno pogledovati nanje in še manj učiti se o njih iz knjižice z navodili. Odlična je tudi opremljenost Sportagea. Sploh v konkretnem primeru; razen nesamodejnega pomika večine šip in neprijaznega potovalnega računalnika ji pravzaprav ne moremo očitati ničesar. In kar je morda najpomembneje: z videzom zna prepričati marsikoga.

Le prednji pogon

Konkretno pa je na fotografijah Sportage, ki ima 1,6-litrski bencinski stroj in le prednji pogon. Motor sam po sebi je morda tehnično in praktično lahko dober, a v tej karoseriji tega ne zmore pokazati in še manj dokazati. Pravzaprav edina, a velika zamera gre na račun njegovega navora, ki ga je premalo – dober vtis naredi šele nad 4.000 vrtljaji v minuti, ko lahko rečemo, da dobro vleče maso in potiska karoserijo skozi zrak.

A takrat postane že (pre)glasen, tudi bolj požrešen, v zadnjih prestavah pa se mu v bran postavi še neugodno velika čelna površina, ki znova neugodno vpliva na zmogljivosti vozila. Poleg tega je pri teh vrtljajih Sportage že prehiter za naše omejitve pa še piš vetra je nad 140 kilometri na uro že nekoliko nadležen. Vse skupaj se na koncu opazi tudi tako, da ob na tempomatu nastavljenih 160 kilometrih na uro ne zmore avtocestnega klanca, kot je vrhniški – hitrost hitro pade na dobrih 140.

Poraba

Tračni merilnik trenutne porabe potovalnega računalnika je kazal takole: pri 100 kilometrih na uro pet, pri 130 osem in pri 160 12 litrov bencina na 100 kilometrov v šesti prestavi. Tu se jasno opazi vpliv aerodinamike. Pa tudi naša izmerjena poraba pri pogojih, kakršnim izpostavimo vse testne avtomobile, ni prav posebej navdušila: siljenje motorja v višje vrtljaje za nekoliko privzdignjen tempo vožnje tudi v okviru omejitev terja svoj davek.

Tudi nekoliko hitrejše speljevanje (na primer pri zavijanju levo ...) je mogoče le z višjimi vrtljaji (okoli 2.000), tako da je s tega zornega kota pravzaprav še dobro, da je pogon le dvokolesni. Je pa, kar tudi spada k motorju, delovanje začasnega zaustavljanja motorja brezhibno in povsem nestresno, odličen pa je tudi menjalnik, katerega edina slaba stran – za nekatere voznike – je menda le nekoliko premajhen odpor ročice pri vklopu prestave.

Za vsakdanjo uporabo je dvokolesni pogon sicer povsem sprejemljiva reč, ampak  če preskočimo slabosti slabega navora, s tem izgubite vleko v poslabšanih razmerah (sneg ...) pa tudi aktivna varnost je tako nekoliko slabša, kot bi bila sicer.

In pri tipu avtomobila, kot je Sportage, je štirikolesni pogon stvar, ki je v splošnem zelo smiselna. Celotna pogonska kombinacija se ob visokem težišču zato ne izkaže posebej dobro tudi v nekoliko hitrejših ovinkih, ko se notranje prednje kolo (pre)hitro zavrti v prazno ...

Konkretno je zatorej takšen Sportage opazno manj privlačen, kot v splošnem velja za to Kio. Delno je sicer res, da podobno velja za večino podobnih avtomobilov, res pa je tudi, da k sreči vsi vozniki nimajo enakih zahtev in želja. Marsikomu, verjamemo, bo takole motoriziran in gnan Sportage zelo dobro služil.

Bese­di­lo: Vinko Kernc, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 25.190 €
Cena testnega modela: 25.900 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.591 cm3 – največja moč 99 kW (135 KM) pri 6.300/min – največji navor 164 Nm pri 4.850/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 V (Wanli Snowgrip M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,5 s – poraba goriva (ECE) 8,2/6,0/6,8 l/100 km, izpust CO2 158 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.380 kg – dovoljena skupna masa 1.830 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.440 mm – širina 1.855 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 564–1.353 l – posoda za gorivo 58 l.
Naše meritve
T = 3 °C / p = 992 mbar / rel. vl. = 63 % / stanje kilometrskega števca: 7.035 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,6s ( 129km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,1/16,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 17,9/20,3s (V./VI.)
Največja hitrost: 178km/h (VI.)
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Za koga? Za tistega, ki mu je avtomobil le všeč in ne potrebuje ne navorsko zmogljivega stroja ne vsekolesnega pogona ali pa se temu zlahka odreče, da bi nekoliko prihranil. Tudi takšen je lahko dober družinski avtomobil.

Hvalimo in grajamo
videz, oprema
izdelava, ergonomija
menjalnik
prostornost (posebej zadnja klop)
navor, poraba
potovalni računalnik
glasen zadnji brisalnik
omejena vidljivost (nizke šipe)