Kratki test: Mazda CX-5 G194 AT AWD Revolution Top

Čeprav pri Mazdi pravijo, da jim je pri prenovi avtomobilov poglavitno vodilo izpolniti pričakovanja zvestih kupcev, je nova CX-5 ravno toliko drzna, da zna privabiti tudi tiste neodločne.

Mazdina krivulja uspešnosti je še vedno v vzponu in glavni 'krivec' s 25-odstotnim deležem celotne Mazdine prodaje je ravno model CX-5. Po petih uspešnih letih so pri Mazdi predstavili drugo generacijo svojega najbolj uspešnega križanca, ki pa se bo v novi izdaji pomeril z dosti bolj 'nabrito' konkurenco, kot pa je to bilo ob prihodu na trg.

Ker je CX-5 model, ki Mazdo predstavlja na svetovni ravni, se kdaj pa kdaj na našem trgu znajde tudi taka izvedenka, ki ni ravno populistično zanimiva, a je vseeno lep kazalnik tega, kaj zmore znamka narediti, če kupec zahteva 'all inclusive'. Tako je k nam na test priromala najmočnejša, najbolje opremljena in seveda najdražja CX-5 G194 AT AWD Revolution Top. Če vam iz imena ni uspelo razbrati, naj povemo, da gre za najmočnejšo bencinsko različico s štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom in najvišjo stopnjo opreme. Od vsega naštetega bi rekli, da je obvezna 'oprema' le samodejni menjalnik, vse druge komponente bi na račun bolj racionalnega nakupa lahko omilili. A vseeno, tako lahko pri Mazdi vsaj pokažejo, kako je videti, ko neki njihov model 'poboža' premijski razred.

Poleg spremenjenega zunanjega videza, ki je zdaj z ožjimi lučmi ter z večjo in ostrejšo masko nekoliko agresivnejši, sta CX-5 doleteli tudi oblikovna preureditev in revizija materialov v notranjosti. Prečiščeno voznikovo delovno okolje z novim volanskim obročem, odetim v usnje, je bolj skladno, z dvigom sredinske konzole za 60 milimetrov pa so dosegli boljšo ergonomijo. Veliko je bilo postorjenega tudi pri zvočni zatesnjenosti kabine ter uporabnosti te. Tako je zdaj zadnja klop pri najvišji ravni opreme ogrevana, naslon je pomičen, v sredinsko konzolo pa so dodali USB-vtičnico. Za hrbti potnikov je 506 litrov prtljažnega prostora, do katerega lahko dostopamo skozi električno dvižna zadnja vrata.

CX-5 že serijsko ponuja pester nabor opreme in asistenčnih sistemov, v izbrani opremi Revolution Top pa se seznam tako podaljša, da velja izpostaviti le tiste najbolj zanimive. Ena od teh je recimo nov sistem projiciranja podatkov o vožnji na vetrobransko steklo, ki je nadomestil nekdanji sistem projiciranja na dvižno steklo nad števci. Tu so še radarski tempomat, sistem za ohranjanje vozne smeri, parkirni asistent, sistem za zaviranje v sili itd. Od tehnologije, ki je že dobro uveljavljena na trgu, smo pogrešali digitalne merilnike in malce bolj napreden informacijsko-zabavni vmesnik.

Pogonskemu sklopu težko pripišemo kakšno grajo. 2,5-litrski bencinar dovolj zadovoljuje apetite tudi po hitrejši vožnji, če pa vas premaga zelena zavest in spustite stopalko za plin, zna odklopiti odvečne cilindre in na ta račun privarčevati gorivo. Kot rečeno, samodejni menjalnik se odlično ujame s CX-5 in je skoraj obvezna izbira pri nakupu. Tudi štirikolesni pogon pride prav, sploh v zimskih dneh, ko zna Mazda s svojim G-Vectoring Control sistemom poskrbeti za zanesljivo in uravnoteženo lego.

Če se odločite za 'all inclusive' Mazdo CX-5, vam ne bo uspelo priti čez 40 tisočakov. To je cena, za katero vam v salonih s premijskimi znamkami za podobno opremljen avtomobil tudi 'dober dan' ne voščijo. V razmislek …

Preberite še:

Test: Mazda CX-5 CD 180 Revolution TopAWD AT - Več kot prenova

Kratki test: Mazda CX-5 CD150 AWD Attraction

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 36.990 €
Cena osnovnega modela s popusti: 23.990 €
Cena testnega modela s popusti: 36.990 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.694 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 2.488 cm3 – največja moč 143 kW (194 KM) pri 6.000/ min – največji navor 258 Nm pri 4.000/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/55 R 19 V (Yokohama W-Drive)
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,1 l/100 km, izpust CO2 162 g/km
Mase: prazno vozilo 1.620 kg – dovoljena skupna masa 2.143 kg
Zunanje mere: dolžina 4.550 mm – širina 1.840 mm – višina 1.675 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 58 l
Prtljažnik: 506–1.620 l
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.830 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 16,8s ( 135km/h)
poraba na testu: 9,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Ocena
  • Nove variacije Mazdinega oblikovalskega jezika KODO nas še vedno navdušujejo, še bolj prepričljivo pa je, da Mazda stopnjuje kakovost izdelave in izbor materialov. Najmočnejša in najbogateje opremljena CX-5 je lep dokaz, da se Mazda lahko po kvaliteti približa premijskemu segmentu, a vseeno s ceno ostane na realnih tleh

Hvalimo in grajamo
nabor opreme
pogonski sklop
izbrani materiali in končna obdelava
nima digitalnih merilnikov
zastarel informacijsko-zabavni sistem