Kratek test: Nissan Qashqai+2 1.5 dCi

7. 11. 2011 | Aljoša Mrak
Deli

Na vprašanje, ali je 1,5-litrski turbodizel za tako velik avtomobil dovolj, smo že po nekaj kilometrih odgovorili pritrdilno.

Qashqai je bil kljub imenu, ki ga 99 odstotkov Slovencev ne bi znalo prav napisati, že od začetka zgodba o uspehu za Nissan. Primerno velik za ceste na stari celini in uporaben za evropske kupce je kmalu dobil brata, ki so mu malce neizvirno dali ime Qashqai+2. S tem naj bi povedali, da ima dodatna sedeža in nekaj litrov več v prtljažniku.

Čeprav je Qashqai+2 zrasel s 4.330 na 4.541 milimetrov in se je zredil za okroglih 100 kilogramov, je njegov prtljažnik radodarnejši zgolj za 140 litrov. Dodatna sedeža sta resda spravljena v dnu prtljažnika in se zgolj z eno potezo preprosto spravita na plan, vendar pa v vsakem primeru ukradeta nekaj prostora.

Medtem ko lahko na prtljago sedmih potnikov kar pozabimo, saj ostane za tretjo vrsto samo 130 litrov, pa lahko ob manjši zasedenosti potniškega prostora izvedemo trik z vzdolžno pomično drugo vrsto, ki je tudi po tretjini deljiva, zato omogoča občasne prevoze večjih predmetov.

Medtem ko je prtljažnik večji, pa je prostornina motorja vedno manjša. Tokrat smo imeli na testu 1,5-litrsko turbodizelsko različico, ki zagotavlja spodobnih 81 kilovatov. Qashqaia smo vozili večinoma po avtocesti, resda malce bolj založenega, zato je porabil 7,1 litra na 100 prevoženih kilometrov. Ali je to veliko glede na avtocestne kilometre, prepuščamo vam, vsekakor pa se del manjše žeje skriva tudi v serijskem šeststopenjskem menjalniku in pogonu zgolj na prednji par koles.

Da, prav ste prebrali, različice s tem motorjem ne morete izbrati s štirikolesnim pogonom, to je rezervirano za dvolitrski dCi s 110 kilovati. Turbodizelski malček odlično sodeluje z večjim Qashqaiem, nekaj pripomb smo imeli le pri speljevanjih v klanec (kjer je treba imeti kar nekaj občutka na stopalki za plin in sklopko, da vam manever uspe) in vožnji v hrib, ko se je treba 180-stopinjskih ovinkov lotiti kar s prvo prestavo.

Skratka, pri vikendih v hribih bi imel kakšen pomislek, ali sta dvokolesni pogon in šibkejši turbodizel res dovolj. Motorček pa se je izkazal na avtocesti, saj ni bil preglasen, pa tudi počasnejši tovornjaki ali dostavniki niso bili nepremostljiva ovira.

V notranjosti smo pohvalili položaj za volanom, nezahtevno upravljanje in udob­je, sopotnike pa boste navdušili tudi s panoramskim strešnim oknom. Sistem pametnega ključa bi lahko končno skopirali od sestrskega Renaulta, saj je plastični zagonski vzvod precej štorasta zadeva, ker ima zaradi dodatnega varovala voznik z njim (pre)več dela.

Na splošno pa velja, da ima oprema Tekna Pack vse pomembnejše stvari, edino navigacijo in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji dobite v najekskluzivnejši opremi Premium. No, za 300 evrov si lahko Nissan Connect (navigacijo) omislite tudi pri tej opremi, če usnjenih in dodatno ogrevanih sedežev, ki jih ponuja Premium, res ne potrebujete.

Če niste avtomobilski hribolazec, je torej za večjega Qashqaia povsem primeren tudi poldrugilitrski turbodizel.

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 25.790 €
Cena testnega modela: 26.290 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 17 V (Bridgestone Dueler H/P).
Zmogljivost: največja hitrost 174 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,2 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,6/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.511 kg – dovoljena skupna masa 2.170 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.514 mm – širina 1.780 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.765 mm –prtljažnik 130–1.520 l – posoda za gorivo 65 l.
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 39 % / Stanje kilometrskega števca: 11.122 km
Pospešek 0-100km: 13,3s
402m z mesta: 18,1s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,4/ 13,1s (IV./ V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,4/ 14,3s (V./ VI.)
Največja hitrost: 174km/h (VI.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Škoda, da Nissan Qashqai+2 ni dobil od Renaulta poleg 1,5-litrskega dCi-ja še pametnega ključa (beri kartice), saj bi mu nedvomno pristajala.

Hvalimo in grajamo
motor nad 1.500 vrtljaji
šeststopenjski ročni menjalnik
sedem sedežev
po tretjini deljiva in vzdolžno pomična druga vrsta sedežev
motor pod 1.500 vrtljaji
le prednji pogon
zadnja sedeža sta res samo zasilna