Kratek test: Renault Clio 1.6 GT Renault Sport Gordini Series

19. 10. 2012
Deli

Saj veste, tisti Amédée, ki se je pisal Gordini in ki je znal Renaulte privzdigniti nad povprečje. Jim vdahniti športnost in imidž.

Tale Clio je dvoje: je Clio in je Clio Gordini. O prvem vemo že veliko, pri drugem pa se ljudje delijo na dva pola; prvi, ki jim ime Gordini ne pove nič, ocenjujejo, kako se s svojim motorjem ter opremo uvršča med sebi podobne, druge, ki poznajo prispevek tega moža, pa zanima, ali je kot tak vreden imena Gordini.

Gordini je umrl leta 1979, predaleč, da bi med današnjimi kupci (takšnih) Cliov pomenil kaj dosti; večina se jih takrat ni še niti rodila. Zato opazijo športni videz zunanjosti, vključno z napisi Renault Sport. Si mislijo: okej, torej je to športni Clio. Kar nesporno drži.

Povsem 'pravi' R.S. je (na željo voznika) razbijaški dvolitrski Clio, tole pa je vmesni člen, povezava med običajnimi Clii in med omenjenim R.S-om. Takšen lepo dopolnjuje ponudbo tako, da ta z njim lepo narašča od najšibkejšega do najzmogljivejšega; pri marsikaterem tekmecu ni tako – običajno v njihovi ponudbi zeva luknja.

Ta zveznost ponudbe seveda ni zadosten pogoj za uspeh na trgu, bolj kot s prodajnimi številkami Gordini skrbi za ugled modela in na koncu znamke. Ampak, hudiča, kaj bi s teoretiziranjem; tega Gordinija je tudi prijetno voziti!

In to, seveda, predvsem zaradi motorja. Ta je šolski primer odličnega sodobnega športnega (bencinskega, seveda) stroja: njegova uporabnost sega namreč od 1.000 (!) pa do 7.000 vrtljajev (vse do četrte prestave!), ko elektronika prekine vžig (rdeče polje na merilniku se začne pri številki 6.800), kar pomeni dvoje.

Prvič, da lepo vleče že pri 1.000 vrtljajih v minuti, kar spet pomeni, da dovoljuje lenarjenje s prestavno ročico ali, povedano po domače, da lahko z njim vozite lagodno, umirjeno. In da ni treba pri vsakem ostrejšem ovinku pretakniti v prvo prestavo. In drugič, da mu veselje do vrtenja prekine šele prekinjevalnik, saj se zdi, da hitreje ko se vrti, raje to počne. Med obema vrednostma moč narašča zvezno, zato se voznik lahko odloča med vsemi možnimi vmesnimi stopnjami načina vožnje. Nima 'luknje', kjer bi (po)kazal slabost.

Iz videza in iz tehničnih značilnosti, tako teoretičnih kot praktičnih, sledi, da želi zadovoljiti športne voznike, in tako smo ga tudi preizkusili. Seveda je pri tem zahteval več goriva in primerjati ga s kakim turbodizlom je enako nesmiselno kot iskati pingvine v Sahari. Ker pa se zna tudi spodobno vesti, lahko tudi porabi opazno manj. Če bi ga v šesti prestavi vozili ves čas 100 kilometrov na uro hitro, bi porabil le okoli 5,5 litra na 100 kilometrov, za 130 kilometrov na uro 7,4, za 160 11,8 in za 200 19,5 litra na 100 kilometrov. Zna biti torej tudi varčen.

Menjalnik je ročni šeststopenjski in odlično izračunan, le gibi ročice nekoliko zaostajajo za standardom, ki ga postavlja motor. In navdušujoče zabavno je lahko tudi podvozje – s siljenjem nosu iz ovinka, ko je hitrost tam prevelika za gume, a tudi z rahlim bežanjem zadka ob odvzetem plinu, kar lahko pomaga pri igri skozi ovinke.

Skozi te oči je takšen Clio prav v vrhu med tekmeci in Amédée ne bi bil le zadovoljen, ampak ponosen. Pri preostalem bi morda malce pojamral – zaradi prekritih merilnikov v spodnji legi volanskega obroča, zaradi previsokega sedenja (v športnem avtomobilu) in zaradi gum, na katerih piše Energy Saver; od njih bi zagotovo hotel vsaj tisto malo več oprijema na račun tisto malo več porabe.

Ampak to so že malenkosti.

 

Tekst: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.790 €
Cena testnega modela: 16.910 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 94 kW (128 KM) pri 6.750/min – največji navor 155 Nm pri 4.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/50 R 16 V (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – poraba goriva (ECE) 8,9/5,6/6,9 l/100 km, izpust CO2 160 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.115 kg – dovoljena skupna masa 1.630 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.027 mm – širina 1.707 mm – višina 1.493 mm – medosna razdalja 2.575 mm –prtljažnik 288–1.038 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.125 mbar / rel. vl. = 44 % / stanje kilometrskega števca: 21.677 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,3s ( 131km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/11,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,1/18s (V./VI.)
Največja hitrost: 197km/h (VI.)
poraba na testu: 11,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Motorni tehniki so nas razvadili; nekoč je športne avtomobile znal voziti le dober voznik, danes ga brez težav lahko vozi tudi babica. Zato je tole tisti Clio, ki ga brez težav uvrstite na seznam družinskih nakupov, in ne le na seznam očetovih konjičkov.

Hvalimo in grajamo
prožnost motorja, navor
veselje motorja do visokih vrtljajev
igrivo podvozje
prestavna razmerja menjalnika
videz Gordini
zabavnost vožnje
nekoliko premočan volanski servo
nima parkirnega pripomočka
tempomat prekrije potovalni računalnik
neprijazni izbirniki avdiosistema