Kratek test: Seat Ibiza ST 1.4 Style

9. 1. 2012
Deli

V svojem razredu nima prav veliko tekmecev. Zato pa Ibiza ST bije trd boj z nekaterimi avto­mobili, ki imajo drugače razporejene centimetre.

Zadnje čase vse večjo kupno moč dosegajo majhni enoprostorci, ki zaradi višje kabine dajejo občutek prostornosti. V resnici pa je nekaterim bolj pomembno, da lahko izkoristijo dodatne centimetre v dolžino.

Ibiza ST se v osnovi od petvratne kombilimuzinske razlikuje po dodatnih 18 centimetrih dolžine. Za čuda teh nekaj centimetrov videzu nič ne škodi. Nekateri pravijo, da gre celo za najlepši majhen kombi na trgu.

Začnimo zadaj

Če odpremo zadnja vrata, zagledamo 430-litrski prtljažnik. Ni največji med konkurenco, res pa je, da drugi ne odstopajo precej. Za primerjavo lahko navedemo, da ima večji 'brat' Leon na voljo 341 litrov. Zadnjo klop je možno razdeliti v razmerju 60 : 40 ali pa popolnoma podreti. V tem primeru dobimo popolnoma ravno dno in tako lahko v notranjosti prevažamo celo dve kolesi (z odvitimi prednjimi platišči). Nakladalna višina je precej nizka (58 centimetrov), zato je težke in nerodne predmete lažje spraviti v notranjost.

Notranjost in voznikovo delovno okolje

Notranjost se ne razlikuje veliko od drugih karoserijskih izvedenk Ibize. Na zadnji klopi je nekaj več prostora, še zmeraj pa malce premalo za premagovanje daljših poti, če le ne gre za otroke. Armaturna plošča ostaja preprosta, nekaj dinamike nakazujejo le malce ostrejše poteze. Plastika je precej trda na otip pa tudi materiali na vratnih panelih niso najbolj prijetni.

Motor

Že nekajkrat smo imeli na testu Ibizo z 1,4-litrskim bencincem. Tudi tokrat nismo mogli odkriti česa novega. Če zgodbo na hitro ponovimo: Gre za vmesni motor v ponudbi s skromnejšim izdatkom. Ker je jasno, da pričakovanja niso velika, je toliko bolj razveseljujoč občutek, ko ugotovimo, da se avto prav spodobno premika. Sicer ga je treba držati pri višjih vrtljajih, kjer pa se precej povečata tako hrup kot poraba.

Seatu je pri Ibizi ST uspelo obdržati vizualno ostrino drugih karoserijskih izvedenk kljub podaljšanemu zadku. Ta pa prinaša tisto dodatno injekcijo uporabnosti, ki jo kupci zahtevajo tudi pri majhnih, mestnih avtomobilih.

Besedilo in foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 12.448 €
Cena testnega modela: 13.184 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.390 cm3 – največja moč 63 kW (85 KM) pri 5.000/min – največji navor 132 Nm pri 3.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60 R 15 H (Bridgestone B250).
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,4 s – poraba goriva (ECE) 8,0/4,7/5,9 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.130 kg – dovoljena skupna masa 1.570 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.227 mm – širina 1.693 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.469 mm –prtljažnik 430–1.165 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.069 mbar / rel. vl. = 26 % / stanje kilometrskega števca: 10.315 km
Pospešek 0-100km: 13,4s
402m z mesta: 19,1s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,0s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 24,3s (V.)
Največja hitrost: 177km/h (V.)
poraba na testu: 7,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,4m
AM meja: 41m
Ocena
  • Ibiza ST bo pritegnila tiste, ki iščejo športen slog in uporabnost, hkrati pa so razumni pri zapravljanju denarja.

Hvalimo in grajamo
videz
uporabnost prtljažnika
deljiva zadnja klop
materiali v notranjosti
trušč pri višjih vrtljajih