Kratek test: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i (74 kW) Sol

12. 2. 2012
Deli

Poleg Yarisa je tole tudi test letnih gum v zimskih razmerah. Kako se obnesejo na hladnem asfaltu in kako na snegu?

Še dobro, da sem doma opazil verige v prtljažniku, saj drugače morda sploh ne bi dojel, da so na kolesa nataknjene letne gume. Ta kombinacija se zdi v letošnji zimi povsem na mestu, saj po dolinah do konca januarja snega za zdaj (skoraj) ni bilo. Če pa človeka ujame snežni metež ali če bi se rad zapeljal do parkirišča pod Blejsko kočo na Pokljuki, so verige še vedno uporabne.

Letne gume na snegu?

Sprva sem naivno poskusil brez in odnehal že po 50 metrih. Oprijema NI! Torej: verige. Potem je kljub živahnemu zadku šlo. Šlo je tudi po ovinkasti cesti na Pokljuko in z nje. Ko je bila cesta suha, so se letne gume kljub temperaturi –3 °C držale bolje kot zimske, le pogled mora biti usmerjen dovolj daleč, da vas ne preseneti zaledenela luža. Ob tem velja povedati, da se Yaris lahko pohvali z zgledno lego na cesti, dovolj čvrstim vzmetenjem in za ta razred zelo dobrim volanskim mehanizmom.

Če mu odpustimo sedeže z manj poudarjenim bočnim oprijemom, je skupaj s kratkim (tako gib ročice kot prestavna razmerja) menjalnikom vozniška ocena nadpovprečna. A le, ko se motor zavrti prek štiri tisoč vrtljajev, saj je v nižjem območju odzivnost kos le manjšim zahtevam po pospeševanju, klancem proti pokljuški planoti pa ne.

Bencinskemu motorju primanjkuje prožnosti

Torej, kot je že ugotovil Aljoša pri velikem testu, minus za prožnost. S tem je verjetno povezana tudi ne prav majhna poraba goriva: za povpreč­je 6,1 litra na sto kilometrov je bilo treba voziti nečloveško po polžje, povprečje pa se je ustavilo natanko 2,2 litra nad tovarniško obljubljenim. Brez pretiravanja.

Zmotili sta nas še dve manj pomembni malenkosti, ki ju leta 2012 človek težko spregleda. Med prikazi potovalnega računalnika se enosmerno sprehajamo z gumbom med merilnikoma (nerodno in nevarno), smerniki pa ob rahlem dotiku obvolanske ročice ne znajo trikrat opozoriti na spremembo smeri.

Notranjost je prijetno prostorna

Splošen vtis izza volana ali s sopotnikovega sedeža je zaradi občutka prostornosti in kakovostnih materialov dober. Pred šoferja prestavljeni klasični merilniki so morda res preglednejši kot mali digitalni zaslon pri starem Yarisu, a tako je notranjost izgubila enega izmed predalov za drobnarije. Teh je še vedno dovolj, a so dokaj majhni, zlasti tisti pred šoferjem.

No, če upoštevamo velikost avtomobila, nad prostornostjo ne smemo tožiti. Na zadnji klopi bo imela odrasla oseba dovolj prostora, prtljažnik pa je kljub manjšim zunanjim meram spodobno velik. Skoraj 15 centimetrov daljši in 35 milimetrov širši Renault Clio tja sprejme le dva litra več.

Kakšno opremo izbrati? Če lahko sprejmete klasična kolesa z okrasnimi pokrovi, ročno klimatsko napravo in ročno pomični zadnji šipi in če ne morete brez bluetootha, za dotik občutljivega zaslona, vzvratne kamere in volanskih stikal za upravljanje radia, bo oprema Sol dobra izbira. V primerjavi z najboljšo opremo Sport boste tako privarčevali 1.150 evrov. Dovolj za štiri komplete zimskih gum.

Bese­di­lo in foto: Matevž Hribar

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.300 €
Cena testnega modela: 13.680 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.329 cm3 – največja moč 74 kW (101 KM) pri 6.000/min – največji navor 132 Nm pri 3.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/65 R 15 (Dunlop).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 6,6/4,6/5,3 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.115 kg – dovoljena skupna masa 1.480 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.785 mm – širina 1.695 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.460 mm –prtljažnik 272–737 l – posoda za gorivo 42 l.
Naše meritve
T = 2 °C / p = 1.002 mbar / rel. vl. = 51 % / Stanje kilometrskega števca: 4.774 km
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 18,5s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,4/16,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,1/18,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 175km/h (VI.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,4m
AM meja: 42m
Ocena
  • Yaris je s prenovo pridobil zrelost, prostornost, opremo in kakovost materialov ter hkrati izgubil nekaj elementov, ki so ga ločili od konkurence: pomično klop, sredinsko nameščene merilniki in zanimiv dizajn. Koliko vam pomeni eno in drugo, pretuhtajte sami.

Hvalimo in grajamo
prostornost
vozne lastnosti, okretnost
podvozje, volanski mehanizem
zmogljiv motor(ček)
kratek in natančen menjalnik
materiali, izdelava
ločljivost kamere za pomoč pri vzvratnem parkiranju
medijski vmesnik in za dotik občutljiv zaslon
slaba prožnost motorja
zadnja klop ni več vzdolžno pomična
namestitev gumba za potovalni računalnik
slabša kakovost povezave bluetooth
klasični merilniki (subjektivno mnenje)
ni dnevnih luči