Kratek test: Volvo V60 D5 Summum

15. 2. 2011 | Dušan Lukič
Deli

Volvo? D5, seveda. Petvaljni turbodizel je postal pravi simbol Volvovih večjih modelov. Tudi novi srednje veliki karavan V60 po tej plati ostaja zvest tradiciji.

Najprej tisto, česar smo vajeni: prostornina 2,4 litra in seveda tradicionalnih pet valjev. Zvoku smo včasih rekli dizelsko športni, zdaj lahko rečemo le še dizelski. In to (za ta razred vozil) glasen dizelski zvok, za marsikoga preglasen. Tam okoli treh tisočakov vrtljajev že kar bobneč. Konkurenca je v tem (mnogo) boljša.

Enako velja za samodejni šeststopenjski menjalnik: lahko je uglajen in neopazen ter poskrbi za dovolj majhno porabo in manj hrupa (ker elektronika poskrbi, da so motorni vrtljaji večino časa v uglajeno tihem območju pod 2.000 vrtljaji), ne zna pa biti hiter ali športen. Spet: ni slabo in za marsikoga bo dovolj, a konkurenca zna več.

Je pa treba priznati: motor zna biti sicer glasen, a to glasnost upraviči s svojimi zmogljivostmi. Moč 151 kilovatov oziroma 205 'konjev' na papirju morda ne zveni veliko, a v realnosti se izkaže, tudi na račun 420 njutonmetrov navora, ki so na voljo že od tisočaka in pol vrtljajev, da je motor več kot dorasel masi vozila. Osemsekundni pospešek do 100 kilometrov na uro in največja hitrost 230 kilometrov na uro sta le del zgodbe, precej bolj pa navduši način, na katerega avto nabira hitrost pri avtocestnih hitrostih vse proti 200 kilometrom na uro. Menjalnik sicer včasih prestavi prestavo navzdol, večinoma pa ni potrebno niti to. Drugi avtomobili preprosto začnejo zaostajati, merilnik hitrosti pa pleza in pleza.

Kljub temu je poraba več kot zadovoljiva – 9,6 litra je bila na koncu za 100 prevoženih kilometrov, čeprav je testni V60 večino kilometrov nabral v mestu in na avtocesti. Križarjenja zunaj avtoceste s hitrostmi do 100 kilometrov na uro lahko prinesejo tudi porabo pod osmimi litri.

Pravzaprav je lahko moči in navora ­hitro preveč in sprednji kolesi se kar preradi (to je pač 'bolezen' spredaj gnanih avtomobilov) zavrtita v prazno z vsemi s tem povezanimi sunki na volanu vred. Rešitev je preprosta: namesto V60 D5 A si omislite V60 D5 AWD A. Pol litra kazni pri porabi ni veliko, le tiste tri tisočake več bo treba najti.

Oznaka Summum pomeni bogato opremo (vključno z usnjem, aktivnimi biksenonskimi žarometi, parkirno pomočjo in spominom za električno nastavljiv voznikov sedež), doplačati pa bo treba za aktivni tempomat z opozorilnikom pred ­trčenjem. V nasprotju z dosedanjimi Volvovimi aktivnimi tempomati je ta sposoben avtomobil popolnoma ustaviti, pa tudi sam speljati, ko spelje avto pred vami. Tak aktivni tempomat je na voljo le v Volvih s sistemom City Safety, v drugih pa je še starejša generacija, ki se pri hitros­tih pod 30 kilometrov na uro izklopi.

Komande tempomata in omejevalnika hitrosti so seveda nameščene na volanu, enako kot gumbi za upravljanje avdiosistema. Druge funkcije avtomobila je mogoče nastavljati na sredinski konzoli, Volvovi oblikovalci in inženirji pa so poskrbeli, da je stvar logična in da ne zahteva preveč gumbov.

Za sredinsko konzolo se skriva še en odlagalni prostor (oblikovalska rešitev, ki smo jo prvič videli že pred leti ob lansiranju modelov S40 in V50), pa tudi ­sicer ima V60 dovolj odlagalnih površin za drobnarije. Sedi se dobro, sedeži so električno pomični in s tremi spominskimi mesti, bi si pa želeli nekoliko daljšega vzdolžnega pomika, saj vozniki, ki so višji od 190 centimetrov, le težko najdejo udoben položaj za volanom.

Količino prostora zadaj lahko označimo za povprečno, zadnja klop pa je deljiva po tretjini. Tudi pri Volvu so ugotovili, da je precej bolj pripravno (zaradi names­titve otroškega varnostnega sedeža), če je dvotretjinski del na desni, tretjinski pa na levi strani, so pa močno brcnili v prazno z novimi vzglavniki zadaj. Teh se namreč ne da odstraniti, zaradi ­česar je zanesljiva in stabilna namestitev otroškega sedeža (razen najmanjših ter tistih, obrnjenih v nasprotno stran od smeri ­vožnje) skoraj nemogoča, saj se hrbtni del otroškega sedeža ne dotika naslonjala sedeža, temveč le vzglavnika. Slabo, Volvo, slabo.

In prtljažnik? Dovolj velik in dovolj praktičen, da ne zmoti, a (merjeno med njegovim dnom in rolojem, ki lahko skriva njegovo vsebino) tudi precej plitev. Za vsakdanje in manj vsakdanje družins­ke potrebe bo dovolj, sicer pa to velja tudi za tega V60 v celoti. Je drugačen od 'premium' konkurence, ima nekaj pomanjkljivosti, hkrati pa je kot celota dovolj dober, da je vprašanje kupiti ali ne bolj vprašanje ugleda znamke in količine ­denarja, ki jo pri Volvu zahtevajo za V60. Kon­kurenca je dražja, a hkrati ponuja tudi več udobja, uglajenosti in ima manj pomanjkljivosti ... Predvsem pa ima tišji motor in prav tu bodo morali pri Volvu najprej poskrbeti za spremembe na bolje. Čim prej.

Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 46.910 €
Cena testnega modela: 52.756 €
Moč: 151kW (205 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,9 s
Največja hitrost: 230 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.400 cm3 – največja moč 151 kW (205 KM) pri 4.000/min – največji navor 420 Nm pri 1.500–3.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/50 R 17 H (Pirelli Sotto Zero Winter210).
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,9 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,5/5,4 l/100 km, izpust CO2 142 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.614 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.628 mm – širina 1.865 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.776 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 68 l.
Prtljažnik: 430–1.241 l.
Naše meritve
T = -6 °C / p = 990 mbar / rel. vl. = 43 % / Stanje kilometrskega števca: 6.254 km
Pospešek 0-100km: 8,3s
402m z mesta: 16,2s ( 147km/h)
Največja hitrost: 230km/h (VI.)
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Škoda, da je motor tako glasen, in škoda, da je menjalnik bolj lene sorte. Vse drugo je namreč na dovolj visoki ravni, da se takšen V60 mirno kosa s konkurenco – še posebno če se ozrete na cenik in ga s konkurenco primerjate tudi cenovno.

Hvalimo in grajamo
položaj za volanom
varnostni dodatki
motor (razen hrupa)
hrup motorja
prostornost zadaj
len samodejni menjalnik