Kratek test Volvo XC60 D5 AWD Summum

15. 2. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Volvov XC60 bi lahko v resnici postavili ob bok sodobnim križancem, natančneje kupejevskim križancem.

BMW X4, denimo, bi bil lahko njegova konkurenca in podobno bo veljalo tudi za druge prihajajoče konkurente iz premijskega segmenta. XC60 seveda ni kupejevski križanec, je bolj karavanske sorte, vendar le navzven. Njegov prtljažnik namreč ne sodi med ogromne in tudi na zadnji klopi prostora ni veliko.

Enako velja prav za omenjene konkurente. A seveda: tiste ljudje kupujejo zato, da so drugačni, pri XC60 pa oblika ni tako zelo izstopajoča. Resda je precej manj karavanski od XC70, na primer, ali precej manj terenski od XC90, a je vseeno bolj klasične oblike. To pa je dobro, kajti tako imajo kupci izbiro. Oblika ni edino, kar odloča. Pomembna je tudi tehnika, materiali, izdelava, tudi duša, kot pogosto radi rečemo.

Takle XC60 z najmočnejšim dizlom in najvišjo stopnjo opreme (brez R line ali Ocean Race) ta merila dobro izpolnjuje. Ni sicer športnik, kot sta močnejša bencinska brata z oznakama T5 in T6, a tudi njegovih 162 kilovatov oziroma 220 'konjev' je (ob zanimivem zvoku petvaljnega dizla, ki pa je nekoliko preglasen) več kot dovolj, da ste lahko vedno med najhitrejšimi. Ja, 254 'konjev' T5 ali celo 306 v T6 je še bolj zabavnih in bencinski zvok je ušesu veliko prijaznejši od dizelskega, a potem se tudi cena povzpne krepko tja nad 50 tisočaki.

D5 Summum predstavlja s svojimi (po ceniku) 49 tisočaki dobro razmerje med kakovostjo in ceno, še posebno, ker je v to ceno vključena ne le kopica varnostnih dodatkov in elektronskih pomagal, ampak tudi samodejni menjalnik in štirikolesni pogon. Oba sta precej neopazna, in to je dobro. Enako velja za porabo: 7,3 litra na normnem krogu je za 220-'konjski' dizel s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom povsem zadovoljiva številka. Oprema Summum pomeni predvsem digitalne merilnike, ki smo jih pri Volvu že hvalili (in jih pohvalimo še enkrat), pa boljši avdiosistem in seveda vse tiste varnostne dodatke, ki smo jih pri Volvu vajeni: od radarskega tempomata prek nadzora mrtvih kotov do samodejnega zaviranja. XC60 tako dokazuje, da znajo tudi pri Volvu narediti drugačen, bolj individualen avtomobil – ne da bi pri tem postali preveč drugačni.

Dušan Lukič n foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 33.921 €
Cena testnega modela: 56.482 €
Moč: 162kW (220 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.004 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.488 €
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.400 cm3 – največja moč 162 kW (220 KM) pri 4.000/min – največji navor 440 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/60 R 18 V (Pirelli P Zero Rosso).
Mase: prazno vozilo 1.906 kg – dovoljena skupna masa 2.505 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.644 mm – širina 1.891 mm – višina 1.713 mm – medosna razdalja 2.774 mm
Prtljažnik: prtljažnik 495–1.455 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 32 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 74 % / stanje kilometrskega števca: 5.329 km
Pospešek 0-100km: 9,0s
402m z mesta: 16,6s ( 139km/h)
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 71dB
Ocena
  • XC60 bo na kožo pisan tistim, ki ne želijo imeti klasičnega terenskega karavana, a hkrati tudi nočejo oblike novodobnih križanskih umetnin in ’umetnin’. Zmogljivosti so tu le plus.

Hvalimo in grajamo
oblika
oprema
varnost
zmogljivosti
merilniki
nekoliko preglasen motor
manj prostoren, kot je videti od zunaj