Kratki test: Audi Q3 2.0 TDI (110 kW) Quattro Sport

26. 11. 2015
Deli

Audija Q3 v sedanji izvedbi poznamo od leta 2011. Kot se to spodobi, ga je nekje na polovici življenjske poti modela čakala tudi zmerno obsežna prenova.

Q3 je še vedno najmanjši križanec s štirimi krogi na nosu, je pa res, da (kot smo že podrobno opisali v prejšnji številki Avto magazina) bo ta naziv kmalu nosil Q1. In prav je tako, kajti Q3 je vendarle dovolj velik, da je primeren tudi za družinsko uporabo in da ni več malček, pa čeprav je po drugi strani kljub trendu rasti mer v skoraj celotni avtomobilski industriji še dovolj priročen za vsakdanjo mestno uporabo. Takšen Q3, kot je testni, je po motorizaciji in opremi že zelo blizu vrhu lestvice. Oznaka Sport pomeni boljši paket osnovne opreme, ki na primer vključuje tudi športna prednja sedeža, dvolitrski TDI pa je bil s svojimi 110 kilovati oziroma 150 'konji' drugi najmočnejši motor – in več kot dovolj zmogljiv za vsakdanjo uporabo.

Šeststopenjski ročni menjalnik bi sicer z veseljem zamenjali za samodejni S tronic, a je razlika v ceni med modeloma skoraj tri tisočake, kar je preveč. Škoda. Podobno je doplačilo za štirikolesni pogon Quattro – spet škoda, kajti Q3 je prav s Quattrom in S Tronicom pravi Q. Testni Q3 je imel še paket opreme S line, ki poskrbi za še bolj športne poteze, pa tudi 19-palčne nizkopresečne gume, ki poskrbijo, da se kratki, ostri udarci s ceste do notranjosti prebijejo pogosteje, kot bi želeli. Če sta ljubitelj udobja, ostanite pri gumah z višjim presekom in manjših platiščih, pa bo težava rešena. Na račun teh gum je seveda volan bolj natančen, hkrati pa ne daje občutka živčnosti. Občutka nagibanja karoserije v ovinkih je sicer precej, a je ta v kabini izrazit predvsem zato, ker se (kar je nekaterim všeč, nekaterim pa ne) sedi visoko – v resnici pa bočna nihanja karoserije vzmetenje in blaženje dobro nadzoruje.

A spet: ni ga toliko, da bi zares motilo, hkrati pa je med ovinki, pa tudi pri večjih hitrostih in na daljših avtocestnih valovih, Q3 zelo zanesljiv, za svoj avtomobilski razred pa že kar spoštljivo športen. Dvolitrski TDI se je izkazal kot živahen in sprejemljivo glasen motor, ob precejšnji čelni površini, štirikolesnemu pogonu in širokih gumah pa tudi njegova poraba na našem normnem krogu (5,2 litra za 100-kilometrski krog) ne razočara, enako velja za testno porabo tik pod sedmimi litri. Q3 je do svoje žive vsebine prijazen. Spredaj se sedi odlično (tudi po zaslugi športnih sedežev), pa tudi zadaj je glede na zunanje mere prostora dovolj.

Zaradi precej naprej nagnjenega C-stebrička je preglednost za tiste, ki sedijo zadaj, sicer nekoliko slabša, a bodo to opazili predvsem visoki potniki, otrok pa to ne bo motilo. Prtljažnik je velik, toda malce nerodno plitev, a še vedno si notranjost zasluži zelo visoko oceno, tudi zaradi izbire materialov in izdelave, ki sta odlični. Q3 je enostavno avto, v katerega se po dolgih in napornih dnevih, ko je pomembno to, da te avto do doma dostavi udobno, varčno in pravzaprav čim manj opazno, voznik usede z veseljem.

bese­di­lo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 30.700 €
Cena testnega modela: 52.264 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,3 s
Največja hitrost: 204 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 631 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.762 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 340 Nm pri 1.750–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 255/40 R 19 Y (Pirelli PZero).
Zmogljivost: največja hitrost 204 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – poraba goriva (ECE) 5,8/4,4/5,0 l/100 km, izpust CO2 130 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.645 kg – dovoljena skupna masa 2.170 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.388 mm – širina 1.831 mm – višina 1.608 mm – medosna razdalja 2.603 mm – prtljažnik 460–1.365 l – posoda za gorivo 64 l.
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.026 mbar / rel. vl. = 42 % / stanje kilometrskega števca: 7.579 km
Pospešek 0-100km: 9,9s
402m z mesta: 16,9s ( 131km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,5/13,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,3/15,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 204km/h (VI.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Audi Q3 je po prenovi še za malenkost boljši, še vedno pa pri njem velja, da lahko cena kljub dokaj bogati osnovni opremi (vanjo sodijo tudi ksenonski žarometi Plus in zadnje LED-luči) hitro spleza proti 50 tisočakom.

Hvalimo in grajamo
oblika
sedenje
luči
cena
grafika sistema MMI