Kratki test: BMW 520d xDrive

19. 3. 2015
Deli

Večina se zimskih razmer na cesti boji, nekateri pa jih že komaj čakajo.

Eden tistih, ki si snega želijo kot Sahara vode, je prav gotovo voznik štirikolesno gnane BMW-jeve petice. Prvič zato, ker bo lahko na nespluženi cesti končno zaposlil elektronsko krmiljeno večkolutno sklopko in s tem posledično prednji kolesi, in drugič seveda zato, ker bo lahko obiskal smučarsko središče. Ker si lahko privošči in ker se lahko zapelje čisto do zadnjega parkirnega prostora, čeprav je ta še vedno v snegu. Nekoliko oblikovno spremenjena petica ima tudi radodarnejšo serijsko opremo, po čemer do zdaj BMW-ji niso bili ravno najbolj znani.

Pri testnem primerku pa so šli še korak dlje in ponudili tako imenovani športni paket M, ki z odličnim volanskim obročem, školjkastimi sedeži, aerodinamičnimi in oblikovnimi dodatki ter 18-palčnimi kolesi naravnost navduši. Če k temu dodamo še uporabo aluminija in semiša (vrata, sredinska konzola in sedeži) ter priročen sistem mehkega zapiranja vrat, potem si lahko mislite, da je počutje res ... ha, lahko bi rekli ceni primerno. Instrumentna plošča ima aktivne digitalne merilnike, kar pomeni, da se z vklopom različnih programov vožnje spreminja tudi grafika merilnikov v visoki ločljivosti.

Pri programu Comfort sta merilnika zelo klasične oblike, pri Sportu dobite rdečo podlago (z velikim digitalnim in analognim izpisom hitrosti, zraven pa še velik merilnik vrtljajev in prikaz trenutne prestave) in pri ekološkem Eco Pro svetlo modro (s prikazovalnikom hitrosti in prikazom varčne vožnje ter namigi za skromnejšo porabo). Škoda, da je mogoče vedno izbrati le klasični prikaz ne glede na izbrani program, ni pa si mogoče prilagoditi instrumentne plošče povsem po svojih željah. Skratka: vrhunska in všečna zadeva, vendar (za zdaj?) s premalo možnostmi.

Končno smo lahko tudi pri dvolitrskem prisilno polnjenem turbodizelskem motorju dobili štirikolesni pogon xDrive. Motor ponuja 135 kilovatov ali bolj domačih 184 'konjev', ki limuzino s skoraj 1,8 tone zlahka požene do hitrosti, kjer vas pri nas čaka zapor. Kljub serijskemu sistemu start-stop in regeneraciji energije pri zaviranju je bila povprečna poraba 7,2 litra, kar je daleč od tovarniško obljubljene. Smo pa na normnem krogu s funkcijo Eco Pro in potrpežljivim voznikom dosegli porabo šestih litrov, kar je glede na velikost, maso in štirikolesni pogon spodbudna številka.

Samodejni osemstopenjski menjalnik Steptronic je spet dokazal, da je vrhunski izdelek, saj tudi zahtevne voznike pozitivno preseneti tako pri samodejnem načinu kot tudi pri uporabi večkrat pohvaljene prestavne ročice. Njena ergonomija in občutek, ki daje vozniku, sta lahko za vzor vsem tekmecem. Čeprav je BMW 520d zelo uglajen, nas je zmotil bolj robat zagon motorja vsakič, ko je sistem za ugašanje motorja pri kratkotrajnih ustav­ljanjih opravil svoje delo. Vožnja je tipično BMW-jevska: prijetna, vendar zaradi pogona tudi manj adrenalinska. Ali bi ga imeli? Bi, da bi ob prvem snegu z nasmehom obiskali smučišče.

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 43.800 €
Cena testnega modela: 67.816 €
Moč: 135kW (184 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,1 s
Največja hitrost: 228 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 904 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.437 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 380 Nm pri 1.750–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/45 R 18 V (Dunlop SP Winter Sport 3D).
Zmogljivost: največja hitrost 228 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,1 s – poraba goriva (ECE) 6,2/4,8/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.805 kg – dovoljena skupna masa 2.330 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.907 mm – širina 1.860 mm – višina 1.462 mm – medosna razdalja 2.968 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 520 l.
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 88 % / stanje kilometrskega števca: 10.335 km
Pospešek 0-100km: 8,4s
402m z mesta: 16,1s ( 137km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 228km/h (VIII.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Nismo povsem prepričani, ali bi na belem smučišču bolj uživali z BMW-jem ali na smučeh.

Hvalimo in grajamo
instrumentna plošča z aktivnimi digitalnimi merilniki
samodejni menjalnik Steptronic
štirikolesni pogon
motor
sedeži
cena
zagoni motorja pri delovanju sistema start-stop niso najbolj uglajeni
aktivno digitalno instrumentno ploščo si ni mogoče povsem prilagoditi
poraba