Kratki test: Dacia Dokker Van 1.5 dCi 90

23. 12. 2013
Deli

V poslu je čas denar in avtomobil strošek, mimo katerega ne moreš, zato je izbira pravega avtomobila tako pomembna kot izbira najboljšega profesionalnega orodja.

In ko se podamo v vlogo mojstra vodovodarja, monterja, mizarja, pleskarja in električarja, najprej pogledamo strošek nakupa avtomobila. To je namreč prvi korak: koliko me avtomobil stane na mesec, na leto, morda na pet let, ko bo prišel čas, da ga zamenjam po 300.000 prevoženih kilometrih. Priznamo, najprej smo ceno kar dvakrat preverili, saj nam je vzelo sapo.

Najosnovnejšega Dokkerja namreč dobite že za 7.564 evrov, ko smo med poizvedovanjem za ceno prišteli še popuste.

In če odbijemo še davek, ko vzamemo avtomobil na podjetje, je to resnično sila privlačna cena. A to je bil povsem osnovni model, ki je v resnici nakup avtomobila na meter. Tale Dokker pa je vseeno imel opremo Ambiance s polno opremljenostjo električnega paketa, z zastekljenimi bočnimi vrati, ročno klimatsko napravo, tipalom za vzvratno vožnjo, avtoradiem s predvajalnikom CD in MP3, navigacijskim sistemom s povezavo bluetooth za prostoročno telefoniranje, sprednjimi in stranskimi varnostnimi blazinami za voznika in sovoznika, ter morda tistim najpomembnejšim, nosilnostjo 750 kilogramov ter najzmogljivejšim in varčnim motorjem 1.5 dCi z 90 'konji', ki je na testu v povprečju porabil 5,2 litra dizla na 100 kilometrov. Cena tako opremljene Dacie Dokker Van je tako zrasla na 13.450 evrov, kar seveda ni več tako poceni, a po drugi strani mora vsak mojster tudi sam pri sebi razjasniti, ali resnično potrebuje vso to opremo.

V velik prtljažnik (seveda tudi na račun tega, da nima zadnje klopi) gre za 3,3 kubičnega metra tovora, ki ga lahko pritrdite z osmimi pritrdilnimi 'obroči'. Nakladalna širina pri odprtih bočnih drsnih vratih je 703 milimetre, kar je menda največ v tem razredu, široko pa se odprejo tudi zadnja dvojna, asimetrična vrata, ki zazevajo s 1.080 milimetri širine. V Dokkerja Vana tako spravite dve evro paleti brez vsakršnih težav (1.200 x 800 mm). Širina tovornega prostora med notranjima stranicama blatnikov znaša 1.170 milimetrov.

Ko govorimo o voznih lastnostih, seveda ne moremo razpravljati o vrhunski legi na cesti ali o neverjetnih pospeških, ki ti prilepijo hrbet na naslonjalo sedeža, ki ... Da, prav ste uganili, ni školjkaste oblike, ampak je dovolj velik in udoben, da se lahko hitro zavihtiš nanj in ti ne odpade zadnjica, ko se moraš odpeljati na drug konec Slovenije 'zmontirat' novo kuhinjo. Lahko pa rečemo, da ni zoprnega poskakovanja, ko je avtomobil prazen, ampak se pelje precej spodobno, najbolje pa takrat, ko ima zadaj naloženih okoli 150 kilogramov tovora.

Plastika, vgrajena v Dokkerja, je vse prej kot zadnji modni hit avtomobilske industrije. Je namreč trda, a hkrati prav zato zelo neobčutljiva za grobo ravnanje. Ko se notranjost umaže, jo lepo obrišete z vlažno krpo in notranjost je spet kot nova, pa čeprav ste kdaj s francozom ali zamazanimi rokami po nesreči podrgnili po njej.

Za konec omenimo še to, da imajo znotraj Renaultovega koncerna tudi Kangooja za podobne namene. Ta je seveda nekoliko moderneje opremljen in oblikovan po zadnjih standardih (sploh v zadnji generaciji, ko sodelujejo z Mercedesom), a na vprašanje, ali gre tu za enako osnovo avtomobila, je odgovor jasen. Ne, to sta dva povsem različno zasnovana avtomobila. A o Kangooju Vanu več kdaj drugič.

Besedilo: Slavko Petrovčič foto Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 7.564 €
Cena testnega modela: 13.450 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s
Največja hitrost: 162 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 3.750/min – največji navor 200 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 T XL (Continental EcoContact).
Zmogljivost: največja hitrost 162 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,9 s – poraba goriva (ECE) 5,2/4,5/4,1 l/100 km, izpust CO2 118 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.189 kg – dovoljena skupna masa 1.959 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.365 mm – širina 1.750 mm – višina 1.810 mm – medosna razdalja 2.810 mm –prtljažnik 800–3.000 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 67 % / stanje kilometrskega števca: 6.019 km
Pospešek 0-100km: 12,5s
402m z mesta: 18,5s ( 119km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 16,4s (V.)
Največja hitrost: 162km/h (V.)
poraba na testu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,6m
AM meja: 42m
Hvalimo in grajamo
cena osnovnih različic
poraba goriva
navor
trpežna plastika v notranjosti
delovanje multimedijskega sistema (navigacija, povezava bluetooth, telefonija, CD, MP3)
nosilnost in velikost tovornega prostora
slaba zvočna izolacija
ročno nastavljiva stranska ogledala
pogrešali smo predal za drobnarije