Kratki test: Dacia Duster Techroad 1.3 TceTehno Duster

Malenkosti lahko pomenijo veliko, drobni detajli na koncu sestavljajo celoto, ki nam je všeč ali pa ni. Nova Dacia Duster v preobleki omejene serije Techroad in z bencinskim motorjem hitro opozori nase.

Tehno Duster (foto: Peter Kavčič) Peter Kavčič
17. 5. 2019

O tem, ali je Duster lep ali ne, veliko ne bi razpravljali, trg je pokazal, da je avto všečen in se je med kupci doma kot tudi po svetu lepo prijel. S svojo mladostno in dinamično obliko s poudarjenimi bočnimi linijami že od prihoda opozarja nase. Je drugačen, kar je dobro. Že kmalu po tem, ko smo sedli v testnega Dusterja, nam je postalo jasno, da ta avto bolj kot s svojimi terenskimi zmogljivostmi želi prepričati z videzom. Nikjer ni znaka ali stikala, ki bi kazal, da motor poganja vsa štiri kolesa, in hitro je postalo jasno, da pri Dacii stavijo predvsem na videz.

Velika zaščita pod motorjem deluje impresivno, saj lepo oponaša aluminijasto zaščito v slogu dakarskih reli dirkalnikov, a se tu vse skupaj tudi konča, saj gre v resnici le za šminko. Piko na i doda še par meglenk. Čeprav ima avto lepo dvignjeno karoserijo in na velikih 17-palčnih kolesih deluje še kako prepričljivo, daleč po blatu z njim vseeno ne boste prišli. Vsaj ko se začne kolovozna cesta vzpenjati. Po suhi podlagi pa brez težav opravi z manj zahtevno kolovozno potjo ali makadamsko cesto, ki so jo pozabili vzdrževati.

Boste pa med vožnjo lahko uživali v živahni rdeči barvi, ki se iz zunanjega dela karoserije seli v notranjost, kjer presenetijo z detajli, všitimi v prevleke sedežev ali na armaturni plošči in na zvočnikih. Oprema Techroad navzven opozarja nase z modernimi litimi platišči. Za udobje med vožnjo in pri parkiranju so poskrbeli s kamero za vzvratno vožnjo, ki presenetljivo dobro deluje in na velik sedempalčni barvni zaslon prenaša ostro sliko. Zaslon je občutljiv za dotik in združljiv s pametnim telefonom, če imate aplikacijo Android Auto.

Svoje delo dobro opravlja samodejna klimatska naprava, za dobro počutje za volanom pa tudi sistem soft feel, ki avtomobil upravlja lahkotno in natančno. Tudi sicer lahko rečemo, da je avto dobro uravnotežen za udobno vožnjo brez pretiravanja na ovinkih. Da pa so vseeno morali nekaj prihraniti, ko so ga sestavljali, smo ugotovili vsakič, ko smo zapeljali prek grbine na cesti ali recimo prek 'ležečega policaja'.

V vožnji na koncu še najbolj prepriča 1,3-litrski štirivaljni bencinski motor. Ta je zmogljiv, prožen z lepo krivuljo navora, kar poskrbi za mehko pospeševanje, pri višjih vrtljajih pa niti ni preglasen. Malo manj se jim je posrečilo pri menjalniku, ta je sicer šeststopenjski in dobro preračunan, a z ne najboljšim občutkom na prestavni ročici. Že ob najmanjši nepazljivosti se hitro znajde v napačnem položaju. Recimo namesto v tretji v peti prestavi, kar je malce nadležno.

A kot omenjeno, z nekaj vaje se pretikanja ročice da naučiti in dobiti bolj 'natančno roko'. Tudi poraba griva ni pretirana, ob zmerni vožnji z nekaj pazljivosti nam je na testu padla do 6,8 litra, testno povprečje pa je znašalo osem litrov za 100 kilometrov. Žal je zvočna izolacija v avtomobilu slaba, kar se najbolj pokaže pri vožnji na avtocesti. Za razumljivo klepetanje s potniki na zadnjih sedežih, ki bodo sicer zadovoljni z odmerjenim prostorom, je žal treba govoriti precej bolj glasno.

A morda to niti ni tako zelo pomembno, če nekoliko privijete jakost zvoka, ki lepo poskrbi za zvočno kuliso po vašem osebnem okusu iz presenetljivo dobrega ozvočenja. S ceno, ki se za Dusterja z opremo Techroad začne pri 17.140 evrih, boste dobili avto, ki je zabaven, živahen, s presenetljivo veliko kakovostne opreme, predvsem pa z videzom, ki nase vleče poglede. Terenskih zmogljivosti pa le ne preizkušajte preveč.

Besedilo: Slavko Petrovčič

Dacia Duster Techroad 1.3 Tce

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 17.920 €
Cena osnovnega modela s popusti: 17.190 €
Cena testnega modela s popusti: 17.920 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 906 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.332 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.600/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 19 V (Goodyear Ultragrip)
Zmogljivost: največja hitrost 191 km/h – pospešek 0–100 km/h n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,1 l/100 km, izpust CO2 164 g/km
Mase: prazno vozilo 1.234 kg – dovoljena skupna masa 1.762 kg
Zunanje mere: dolžina 4.341 mm – širina 1.804 mm – višina 1.693 mm – medosna razdalja 2.674 mm – posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 445 l

Naše meritve

T = 4 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.175 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,9s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,9/12,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,6/13,9s (V./VI.)
Poraba na normnem krogu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Duster v tej kombinaciji opreme ponudi veliko, dober videz, živahnost in drznost. Najboljši del avtomobila pa ni njegova oprema ali šminka, ampak motor. Odličen bencinski motor

Hvalimo in grajamo
oprema
videz
motor
podvozju manjka malce uglajenosti
slaba zvočna izolacija
nenatančna prestavna ročica menjalnika

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri