Kratki test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 Life Plus

Dacia Logan se mi zdi kot mleko in kruh. No, če govorimo o družinski različici MCV z dizlom pod motornim pokrovom, je mleko manj mastno in kruh iz bele moke.

Kratki test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 Life Plus (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
19. 12. 2015

Težko boste dobili cenejšega družinskega hlapca s turbodizlom, seveda svežega iz tovarniških dvoran, kot ga ponujajo pri Dacii. Če vas moti dejstvo, da je veliko tehnologije podedoval od prejšnjega Clia, potem ste očitno spregledali ceno. Za ta denar je to to. Enostavno. Toda tudi Loganu se leta poznajo, zato je po oblikovni prenovi veliko bolj resen, zrel. Predvsem po zaslugi prednjega dela, ki z dinamično masko in izrazitejšim prednjim odbijačem pripomore k lepšemu videzu. Zadek je ostal skoraj enak, saj niso hoteli žrtvovati uporabnosti. In verjemite mi, s 573 litri je prtljažnik več kot primeren za družinske potrebe.

Če k temu dodamo še preklopljivo zadnjo klop, potem zadek postane eno veliko premično skladišče s kar 1.515 litri. Na testu smo imeli različico z opremo Life Plus, kar pomeni modro obarvano karoserijo (poimenovano Cosmos), svetlo sivi vzvratni ogledali in 15-palčna aluminijasta platišča. Nekaj modrine je zašlo tudi v notranjost potniške kabine, saj nismo spregledali modrih dodatkov na sedežih in predvsem modrih varnostnih pasov, ki so sicer oblikovno puristično notranjost malce popestrili. Z nekaj doplačila (Paket Media NAV Life Plus za 250 evrov in kartografija vzhodne Evrope za 100 evrov) dobite še zelo uporaben vmesnik R-Link, s katerim se upravlja prek zaslona, občutljivega za dotik, in seveda navigacijo.

Če predpostavljamo, da tako razvajanje ni v navadi niti v večjih avtomobilih, potem lahko Dacii oziroma lastniku Renaultu za potezo samo čestitamo. Testni primerek je imel še doplačljiva parkirna tipala zadaj (205 evrov), tempomat oziroma omejevalnik hitrosti (155 evrov), pohvalili pa smo tudi nadomestno kolo standardnih mer, ki vas reši zagate tudi pri večjih poškodbah gume. Slaba stvar tega je, da vam tudi za to zaračunajo 55 evrov. Tako skupaj z barvo s kovinskim leskom (400 evrov) pridemo do cene testnega avtomobila, ki na prvi pogled ni majhna. Toda povejte mi odkrito, kateri nov kombijevski turbodizel z vso najnujnejšo opremo dobite za ta denar? Ste ostali brez odgovora? Seveda pa se pri tem avtomobilu vse ne sveti.

Skupaj z 90-'konjskim turbodizlom dobite zgolj petstopenjski ročni menjalnik, kar malce vpliva tudi na višjo porabo goriva, zvočna izolacija ni najboljša, gume pa so kljub novejšemu datumu proizvodnje na mokrem asfaltu tako drsele, da smo bili videti kot dirkači na Andros Trophyju (dirkah na ledu). Do posode za gorivo se lahko dostopa zgolj s ključem, kar je že prava redkost, dnevne luči se ne preklopijo samodejno v nočni način (in ste zato v predorih zadaj neosvetljeni!) in smerniki nimajo funkcije trikratnega utripa, ki olajša prehitevanje. Sedi se malce višje, kar bo predvsem odgovarjalo manjšim voznikom, je pa dovolj prostora na zadnjih sedežih tudi za odrasle potnike. Pod črto lahko na koncu zapišemo, da je Dacia Logan kot osnovna življenjska potrebščina. Podobno kot kruh in mleko: kljub vsakodnevni potrebi jih ne cenimo dovolj, brez njih bi pa težko živeli.

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Logan MCV 1.5 dCi 90 Life Plus (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.800 €
Cena testnega modela: 13.475 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,1 s
Največja hitrost: 173 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,8l/100km

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 408 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 821 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.500/min – največji navor 220 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 T (Barum Brillantis 2).
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,1 s – poraba goriva (ECE) 4,3/3,5/3,8 l/100 km, izpust CO2 99 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.670 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.492 mm – širina 1.733 mm – višina 1.550 mm – medosna razdalja 2.634 mm – prtljažnik 573–1.515 l – posoda za gorivo 50 l.

Naše meritve

T = 26 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 69 % / stanje kilometrskega števca: 7.436 km
Pospešek 0-100km: 13,3s
402m z mesta: 18,4s ( 118km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,5s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 12,8s (V.)
Največja hitrost: 173km/h (V.)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Poraba na normnem krogu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Mere, uporabnost in cena govorijo v prid nakupu, določena oprema (ali pomanjkanje te) in starejša tehnologija pa vas lahko od tega nakupa tudi odvrnejo. Toda naš rek pravi: Kolikor denarja, toliko muzike.

Hvalimo in grajamo
vmesnik R-Link
velikost prtljažnika
cena (tudi dodatne opreme)
bolj resen videz
ključ za dostop do posode za gorivo
oprijem na mokrem cestišču
zvočna izolacija
zgolj petstopenjski menjalnik
nima samodejnega preklopa med dnevnimi in nočnimi lučmi

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri