Kratki test: Fiat Panda 4x4 1.3 M-JET

17. 10. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Zaradi pogona na štiri kolesa je Panda povsem drugačen avtomobil.

Panda tretjega rodu je zdaj na trgu že nekaj več kot leto dni, a zdi se, da si tudi tretja po vrsti pri slovenskih kupcih ne bo pridobila dovolj privržencev. V nasprotju z recimo italijanskimi kupci, ki cenijo predvsem kratke mere avtomobilov in njihovo uporabnost, tega za naš trg ne moremo trditi. Kar poglejte v statistiko prodaje. Ne le Panda, katerikoli avtomobil z zunanjo dolžino manj kot 3,7 metra pri naših kupcih nima pravih možnosti. Pa čeprav je Panda in čeprav ji dodamo še dve sicer tako priljubljeni avtomobilski lastnosti – terenskost s štirikolesnim pogonom vred in turbodizelski motor.

Prav vse to pa je tisto, kar je pri tejle preizkušeni Pandi najbolj navdušilo. Kako preprosto jo je voditi po mestnih ulicah in najti parkirni prostor! Kako prijetno varčno se na večini opravljenih vožnenj obnaša 1,3-litrski turbodizelski motor! Pa tudi, kako neverjetne plezalne veščine vam na skoraj neprehodnem terenu prikaže tale Panda!

Je skratka neverjetno dobra zamisel za tiste, ki potrebujejo osnovne avtomobilske lastnosti. Zato se sploh ne čudim, da jih v gorskih predelih Italije, Švice ali Avstrije vidimo veliko več kot pri nas. Ker si tam Pande 4x4 pač omislijo zaradi uporabnosti, kjer se Panda lahko brez težav kosa in celo premaga večje terence predvsem zaradi svoje okretnosti. Tudi na naših kolovozih je Panda 4x4 nepremagljiva. Dovolj ozka je, da se brez prask prebijemo tudi med grmovjem (zato prav pride čim več plastičnih oplat na bokih). Tudi njen motorček je dovolj močan, da jo potegne v kakšen sprva 'neprevozen' klanec.

Ob tem pa jo seveda lahko uporabljamo tudi za vožnjo po mestu ali po avtocesti. Tu znova preseneti. Doseganje največje dovoljene hitrosti ni težava, močan navor pa ji omogoča tudi kar sprejemljive pospeške iz nižjih vrtljajev.

Tako se tudi pri porabi goriva dobro izkaže, naše testno povprečje 5,3 litra nafte na 100 kilometrov pa ne pove vsega o tem, kako skromna je lahko, saj smo na našem testnem krogu z njo porabili zgolj 4,8 litra goriva.

Potem je tu še vprašanje opremljenosti oziroma žlahtnosti, ki jo je Fiat namenil notranjosti. Če je ta toliko bogata, kot je bila v naši, se da v Pandi preživeti tudi kakšen kilometer več, a le če ste primerno visoki oziroma niste previsoki. Podpisani se je z voznikovim sedežem skregal kar večkrat, za kar sta kriva njegov prekratek sedalni del in slaba oziroma nikakršna podpora za stegna, to pa vpliva na počutje za volanom.

Če bi se torej odločil za nakup, bi poskušal zase najti boljši sedež. Primernejšega avtomobila, ki združuje okretnost in terenskost, pa tako in tako ni.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.150 €
Cena testnega modela: 14.860 €
Pospešek (0-100 km/h): 15,9 s
Največja hitrost: 159 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.000/min – največji navor 190 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/65 R 15 T (Continental CrossContact).
Zmogljivost: največja hitrost 159 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,5 s – poraba goriva (ECE) 5,0/4,6/4,7 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.115 kg – dovoljena skupna masa 1.615 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.686 mm – širina 1.672 mm – višina 1.605 mm – medosna razdalja 2.300 mm –prtljažnik 225 l – posoda za gorivo 35 l.
Naše meritve
T = 32 °C / p = 1.043 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 3.369 km
Pospešek 0-100km: 15,9s
402m z mesta: 20,2s ( 112km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,4s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 16,2s (V.)
Največja hitrost: 159km/h (V.)
poraba na testu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,0m
AM meja: 42m
Ocena
  • Panda 4x4 je avtomobil, ki ima le malo tekmecev. S svojo okretnostjo in majhnimi merami nadoknadi marsikatero slabšo stran.

Hvalimo in grajamo
priročnost in okretnost
videz, prepoznavnost
strešna nosilca
poraba goriva
zmogljivost motorja
miren tek in lahkotnost vožnje
prostornost (zgolj štirje sedeži)
preglednost merilnikov
neuporabnost večine prostorov za drobnarije
prekratki sedalni deli sedežev