Fiesta, ki si upa daleč

28. 3. 2019 | Matija Janežič
Deli

No, vsaj povsod tam, kjer je v Sloveniji dovoljena vožnja, saj ji to omogoča robustna tehnika, ki se ne ustraši niti slabših makadamskih cest.

Dvomim, da bi ji povprečni lastnik privoščil kaj hujšega, saj bi v tem primeru pač kupil bolj klenega športnega ali celo pravega terenca. A če imate aktiven življenjski slog, ki vas na poti do izhodišč za planinske ture in podobne dejavnosti pogosto odpelje na slabše urejene ceste, ne navdušujejo pa vas športni terenci in pravi terenci ter posebnosti, ki jih prinesejo v enačbo, hkrati pa bi radi avtomobil, ki ni prevelik, a tudi med daljšimi vožnjami ponuja dovolj udobja, bi takšna Fiesta Active lahko bila prava rešitev za vas.

Čeprav se na zunaj zdi, da jo od drugih Fiest loči le nekaj lične plastike na karoseriji s serijskimi strešnimi nosilci, to ni popolnoma res, saj je največ sprememb skritih pod karoserijsko pločevino in plastiko. Ford je namreč Fiesti Active, ki je sicer na voljo le s petero vrat, v primerjavi z 'uglajenimi' Fiestami namenil za dober centimeter širše zadnje koloteke, 1,8 centimetra večjo oddaljenost dna od tal in posebna 17-palčna lita platišča.

Za lažje ogrevanje motorja v hladnih dneh, hkrati pa tudi boljšo aerodinamiko in manjšo porabo goriva skrbi aktivna maska hladilnika z režami, ki se po potrebi samodejno zapirajo ali odpirajo, za več udobja med vožnjo po slabi podlagi pa sprednji blažilniki s hidravličnim odbojnim zadržalom, ki lažje opravijo predvsem z nenadnimi sunki s podlage. Težjim delovnim razmeram sta prilagojena tudi nastavitev volana in ESP, ki poleg tistih, ki smo jih vajeni iz drugih Fiest, ponuja vozni program Slippery, ki v večji meri odpravlja zdrse na podlagah, kjer se morajo gume spopadati s slabšim oprijemom.

To je tudi bolj ali manj vse, kar je na Fiesti Active posebnega, saj je v vsem drugem enaka drugim Fiestam. To sicer pomeni, da se na makadamskih cestah zelo dobro znajde in vozniku precej olajša spopadanje z gramozom in drugimi nevšečnosti takšnih podlag, po drugi strani pa je zelo dobre dinamične vozne lastnosti ohranila na tlakovanih cestah. Morda je tam mogoče zaznati le nekaj več nagibanja karoserije, a je to skoraj nezaznavno in skoraj ne vpliva na vozne lastnosti. Morda bo koga takšna Fiesta Active prijetno presenetila tudi z bolj mehko in udobno vožnjo.

Sploh če je pod motornim pokrovom 'srednji' turbobencinski trivaljnik, ki z močjo 125 'konjev' v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom povsem dobro opravi z zahtevami vsakdanjih voženj, ob tem pa je razmeroma ugodna tudi poraba goriva. A to je nekaj, kar smo spoznali že v Fiestah, ki smo jih vozili pred tem.

V primerjavi z zunanjostjo in tehniko je notranjost doživela razmeroma malo sprememb. Fiesta Active je v primerjavi z drugimi Fiestami opremljena z nekoliko bolj trpežnimi materiali, ki zdržijo tudi bolj grobo uporabo, sicer pa se tistim, ki so že kdaj sedeli v Fiesti, bolj ali manj vse zdi znano. To velja tako za odlično vozniško ergonomijo kot tudi za infozabavni sistem z vmesnikom Sync3, ki je bil že večkrat deležen pohval. V skladu z razredno filozofijo imata voznik in sovoznik dovolj udobnega prostora, zadaj so kljub dobremu občutku potrebni določeni kompromisi, prtljažnik pa je nekje v solidnem razrednem povprečju.

Ford Fiesta Active bo torej všeč predvsem tistim, ki bi radi ohranili prednosti majhne kombilimuzine, hkrati pa bi se radi nekoliko bolj brezskrbno podali na vožnje zunaj asfaltiranih cest. In če se vam Fiesta zdi premajhna, bo kmalu na voljo večji Ford Focus Active, za tiste z željo po bolj skromnem avtomobilu, ki ga je 'manj škoda', pa prihaja Ford Ka+ Active. Ponudba se torej povečuje tudi na področju 'najmehkejših' križancev.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 23.080 €
Cena osnovnega modela s popusti: 17.990 €
Cena testnega modela s popusti: 22.080 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 422 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 841 €
Tehnični podatki
Motor: : 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm – največja moč 92 kW (125 KM) pri 6.000/min – največji navor 170 Nm pri 1.400–4.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 V (Continental); masi: prazno vozilo 1.166 kg – dovoljena skupna masa 1.685 kg
Zmogljivost: največja hitrost 191 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 113 g/km
Zunanje mere: dolžina 4.068 mm – širina 1.756 mm – višina 1.498 mm – medosna razdalja 2.493 mm – posoda za gorivo 42 l
Prtljažnik: 311–1.093 l
Naše meritve
T = 9 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.250 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9/13,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,1/16,3s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 34,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Ford Fiesta Active je sicer opremljena za nekoliko slabše makadame in bolj zdrsne podlage, a gre za bolj ali manj običajno majhno kombilimuzino, ki ohranja udobje in dobre vozne lastnosti 'navadnih' Fiest, kar je dobro

Hvalimo in grajamo
videz
terensko naravnana oprema
vozne lastnosti
udobje
prostornost zadaj
cena
preglednost nazaj