Kratki test: Ford Focus Karavan 1.6 TDCi (77 kW) 99g Titanium

24. 4. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Pravzaprav bi morala biti varčnost v naslovu zapisana dvakrat: zaradi porabe in zaradi cene.

Naj najprej pojasnimo tistih 99 gramov iz imena avtomobila: Focus z 1,6-litrskim turbodizlom in oznako Econetic obstaja v dveh različicah: tisti z izpusti 88 gramov CO2 na prevoženi kilometer in tisti z izpusti 99 gramov. Naša testna je bila zadnja, torej malce manj, a še vedno dovolj varčna. Dokaz: naš normni krog, na katerem je Focus porabil pohvalnih 4,6 litra za naš 100-kilometrski krog, čeprav zaradi mraza sistem start/stop večinoma ni deloval. V zadnjih mesecih med našimi testnimi avtomobili ni bilo prav veliko bolj varčnih, sploh pa ne bolj varčnih in hkrati enako prostornih in cenovno ugodnih.

Še o drugi varčnosti: takle Focus bi vas stal malenkost čez 21 tisočakov. In preden zatrdite, da je to v resnici veliko, si je treba ogledati seznam opreme. Ta namreč zaradi oznake Titanium vsebuje pametni ključ, sistem za prostoročno telefoniranje, tempomat z omejevalnikom hitrosti, notranjo osvetlitev LED (z možnostjo izbire barve), tipalo za dež, s seznama dodatne opreme testnega Focusa pa še ogrevano vetrobransko steklo (tega smo bili zelo veseli) in prednja sedeža, aktivni sistem za pomoč pri parkiranju, ksenonske žaromete in dnevne luči LED.

Kaj pa gospod? Tako običajno (spoštljivo) rečemo starejšim ljudem in Focus je, če ga primerjamo z nekaterimi tekmeci, že malo v letih (po drugi strani pa daje vozniku občutek umirjenosti in preudarnosti). Tega ne kaže pri svoji mehaniki, še najopazneje je to v notranjosti, na armaturni plošči in pri merilnikih. Tam, kjer bi na primer iskali kak večji za dotik občutljiv LCD, je pri Focusu majhen zaslonček na vrhu sredinske konzole. Enako je med merilniki: zaslonček je majhen in ne prikazuje vsega, kar bi lahko, njegova grafika pa je zastarela. No, da Focus na tem področju potrebuje spremembe, se zavedajo tudi pri Fordu, saj jeseni prihaja prenovljeni model, ki bo tudi (oziroma predvsem) tu, kot obljubljajo, storil velik korak naprej.

Ampak: če ste tiste vrste voznik, ki ga to ne moti, boste uživali v odličnem sedenju, obilici prostora v prtljažniku, udobnih nastavitvah podvozja, dovolj prožnem motorju ter varčni in na splošno lahkotni vožnji. Če ga pogledamo tako, je Focus še vedno dobra izbira.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.720 €
Cena testnega modela: 25.130 €
Pospešek (0-100 km/h): 13,2 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Continental ContiWinterContact).
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,8 s – poraba goriva (ECE) 5,1/3,1/4,2 l/100 km, izpust CO2 99 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.368 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.556 mm – širina 1.858 mm – višina 1.505 mm – medosna razdalja 2.613 mm –prtljažnik 490–1.516 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T = 11 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 81 % / stanje kilometrskega števca: 5.501 km
Pospešek 0-100km: 13,2s
402m z mesta: 19,1s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,0/25,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,1/18,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 193km/h (VI.)
poraba na testu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Na nekaterih področjih se Focusu leta malce poznajo, na drugih ostaja odličen primerek avtomobilske tehnike.

Hvalimo in grajamo
motor
poraba
podvozje
zastareli merilniki in prikazovalniki
malce prekratek vzdolžni pomik prednjega sedeža za visoke voznike
upravljanje prikazovalnika med merilniki