Kratki test: Ford Focus ST 2.0 TDCi

15. 12. 2015
Deli

Da imajo bolj (ali celo tudi najbolj) športne različice marsikaterega avtomobila tudi možnost izbire dizelskega motorja, ni nobena novost.

Golf GTI, Škodin RS, tudi Megane Renault Sport je imel dizelsko različico. Pa seveda Focus ST. Navadno so dizelske različice nekoliko manj zmogljive, a nič manj vozniško zabavne, lahko pa so tudi presenetljivo hitre. Golf GTD, na primer, je bil na Racelandu (kar poglejte lestvico na naši spletni strani) celo hitrejši od GTI-ja. Ker je bil tam bencinsko gnani Focus ST, še kot karavan pred pomladitvijo oblike, presenetljivo hiter, smo seveda morali preizkusiti, ali bo tudi tu končni rezultat dizel pred bencincem.

Pa tokrat ni šlo, pa čeprav je tale ST petvratni, bencinski pa je bil karavan. Večji del 'krivde' za to seveda nosi precej večja razlika v moči motorja kot pri Golfu. Bencinski ST ima že zelo športnih 250 'konjev', dizelski le 185. Pri Golfu je ta razlika manjša, enako pa velja tudi za maso: dizelski Focus ST ima skoraj tono in pol, česar pred štoparico ne more skriti – pa čeprav vozniku ne daje občutka prevelike mase. Prav nasprotno: vožnja je (pa naj bo na stezi ali na cesti) živahna in lahkotna, motor pa dovolj prožen, pa tudi zvočno ugoden. Značilen sredinsko nameščen izpuh je enak kot pri bencincu – in če bi živeli v svetu, kjer bi poznali le dizle, bi mirno zapisali, da je zvok športen.

Večja masa spredaj je kriva za malo manj živahno lego na cesti kot pri bencincu, a oprijema je še vedno dovolj, da so Recarovi športni sedeži še kako potrebni. Kljub čvrstosti, ki je za to potrebna, ostaja Focus ST še dovolj udoben za vsakdanjo uporabo tudi, če ne sodite med tiste, ki prisegajo na dirkaško trda podvozja. Po tej plati je Focus ST ta hip v samem vrhu med konkurenco. Oprema je seveda bogata, kar še dodatno poudari, da ST ni superšportnik v družini Focusov (ta naziv seveda nosi legendarni in ponovno štirikolesno gnani RS), temveč uživaško hiter družinski avto, ki pa z obliko (in barvo) in lastnostmi lastniku lahko pričara nekaj dirkaških užitkov.

bese­di­lo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 23.990 €
Cena testnega modela: 30.740 €
Moč: 136kW (185 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,1 s
Največja hitrost: 217 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 904 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.694 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 136 kW (185 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 2.000–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/35 R 19 Y (Michelin Pilot Sport 3).
Zmogljivost: največja hitrost 217 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,1 s – poraba goriva (ECE) 5,0/3,8/4,2 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.464 kg – dovoljena skupna masa 2.025 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.362 mm – širina 1.823 mm – višina 1.471 mm – medosna razdalja 2.648 mm – prtljažnik 363–1.262 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.011 mbar / rel. vl. = 78 % / stanje kilometrskega števca: 3.056 km
Pospešek 0-100km: 8,2s
402m z mesta: 16,0s ( 143km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,3/10,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,2/19,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 217km/h (VI.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,0m
AM meja: 39m
Ocena
  • Dizelski ST je kar precej počasnejši od bencinskega brata, a je hkrati tudi veliko, veliko varčnejši – v nekaterih okoliščinah tudi za polovico. Zato zna biti izbira dizla kar logična.

Hvalimo in grajamo
oblika
poraba
sedeži
masa