Kratki test: Ford Kuga 2.0 TDCi (132 kW) 4X4 Titanium

25. 1. 2016
Deli

Težko bi pri takem avtomobilu zgrešili z nakupom, saj smo imeli na testu različico z najposkočnejšim turbodizelskim motorjem, z bogato založeno opremo in štirikolesnim pogonom.

Zaradi naštetih stvari testna Kuga kljub popustu 2.700 evrov ni ravno med najbolj ugodnimi, vendar tudi ne med najdražjimi. Čeprav je bil testni avtomobil kar natrpan z opremo, obstaja še bogatejša različica Titanium Plus. Samo da boste vedeli, da lahko v Fordovem salonu pustite še več denarja! Pustimo denar ob strani, saj pravijo, da je samo sredstvo za užitke v življenju. In trpeli v taki Kugi ravno ne boste, saj je dvolitrski motor z oznako TDCi zmogljiv, zaradi razmeroma dobre zvočne izolacije tudi uglajen. Zanimivo, da kljub izdatni konjušnici 180 'konjev' za volanom nimate občutka, da se vozite v najposkočnejši različici. Navora je kar precej, a če bi vam zavezali oči in prosili, da ocenite moč avtomobila, bi zelo verjetno zgrešili za deset, 20 ali celo 30 'konjev'. Delni krivec za to je tudi štirikolesni pogon, ki je sicer uporaben na primer pri vožnji do vikenda sredi narave, vendar pa prispeva tudi nekaj k skupni masi tega avtomobila.

Toda pri Fordu znajo postreči z dinamiko vožnje ne glede na to, ali se vozite v mestni Fiesti, družinskem C-Maxu ali skoraj petmetrskem Mondeu. In Kuga ni nobena izjema, tudi omenjeni križanec ima rad ovinke in dinamičnega očeta, ki ni pozabil, da vož­nja ne pomeni vedno le premik od točke A do točke B. Podvozje, volanski sistem, športni ročni menjalnik in zavore v bistvu kar kličejo, da jih polno izkoristite, zato se ne čudite, da je razlika med normnim krogom (kjer se vozimo umirjeno in po cestnoprometnih predpisih) in porabo na testu 1,2 litra na 100 prevoženih kilometrov. Saj nismo divjali, smo pa z veseljem kdaj pa kdaj pritisnili na plin. Za dušo. Ob dinamični vožnji bomo pohvalili tudi asistenčne sisteme, ki prispevajo k večji varnosti.

Pametni ključ, glasovno upravljanje prostoročnega telefoniranja, sprednja brisalca s tipalom za dež, dodatno gretje vetrobranske šipe, gretje sedežev in električni pomik vrat prtljažnika smo seveda sprejeli odprtih rok, a glavne sestavine enolončnice, poimenovane sodoben varen avtomobil, so sistem za pomoč pri mrtvih kotih, sistem za vožnjo po voznem pasu, samodejni preklop med kratkimi in dolgimi lučmi in polsamodejno parkiranje. Mmm, dobra mešanica. Usnjeni sedeži so presenetljivo dobro založeni z bočnimi oporami (le kaj smo prej povedali o dinamični vožnji?), med pomanjkljivosti pa smo uvrstili pomanjkanje navigacijske naprave.

Pravzaprav Kuga nima niti velikega in za dotik občutljivega zaslona, ki ga ima že skoraj vsaka malce bolje založena Dacia; ima pa večbarvno ambientalno LED-osvetlitev notranjosti, za katero je treba odšteti dodatnih 125 evrov, in barvo karoserije, ki ji pravijo tigrovo oko. Ne morete spregledati. Odšteti toliko denarja za avtomobil ni nikoli preprosta odločitev, vendar s Kugo vsaj igrate z varnimi kartami. Zato je v bistvu lahka izbira.

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 19.985 €
Cena testnega modela: 33.445 €
Moč: 132kW (180 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s
Največja hitrost: 203 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 904 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.877 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 2.000–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/55 R 17 V (Hankook Dynapro HP).
Zmogljivost: največja hitrost 203 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – poraba goriva (ECE) 6,0/4,7/5,2 l/100 km, izpust CO2 135 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.702 kg – dovoljena skupna masa 2.250 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.524 mm – širina 1.838 mm – višina 1.705 mm – medosna razdalja 2.690 mm – prtljažnik 456–1.653 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 13 °C / p = 1.033 mbar / rel. vl. = 70 % / stanje kilometrskega števca: 9.978 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 16,8s ( 131km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/10,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,3/14,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 203km/h (VI.)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Tehniki najposkočnejše turbodizelske Kuge in asistenčnim sistemom nimamo česa očitati, saj zadovoljujejo tudi zahtevnejšega voznika.

Hvalimo in grajamo
motor
štirikolesni pogon
6-stopenjski menjalnik
oprema (tako serijska kot dodatna)
nima navigacije
nima večjega osrednjega zaslona