Kratki test: Ford Kuga ST-Line 2,0 TDCI 132 kW Powershift AWD

10. 11. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

S prenovo zunanjosti Kuge so pri Fordu storili korak naprej v boju proti številnim tekmecem med srednjimi terenci.

Pravzaprav se ves čas ob preizkusu Fordove Kuge sprašuješ, kaj je razlog, da ta odličen izdelek nima boljšega odmeva pri večjem številu kupcev. Je to cena? Ob primerjavi s tekmeci in tem, kaj nudi Kuga, skoraj zagotovo lahko odgovorimo z ne. Je to ime avtomobila? Morebiti. Zdaj Ford sicer ponuja že drugo prenovljeno generacijo s tem imenom, a marsikomu še vedno vzbuja čudne občutke.

Če pustimo ime ob strani, pa je vse drugo treba res pohvaliti. Sploh če gre za takšno kombinacijo opreme, kot smo jo preizkusili na testu. Kajti le glede opreme je tale Kuga tudi za nas novost. Predzadnja, ki smo jo preizkusili, je bila namreč prav tako z najmočnejšim motorjem, torej dvolitrskim turbodizlom s kar 180 'konji'. Le da je tokratna še nadgrajena s samodejnim menjalnikom. Ta je sicer dvosklopčni, a se to opazi šele ob temeljitejšem spremljanju delovanja, saj so ga Fordovi inženirji uglasili tako, da čim bolj spominja na klasični samodejni s hidravlično podporo ob speljevanju. Tudi za štirikolesni pogon lahko le še enkrat poudarimo, da res prepričljivo deluje. Glede tega Kuga ne razočara, omogoča res dinamično vožnjo z odlično lego na cesti. Zlasti bodo glede njenega obnašanja na cesti zadovoljni tisti, ki si želijo tršega vzmetenja. Ena od dodatnih postavk opreme ST-Line (še bogatejše kot Titanium) je namreč prav to. Za okus preizkuševalca je sicer malo pretrdo, kar pa je tudi posledica tega, da so naše ceste vse slabše vzdrževane in je lukenj na njih vse več.

Tudi zunanja prenova videza se zdi, da je pri Kugi lepo uspela, nekaj 'lepotnih' dodatkov je tudi posledica opremskega paketa, skupaj z velikim zadnjim spojlerjem in zatemnjenimi stekli zadaj. Manj posrečena se zdi prenova notranjosti. Bolj sodobni videz merilnikov bomo najbrž dočakali šele z naslednjim Kuginim rodom, razmeroma majhen sredinski zaslon na dotik lahko varno upravljamo pravzaprav le ob mirovanju avtomobila, sicer se pritiskanje na prava mesta na zaslonu med vožnjo večkrat ponesreči, ker s prstom zgrešimo pravo 'tipko'. Tako bi nas teoretično lahko rešilo glasovno upravljanje, a tu potem naletimo na težave pri prepoznavanju prave govorice, seveda uporaba slovenščine ni mogoča.

Manjše negodovanje ti z zadnjih sedežev vedno sporoči kakšen odrasli potnik – o primernosti zadnjih sedežev in prostora za kolena. Tu bi Fordovi inženirji marsikaj lahko popravili, če bi pri Kugi razvili in ponujali vzdolžni pomik zadnje klopi.

Sicer pa kakšnih drugih manj sprejemljivih zadev nismo našli. Kupca pravzaprav razvaja z zares dolgim spiskom opreme, ki jo dobi za svoj denar. Že pri opremi Titanium ima človek občutek, da je izčrpna, saj so zraven skoraj vsi za varnost pomembni asistenčni sistemi. Omenimo lahko tudi sistem za stabilizacijo priklopnika, saj je Kuga navsezadnje zelo primeren avtomobil za vleko. Tu je tudi soliden info-zabavni sistem Sony, a kot dodatno opremo je treba dokupiti še navigacijski sistem istega izdelovalca, zraven pa dobimo Fordov sistem Sync, osem dodatnih zvočnikov ter vzvratno kamero. Oznake, kot so zimski paket, stilski paket 5, prostoročni paket 5 in sedežni paket 2 sicer ne dajo hitrega odgovora, kaj vse je v Kugi še bilo kot dodatek, a z vsemi temi 'dobrotami' dobite ob odličnem avtu že kar presenetljivo visoko nakupno vsoto.

Če smo pripravljeni toliko odšteti za avtomobil, je seveda manj pomembno, kakšne so zadnje decimalke pri podatkih o povprečni porabi goriva. Pa vseeno, tu so: na našem preizkusu, večinoma ob srednje težki voznikovi nogi v običajnem prometu, je Kuga porabila povprečno 8,4 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov. Glede na težo avta, štirikolesni pogon in samodejni menjalnik je rezultat pravzaprav kar sprejemljiv. Mogoče je porabiti tudi manj, kar dokazuje naše izmerjeno povprečje na normnem krogu – 6,5 litra na 100 kilometrov. Kuga je tako pravzaprav solidno zmeren avtomobil glede porabe goriva.

Dober paket je torej tale Kuga! A imena ne moremo povsem pustiti ob strani, mogoče bi tržniki lahko ob vseh paketih opreme, ki jih ponujajo, kot dodatnega 'iznašli' še imensko nadgradnjo. Bi se potem več Slovencev odločilo za ta odličen Fordov izdelek?

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 40.260 €
Cena testnega modela: 45.520 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.717 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 2.000–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/55 R 17 V (Bridgestone Blizzak LM001).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,2 l/100 km, izpust CO2 134 g/km.
Voz in obese: prazno vozilo 1.716 kg – dovoljena skupna masa 2.230 kg.
Mase: dolžina 4.541 mm – širina 1.838 mm – višina 1.744 mm – medosna razdalja 2.690 mm – prtljažnik 456–1.653 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 13 °C / p = 1.017 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 5.932 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 16,8s ( 131km/h)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Ocena
  • S prenovo je Kuga pridobila bolj svež videz zunanjosti, žal pa razočara notranjost, tudi videz usnjenih prevlek ne prepriča.

Hvalimo in grajamo
motor
štirikolesni pogon
bogata oprema
sistem za preprečevanje naleta za doplačilo
manj prostora za noge zadnjih potnikov, manjka vzdolžni pomik klopi
zastareli videz merilnikov