Kratki test: Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport

22. 10. 2013 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Živimo v časih, ki niso rožnati, in kot kaže, se to ne v bližnji prihodnosti bo spremenilo. Nakup avtomobila, če se zanj že odločimo, mora biti zato še toliko bolj premišljen.

Navsezadnje nameravamo imeti kupljen avtomobil (razen če ne gre za službeno vozilo) kar nekaj časa in prostora za napake ni. Že res, da se odločimo za avtomobil, ki nam je všeč, a hkrati mora biti uporaben in racionalen. To v veliki meri pomeni turbodizelski motor. Okej, za krajše mestne relacije je povsem dovolj osnovni bencinec, a če se želimo zapeljati tudi kam dlje in v družbi, lahko bencinski 'konji' hitro zaidejo v težave. Z dizelskimi je drugače, na voljo je vsaj 50 odstotkov več navora in poti, tudi daljše, so laže premagljive.

Vendar pa vse ni tako preprosto. Vsaj pri Hondi do zdaj ni bilo. Ob 1,4- in 1,8-litrskem bencinskem motorju (z ne prepričljivimi 100 oziroma 142 'konji') je bil edina dizelska izbira, za srednji razred zagotovo (pre)velik, 2,2-litrski motor. Resda s 150 'konji', a teh je morda za povprečnega uporabnika celo preveč. Zagotovo pa je preveč stroškov s tako velikim motorjem, predvsem ob registraciji avtomobila, plačevanju cestnine in navsezadnje vzdrževanju celotnega vozila.

Zdaj je Civic končno na voljo tudi z manjšim in precej bolj primernim 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem in morebitni kupci novega avtomobila lahko med številne konkurente brez najmanjšega pomisleka uvrstijo novega kandidata. Civic je z novim motorjem od različice z 2,2-litrskim turbodizlom cenejši za več kot 2.000 evrov, predvsem pa je motor nov in tehnološko dovršen. Prav tu tiči glavni razlog, zakaj ga tako dolgo ni bilo. Pri Hondi so si pač vzeli čas in ga razvili tako, kot je treba. V primerjavi z močnejšim bratom je skupna teža manjša za več kot 50 kilogramov, tako se še manj pozna razlika 30 'konjev'.

Hkrati so prenovili menjalnik, ki je zdaj ne japonsko, ampak kar švicarsko natančen. Vožnja je, vsaj ko govorimo o avtomobilih srednjega razreda in z dizelskimi motorji, nadpovprečna. Malce zmoti le neprijeten občutek pri speljevanju – zdi se, kot da bi se motor naprezal, a že naslednji hip steče kot po maslu. Kako tudi ne, ko pa je 120 'konj' več kot poskočnih, na voljo pa je kar 300 Nm navora. Tako ni čudno, da Civic z novim 1,6-litrskim turbodizlom doseže kar 207 km/h največje hitrosti. Bolj kot omenjena številka navduši dejstvo, da se pri običajni avtocestni hitrosti motor vrti v prijazno nizkih vrtljajih, to pa seveda pomeni zelo ugodno porabo goriva. Tako je povprečna znašala manj kot šest litrov na 100 kilometrov, še bolj pa je navdušila norma poraba, ki je bila le malenkost večja od štirih litrov.

Zato lahko brez težav zapišem, da je Honda Civic z novim motorjem spet zelo konkurenčna v svojem avtomobilskem razredu. Sploh če želite malce izstopati, saj vas Civic s svojo obliko ne bo razočaral. Glede kakovosti izdelave, čeprav je avtomobil izdelan v Evropi, in ne na Japonskem, pa tudi ne gre izgubljati besed. To pa pomeni, da je resnično znova uporaben.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.850 €
Cena testnega modela: 22.400 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 207 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.597 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 4.000/min – največji navor 300 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 207 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 4,1/3,5/3,7 l/100 km, izpust CO2 98 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.310 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.300 mm – širina 1.770 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.595 mm –prtljažnik 477–1.378 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 32 °C / p = 1.043 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 4.127 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,6s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,1/17,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,8/14,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 207km/h (VI.)
poraba na testu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Honda Civic je avtomobil, ki se je skozi svoje številne generacije močno spremenil. V začetku je bil namenjen splošni rabi, nato je prišlo obdobje, ko je bil ljubljenček ljubiteljev hitrih in majhnih avtomobilov. Zdaj je oblikovno še vedno precej športen, žal pa niso živahni motorji. Tudi jih ni, tistih zelo zmogljivih. Zato je trenutno zagotovo najboljša izbira 1,6-litrski turbodizel, ki navduši z močjo, navorom in predvsem porabo goriva. Poleg tega pa niti ni tako zelo ‘dizelsko’ glasen.

Hvalimo in grajamo
prožnost in moč motorja
poraba goriva
položaj voznika za volanom
počutje v kabini
‘vesoljska’ armaturna plošča
upravljanje potovalnega računalnika