Kratki test: Mazda CX-5 CD150 AWD Attraction - Testi - Avto Magazin

Kratki test: Mazda CX-5 CD150 AWD Attraction

Križanec CX-5 je Mazdin uspešnež. Ne le zaradi videza. Ali prav zato?

Kratki test: Mazda CX-5 CD150 AWD Attraction (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
3. 3. 2015

Preizkus skorajda enake Mazde smo opravili pred kratkim, a priložnost dela ... Ne, tega pa ne bi storili. A če je na voljo takšna, kot je bila naša, z bogato opremo, dovolj močnim turbodizlom in še samodejnim menjalnikom, ki veliko prispeva k udobju vožnje, potem je pač treba še malo nadaljevati. Se še spomnite Mazde CX-7? Zanjo smo menili, da je največ, kar pri Mazdi lahko predstavijo in uresničijo kot SUV, s svojo dolžino pa je že presegala običajna pričakovanja.

Potem se je pojavil CX-5. Dolžina 4,55 metra je primerno krajša (za 12 centimetrov), CX-5 je veliko bolj okreten, predvsem pri parkiranju. Ko pa oba modela primerjamo po tem, kar ponujata v notranjosti, je razlik res malo. Mazdini inženirji so prav s CX-5 dokazali, da je mogoče s primernim pristopom dobro izkoristiti dolžino, ki je na voljo. Alternativa pri Mazdi je zdaj lahko samo limuzinska Mazda6. Cenovno in po tehnični plati (motorji) sta si namreč precej podobni.

Eden najpomembnejših vzgibov za nakup CX-5 v primerjavi z limuzino Mazda6 je v višjem sedenju, kar omogoča tudi odličen pogled na cesto, pregled nad prometom je zadovoljiv. Nekoliko manj lahko tu pohvalimo preglednost nazaj, a ta je pri sodobnih avtomobilih tako ali tako pastorek oblikovalcev in konstruktorjev. Preglednost nekoliko nadomestimo s parkirnimi tipali, še bolje bi nam služila kamera, vendar te ni v tej ravni opreme. Za opremo kljub vsemu lahko rečemo, da je bogata. Med drugim je uporaben RVM – pomočnik pri nadzoru nad vožnjo po voznem pasu. Opozorilo voznik dobi iz zvočnika na strani, kamor avto nenadzorovano pelje. Za dodaten nadzor nad varnostjo pa skrbi tudi Mazdin sistem za izogibanje trku.

Ta najbrž ne bo všeč tistim, ki ne znajo upoštevati varnostne razdalje, sicer pa njegovega delovanja nismo preizkušali. Samodejni menjalnik veliko prispeva k dobremu voznemu vtisu. Mazdini inženirji so ga dobro prilagodili motorju s solidnimi zmogljivostmi, je dovolj odziven na voznikove pritiske na plin, povsem solidni pa so tudi izidi pri povprečni porabi goriva. Sodobne samodejne menjalnike so glede gospodarnosti že zelo ukrotili ob pogoju, da tudi voznik zna nadzorovati pritisk stopalke za plin! Pri Mazdi CX-5 bo uporabnik zelo cenil tudi primerno velik prtljažnik. Ta sicer sega do stika z odbijačem, le da bo težje predmete treba dvigniti nekoliko više, ker je CX-5 pač kar precej bolj odmaknjen od tal kot običajni osebni avtomobili.

Največ dela bodo imeli (ali pa ga že imajo) Mazdini konstruktorji v Hirošimi s prenovo infozabavnosti. Tu se je v zadnjih nekaj letih veliko spremenilo in pogled na majhen Mazdin zaslon na vrhu sredinskega dela konzole to potrebo tudi že nakazuje. Ko si zaželimo najti kakšno zadevo, ki jo lahko upravljamo le prek dobro postavljenega upravljalskega gumba infozabavnosti na sredinskem grebenu med voznikovim in sovoznikovim sedežem, pa nastanejo težave. Izbira menijev res ni najbolj pregledna in je kar zamudna. Če k temu prištejemo še druge malenkosti, ki povzročajo zamudno iskanje po menijih, je še bolj utemeljena pripomba, da je sprememba potrebna. Če glasbo poslušamo z lastnega ključka USB, res razjezi, da ob vsakem ponovnem zagonu motorja predvajalnik preskoči na začetek.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

CX-5 CD150 AWD Attraction (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.990 €
Cena testnega modela: 33.940 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 194 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 631 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.605 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.800–2.600/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/65 R 17 V (Yokohama Geolandar G98).
Mase: prazno vozilo 1.615 kg – dovoljena skupna masa 2.120 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.555 mm – širina 1.840 mm – višina 1.710 mm – medosna razdalja 2.700 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 56 l.
Prtljažnik: 503–1.620 l.

Naše meritve

T = 12 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 61 % / stanje kilometrskega števca: 9.389 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 17,6s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 194km/h (VI.)
Hvalimo in grajamo
oblika
oprema
prostornost in ergonomija
motor
kakovost izdelave
zapleteni meniji sistema infozabavnosti
videz umetne mase v notranjosti

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri