Kratki test: Mazda2 1.3i Tamura

Treba je izprazniti prodajne police, saj smo tik pred prihodom nove generacije Mazde2.

Pri Mazdi se tega dobro zavedajo, saj so za Mazdo2 pripravili podobno prodajno akcijo, kot so se je v preteklosti poslužili pri nekaterih drugih poslavljajočih modelih. Recept je preprost: skupek dodatne opreme, ki nekako pomeni nujno zlo, ponuditi v paketu po boljši ceni. Seveda je vse skupaj treba začiniti z neko prepoznavnostjo, ki se odraža prek atraktivnih vizualnih dodatkov.

Ne glede na to, da ta generacija Mazde2 maha v slovo, je oblika še vedno dovolj sveža, da z lahkoto drži korak s časom. Pri paketu opreme Tamura pa z živo rdečo barvo, grafitnimi platišči, zatemnjenimi stekli ter črnimi zunanjimi ogledali in strešnim spojlerjem še dodatno prepriča, predvsem tiste mlajše.

Hiter pogled v notranjost nam razkrije, da se zgodba ponovi. Čeprav je po oblikovni plati že nekoliko nazadnjaška, so pri Mazdi kljub temu znali vsaj nekoliko oživiti podobo s kosi polirane rdeče plastike, sedeži z rdečimi šivi ter usnjenim volanskim obročem. Če so to atributi, ki delujejo na prvi vtis, kako je z uporabniško izkušnjo? Mazdo2 smo vselej hvalili, ko je bilo govor o uporabnosti, voznosti in sami izdelavi. Tudi motor, 1,3-litrski, 55-kilovatni bencinar, ki je stari znanec, še vedno odlično opravlja zadane naloge v takem tipu karoserije. Kot vselej si pohvale zasluži tudi odličen petstopenjski ročni menjalnik, ki s kratkimi gibi in natančnostjo pretikanja spominja na menjalnik iz Mazde MX-5.

Da bi taka Mazda2 lahko konkurirala na trgu, je bilo jasno, da je ceno treba spustiti pod tistih 'magičnih' 10 tisoč evrov. Jasno, da na račun tega lahko v taki Mazdi hitro zaznamo odsotnost nekaterih kosov opreme. To, da se zadnji šipi pomikata ročno ter da v sopotnikovem senčniku ni ogledala, še nekako prežvečimo. Brez potovalnega računalnika in prikaza zunanje temperature se tudi da preživeti.

To, da nima dnevnih luči in da je vsakič treba prižgati in ugasniti zasenčene luči, nam je že malce paralo živce. Nikakor pa ne oprostimo odsotnosti si­stema za nadzor stabilnosti vozila ter spodrsavanja pogonskih koles. Še toliko bolj zaradi dejstva, ker so ciljna skupina uporabnikov takega vozila mladi vozniki. Nihče ne bi Mazdi zameril, če bi dvojka ostala še kakšno leto na trgu. Ker pa vemo, da so tik pred tem, da slavnostno snamejo pokrivalo z nove generacije, je jasno, da so morali pripraviti dobro kupčijo za 'stare' modele. Taka Tamura je super izbira za prvi avto za mulca, toda – za boga – nujno mu privoščite ESP.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.990 €
Cena testnega modela: 13.530 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,5 s
Največja hitrost: 168 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 372 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 749 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.349 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 6.000/min – največji navor 119 Nm pri 3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 V (Goodyear Eagle UltraGrip).
Zmogljivost: največja hitrost 168 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,9 s – poraba goriva (ECE) 6,2/4,3/5,0 l/100 km, izpust CO2 115 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.035 kg – dovoljena skupna masa 1.485 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.920 mm – širina 1.695 mm – višina 1.475 mm – medosna razdalja 2.490 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 43 l
Prtljažnik: 250–785 l
Naše meritve
T = 26 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 69 % / stanje kilometrskega števca: 10.820 km
Pospešek 0-100km: 15,5s
402m z mesta: 20,2s ( 119km/h)
Prožnost 50-90km/h: 15,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 25,6s (V.)
Največja hitrost: 168km/h (V.)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1 m
AM meja: 40m
Ocena
  • Avtomobilček, ki z atraktivno obliko iz nekih drugih časov še vedno ohranja mladostniški videz. S paketom opreme Tamura so pri Mazdi pripravili dobro kupčijo pred prihodom nove generacije. A vsekakor si poskusite izboriti dodatni popust v obliki sistema za nadzor stabilnosti.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
ergonomija
kakovost izdelave
cena
nima ESP
nima dnevnih luči
hrup pri večjih hitrostih