Kratki test: Mazda3 G100 Challenge

7. 11. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Mazda3 še ni stara niti leto dni, pa smo se nanjo že povsem navadili. Zdaj so za osnovni model našli že tudi pravo ceno, da zanjo lahko rečemo: to pa je ugoden nakup!

Petvratna različica s 'klasičnim' bencinskim motorjem in na papirju skromno močjo okroglih sto 'konj' se v uporabi izkaže kot neverjetno prijeten avtomobil. Že res, da se z njo ne bomo mogli potegovati za najhitrejše kroge na kakšnem dirkališču. A temu tale 'trojka' sploh ni namenjena. Povsem sprejemljiva pa je za vsakdanjo uporabo in tedaj se izkaže tudi z zelo skromno porabo goriva.

Zdi se kar primerna za tiste, ki na leto z avtomobilom ne prevozijo več kot 12 ali 15 kilometrskih tisočakov in jim tudi doseganje največje hitrosti na avtocestah ni ravno prvi hobi. Tedaj je povprečje porabe celo okoli ali pod šestimi litri na sto prevoženih kilometrov. V našem preskusu je bila sicer malce požrešnejša, ker smo se več kot polovico vse prevožene preskusne poti vozili po slovenskih avtocestah.

A na našem preskusnem (normnem) krogu se je bolje izkazala, s povprečjem 5,4 litra pa je tudi eden najvarčnejših z običajnim atmosferskim bencinskim motorjem. Glede tega se je pravzaprav odrezala veliko bolje kot naša prva testna 'trojka' z dvolitrskim bencinskim motorjem (in le 20 'konji' večjo močjo). Motor prepriča tudi z zelo uporabnim navorom že v nizkih vrtljajih, tako da ga sploh ni treba priganjati v najvišje. Za umirjanje živcev poskrbi tudi šeststopenjski menjalnik. Pohvaliti pa je treba tudi Mazdin sistem stop & start (i-stop), za katerega se zdi, da je eden najučinkovitejših in najmanj opaznih v svojem delovanju.

Že ob prvem stiku s preskusno Mazdo3 smo bili presenečeni. Spisek opreme, ki jo ponujajo v tej kombinaciji motorja in opremske stopnje Challenge, je dolg in v njem je pravzaprav vse, kar sodobni voznik potrebuje. Predvsem pa ima voznik (ali potnik) občutek, da sedi v avtomobilu višjega razreda, kot pa bi pričakovali glede na ceno. No, tudi tu so omejitve, na primer črna umetna snov, ki prevladuje. A tu je tudi solidna avdionaprava. Celo dokaj obsežen meni zabavnega infosistema in sredinski zaslon na konzoli je treba omeniti. Žal vtis tega potem malce pokvari način izbire menijev in stalno vračanje na izhodiščni meni, tako da moramo ob vsakem ponovnem zagonu svoje priljub­ljene nastavitve znova nastaviti.

Mazda3 nas je že prepričala glede primerne ureditve voznikovega prostora. Dober sedež (ki ga ni treba doplačati) skrbi za primerno počutje, pohvalna je tudi ergonomija upravljanja. Tudi prostornost zadnje klopi je zadovoljiva, še posebno ob tem, ker je tudi prtljažnik primerno družinski. A to je navsezadnje že nekako pričakovano, saj je 'trojka' eden najdaljših avtov v nižjem srednjem razredu.

Udobje v vožnji se je z novim rodom Mazdine 'trojke' tudi precej izboljšalo. Sicer tudi na oko všečna kolesa skupaj s podvozjem omogočajo učinkovito blaženje številnih lukenj na slovenskih cestah (še posebej mestnih), zelo zanesljiva pa se zdi tudi Mazdina lega v ovinkih.

Zato lahko za tole Mazdo brez pomislekov napišem – dober nakup.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.990 €
Cena testnega modela: 16.860 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,8 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.496 cm3 – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min – največji navor 150 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/60 R 16 V (Toyo NanoEnergy).
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – poraba goriva (ECE) 6,5/4,3/5,1 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.265 kg – dovoljena skupna masa 1.800 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.460 mm – širina 1.795 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.700 mm –prtljažnik 350–1.250 l – posoda za gorivo 51 l.
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 63 % / stanje kilometrskega števca: 7.240 km
Pospešek 0-100km: 12,8s
402m z mesta: 18,7s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,2/19,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 32,3/27,5s (V./VI.)
Največja hitrost: 182km/h (VI.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Pri preskušeni Mazdi3 gre predvsem za neverjetno prijetno kombinacijo bogate opreme, sicer skromnega, a dovolj zmogljivega in tudi varčnega bencinskega motorja ter všečnega videza. V ničemer ne izstopa, v skoraj vsem zadovolji.

Hvalimo in grajamo
oblika
zvočna izolacija kabine
dober voznikov položaj za volanom
osrednji informacijski zaslon
bogata serijska oprema
razmeroma velik prtljažnik
priključki za USB in AUX
skromna poraba goriva
sprejemljiva cena
zvok mrzlega motorja
nenavadno majhen merilnik hitrosti
slabša preglednost vzvratno
zapleteni upravljavski gumbi
neuporabnost menijskih nastavitev zabavnega infosistema