Kratki test: Mercedes-Benz CLA 220 CDI

7. 8. 2013 | Dušan Lukič
Deli

Oblikovno novemu Mercedesovemu CLA-ju ni česa očitati (no ja, morda je oblika zadka pod nekaterimi koti malce žalostna), tehnično pa ni tako popoln.

Da je oblika, še zlasti ko je avtomobil oblečen v paket AMG Line, ki od karoserijskih dodatkov vsebuje spojlerje, pragove, 18-palčna platišča in masko AMG (znotraj pa še osvetljene napise v pragovih, športne sedeže, športen volan, rdeče šive, športne stopalke in še marsikaj), res vrhunska, dokazuje dejstvo, da so testnega CLA-ja menda že prodali nekomu, ki se je vanj zaljubil na prvi pogled.

Zanimivejše je vprašanje, ali bo ljubezen na prvi občutek tudi športno podvozje, ki spada v paket AMG Line. To je namreč nekaj nižje (kar je za videz avtomobila vsekakor dobro), predvsem pa je precej čvrstejše. Morda čvrstejše ni najboljši izraz – je preprosto športno trdo. Če bi imel tale CLA oznako 45 AMG, bi bilo to seveda še razumljivo, pri povsem civilno motoriziranem CLA pa je takšno podvozje pravzaprav čez mejo uporabnosti.

Saj vemo, rekli boste, da je to izbira vsakega kupca, navsezadnje je paket AMG Line doplačilni paket, ki ga lahko kupec naroči ali pa ne, a na žalost si lahko dodatke, ki CLA naredijo res 'hudega', omilite le v paketu AMG Line, ta pa vedno vključuje tudi to športno podvozje. Še več: če bi si recimo zaželeli paket AMG Exclusiv (s posebnimi usnjenimi sedeži), je pogoj paket AMG Line. Po domače: če želite videz AMG, boste pač potrpeli (ali pa uživali, kajti verjamemo, da se najdejo tudi takšni, ki si to želijo) s športnim podvozjem. Škoda – veliko lepše bi bilo, če bi bilo mogoče športno podvozje s seznama oprem prečrtati.

Okej, zdaj ko smo opravili z največjo zamero testnemu CLA-ju, pa k dobrim stranem. Najprej seveda videz. Kakšen zakrknjen klasični mercedesovec se bo morda pridušal, da živo rdeča barva na Mercedesa pač ne spada, a če je ta videti tako športno kot testni CLA, ni s tem nič narobe.

Bolj zanimivo je vprašanje pogona. Ker si CLA deli osnovo z razredom A, je seveda gnan spredaj. In medtem ko to kupcev (in morebitnih kupcev) A-ja ne moti, se je pri CLA-ju našlo nekaj komentarjev (tudi od lastnika A-ja), da bi pa od avtomobila, ki je videti tako športno mercedesovski, pričakoval pogon zadaj. Ampak potem CLA ne bi bil CLA, sploh pa ne za 17 tisočakov, kolikor stane najosnovnejši model.

Testni je bil seveda precej dražji: CLA 220 CDI se že v osnovi začne pri 35 tisočakih, kupček dodatne opreme (s paketom AMG Line vred) pa je ceno dvignil na slabih 43 tisočakov. Veliko? Ja in ne, odvisno od tega, koliko cenite prestižnost znamke in možnosti personalizacije, ki jih CLA ponuja.

Tehnično se CLA od podobnega A ne razlikuje veliko. To pomeni, da je 2.134-kubični štirivaljni dizel trenutno najmočnejša dizelska različica in da k njemu serijsko spada sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik 7G-DCT. Motorju bi težko pripisali kak minus. Lahko je neslišen, kadar je treba, ima dovolj navora povsem spodaj, se dovolj rad zavrti, ob tem pa ne pretirava niti s porabo. 7,2 litra na 100 kilometrov za tono in pol težak avtomobil s 170 'konji'? Ugodno, še posebno ker jo je mogoče zlahka zmanjšati vsaj za pol litra, če je avtocestnih kilometrov (in hitrosti) manj, kot jih je bilo na našem testu.

Da je lega na cesti predvidljivo podkrmarjena, je bilo jasno že vnaprej, da športno podvozje sicer malce pripomore k boljšemu občutku, zato pa utegne malce ponagajati na res neravni cesti, tudi, in da so zavore odlične, tudi ni presenečenje.

CLA je znotraj prostornejši, kot bi mu pripisali glede na to, da si osnovo deli z A-jem. Sicer bolj na občutek, kajti recimo notranje vzdolžne mere so skoraj do milimetra enake (medosna razdalja pa je seveda enaka), se pa zadaj pozna, da so sedeži nameščeni približno dva centimetra višje kot v A-ju, zato kolena ne silijo toliko navzgor, počutje pa je zato boljše. Za družinsko uporabo (z majhnimi otroki) bo CLA povsem dovolj velik, tudi zaradi 470-litrskega prtljažnika (A ima recimo 341-litrskega).

Enodelni sedeži (spredaj in zadaj) so sicer udobni, a zaradi svoje oblike malce nenaklonjeni namestitvi otroških sedežev, nekatere pa utegne zmotiti tudi, da so integrirani vzglavniki pomaknjeni precej naprej. Varnostno je to seveda dobro, a nekatere moti, če se glava dotika vzglavnika.

Tako kot se za Mercedesa spodobi, ima tudi CLA le eno obvolansko ročico, sicer pa je ergonomija na visoki ravni. Upravljanja sistemov avtomobila s pomočjo sredinskega krmilnika in LCD-zaslona se je sicer treba malce navaditi, je pa vse skupaj dovolj preprosto in intuitivno, da pri tem ne bo težav.

Torej: je vsebina tega CLA-ja na ravni njegove oblike? Če ste ljubitelj čvrstih, športnih podvozij, potem da. V tem primeru je mala Mercedesova športna kupelimuzina točno tisto, kar potrebujete. Če pa takšnega podvozja ne marate, se bo treba sprijazniti tudi s tem, da potem tudi zunanji videz ni tako 'hud', kot je s paketom AMG Line. A v osnovi je CLA, tudi brez vsega, kar prinaša (pre)večkrat omenjeni paket, vsaj tako dober, kot je dober razred A. Le da je videti precej bolj 'mercedesovsko'.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 35.400 €
Cena testnega modela: 42.900 €
Pospešek (0-100 km/h): 8,4 s
Največja hitrost: 230 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.400–4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.400–3.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/40 R 18 W (Bridgestone Potenza RE050A).
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (ECE) 5,6/3,8/4,5 l/100 km, izpust CO2 117 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.525 kg – dovoljena skupna masa 2.005 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.630 mm – širina 1.777 mm – višina 1.432 mm – medosna razdalja 2.699 mm –prtljažnik 470 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1.088 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 6.128 km
Pospešek 0-100km: 8,4s
402m z mesta: 16,1s ( 142km/h)
Največja hitrost: 230km/h (VI./VII.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,3m
AM meja: 39m
Ocena
  • To, da si CLA tehnično osnovo deli z razredom A, ni nič slabega. Na to namreč zaradi njegove oblike nihče ne bi niti pomislil, in prednjega pogona ne izda niti med vožnjo. Škoda je le, da je to športno podvozje tako trdo.

Hvalimo in grajamo
motor
videz
prtljažnik
položaj za volanom
(pre)trdo športno podvozje
paketa AMG Line ni mogoče dobiti brez športnega podvozja
včasih rahlo neodločen dvosklopčni menjalnik