Kratki test: Mini Cooper SD (5 vrat)

24. 7. 2015
Deli

Lastniki Minijev se radi distancirajo od neke večinske usmeritve. Ta Mini je poseben na še en način.

Ah, koliko lažje je bilo včasih. Ko je kdo omenil Minija, si točno vedel, o katerem modelu teče beseda. Zdaj? Aha, imaš Minija? Katerega? Majhnega? Tistega večjega? Športnega? S pogonom na vsa štiri kolesa? Kabrioleta? Kupeja? Petvratnega? Dizla? Dejstvo je, da je Minijeva miselnost našla pot do širše množice kupcev, in tu se pojavijo zahteve po izdatnem prilagajanju kupcem. In tako je pred vami avto, ki je vse prej kot izvirni Mini. Za začetek so ga opremili s petimi vrati. Priročno? No ja, zaradi izjemo majhnih vrat je kobacanje v notranjost približno enako naporno, kot če bi to počeli skozi prednja vrata pri trivratnem modelu.

S pozitivne strani – tak Mini ima nekoliko daljšo medosno razdaljo, kar doprinese k udobnejši vožnji, pa tudi prtljažnik je večji za nekaj manj kot 70 litrov. Seveda, tudi pripenjanje otrok v sedeže je lažje skozi vrata, toda če jim poveste, da je tudi prednji sovoznikov sedež opremljen z ležišči ISOFIX, dvomimo, da jih boste še kdaj posedli na zadnjo klop. Sploh zato, ker je osrednji del armaturne plošče zdaj še najbolj podoben igralnemu avtomatu iz Las Vegasa. Tam, kjer je bil nekoč merilnik hitrosti, je zdaj večpredstavnostni sistem z navigacijo, okrog njega pa skupek barvnih lučk, ki se z utripanjem odzivajo na vsak izvršen ukaz.

Končnica v imenu tega Minija že nakazuje na drugo skrajnost, ki je posledica prilagajanja vse širši množici kupcev. Seveda športni avti z dizelskimi motorji niso več nikakršna tabu tema, a vendar vsakič s cmokom v grlu zagovarjamo prednosti tovrstnih avtov. In katere so to? Brez dvoma je to ogromna količina navora, ki ga zmore dvolitrski štirivaljni biturbo. Osupljivih 360 njutonmetrov navora v tako majhnem avtu je na voljo skoraj kadarkoli in v katerikoli prestavi. Absolutno ne moremo mimo dejstva, da bo tovrstno gnani Mini tudi precej manj obiskoval bencinske črpalke. Pa vendar v eni stvari ne bo nikoli nadomestil bencinskega motorja: pri zvoku.

Če smo v bencinskem Miniju z veseljem iskali motorne vrtljaje, pri katerih se ustvari najlepša resonanca, so ti čari v dizelskem Miniju popolnoma odsotni. Menimo, da so se tega tudi pri Miniju dobro zavedali, zato so vgradili odličen zvočni sistem Harman/Kardon, ki zagotavlja posebne užitke na nekoliko drugačni ravni. Za zdaj vsi privrženci Minija še nekako držijo skupaj. Zanima nas, ali bo prišel dan, ko se bodo tudi oni začeli deliti na tiste prvinske ter tiste, ki so k znamki prilezli zdaj, ko je Mini izpolnil tudi njihove zahteve.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 17.500 €
Cena testnega modela: 34.811 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,4 s
Največja hitrost: 225 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,1l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 702 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.573 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 4.000/min – največji navor 360 Nm pri 1.500–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 V (Dunlop Winter Sport 4D).
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,4 s – poraba goriva (ECE) 5,0/3,6/4,1 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.230 kg – dovoljena skupna masa 1.755 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.005 mm – širina 1.727 mm – višina 1.425 mm – medosna razdalja 2.567 mm – prtljažnik 278–941 l – posoda za gorivo 44 l.
Naše meritve
T = 5 °C / p = 1.019 mbar / rel. vl. = 45 % / stanje kilometrskega števca: 9.198 km
Pospešek 0-100km: 8,5s
402m z mesta: 16,3s ( 146km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,8/8,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 7,2/9,5s (V./VI.)
Največja hitrost: 225km/h (VI.)
poraba na testu: 7,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če bi ideologija znamke temeljila na tem avtu, bi težko imeli nad čim potarnati. Dizelski motor je odličen, petvratna karoserija pa je tudi praktična rešitev. Pa vendar, je to še pravi Mini Cooper S?

Hvalimo in grajamo
motor (navor)
ozvočenje Harman/Kardon
menjalnik
podvozje
ISOFIX na sovoznikovem sedežu
zvok motorja
majhna zadnja vrata