Kratki test: Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD Intense+

12. 10. 2017 | Matija Janežič
Deli

Med Mitsubishijevmi športnimi terenci je v ospredju prav gotovo Outlander, a prodajno mu za vrat močno diha manjši športni terenec Mitsubishi ASX. Kot pravijo pri uvozniku AC Mobilu, z njim dosežejo kar tretjino svoje prodaje, čedalje več kupcev pa se odloči za različico s prednjim pogonom in bencinskim motorjem, takšno, kot smo jo vozili na testu.

Mitsubishi ASX je bil pred kratkim precej osvežen, kar se je pokazalo predvsem na sprednjem delu, ki je z novo masko in precej dodanega kroma postal precej bolj privlačen.

V notranjosti je z izjemo nekoliko drugačnega volanskega obroča in precej izboljšanega info-zabavnostnega sistema, ki je tudi posledica tega, da smo vozili najbolje opremljeno različico z bencinskim motorjem, ostalo vse bolj ali manj enako, kar nikakor ni slabo. Mitsubishi ASX je namreč precej prostoren avtomobil, ki se z udobjem precej približa limuzinam. Nekoliko mogoče zmoti le precej kratek pomik sprednjega sedeža, sicer pa mu ne moremo ničesar zameriti. Z osnovnimi 442 litri je povsem uporaben tudi prtljažnik, z zlaganjem zadnje klopi pa se lahko tudi precej poveča.

Manj ugodno je zvočno udobje, saj se v kabino prenaša precej zvokov s podvozja in piš vetra ob visoki karoseriji, na avtocesti pa je precej glasen tudi motor, ki bi mu predvsem med vožnjo po avtocesti precej koristila manjkajoča šesta stopnja menjalnika.

Žal je motor, kljub na papirju obetavnim 117 'konjem', ki z dobre 1,3 tone težkim avtomobilom ne bi smeli imeti pretežkega dela, precej podhranjen. V mestu to niti ni tako očitno, saj se v živahnem mestnem prometu lahko precej suvereno gibljete, kar je tudi zasluga solidnega podvozja, zato pa gre težje na avtocesti.

Tam se pokažejo slabosti, ki izhajajo predvsem iz slabe prožnosti, ki je pogojena z 'atmosfersko' nizkim navorom 154 njutonmetrov, ki je na voljo šele pri 4.000 vrtljajih na minuto. Pospeševanje med 50 in 90 kilometri na uro v četrti prestavi traja več kot 16 sekund, med 80 in 120 kilometri na uro v peti prestavi pa celo več kot 26 sekund. Če želimo hitreje pridobiti hitrost, je zato nujno prestaviti v nižjo prestavo, česar smo se v dobi turbinsko okrepljenih bencinskih motorjev že kar odvadili.

Žal se šibkost motorja odrazi tudi v razmeroma neugodni porabi goriva, ki je na testu znašala 8,2 litra na sto kilometrov, pod 6,2 litra na sto kilometrov pa se ni spustila niti na bolj prizanesljivem normnem krogu. Zato bi vam vsekakor priporočili, da ob nakupu Mitsubishija ASX dodate dober tisočak, kot stane sicer nekoliko slabše, a ne zares pomanjkljivo opremljena turbodizelska različica s prednjim pogonom.

A tudi z bencinskim motorjem je Mitsubishi ASX povsem uporaben, praktičen in udoben avtomobil, če se le sprijaznite s pomanjkljivostmi pogona, ali pa ta preprosto ustreza vašim potrebam. Sploh če omenimo še, da ga lahko dobite za precej ugodno ceno.

besedilo: Matija Janežič · foto: Uroš Modlic

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 18.990 €
Cena testnega modela: 19.540 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.059 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.590 cm3 – največja moč 86 kW (117 KM) pri 6.000/ min – največji navor 154 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 18 V (Bridgestone Blizzak LM-80).
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,7 l/100 km, izpust CO2 132 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.285 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.355 mm – širina 1.810 mm – višina 1.630 mm – medosna razdalja 2.670 mm – prtljažnik 442–1.193 l – posoda za gorivo 63 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 15 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / stanje kilometrskega števca: 3.538 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 18s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,7s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 26,5s (V.)
poraba na testu: 8,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Hvalimo in grajamo
infozabavni sistem
poraba
prednja sedeža
materiali
merilniki