Kratki test: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 2WD Invite

Poznate tisto nalogo iz tiskovin, namenjenih za kratkočasenje? Če bi ob bok novemu ASX postavili starega, bi se lahko kar nekaj časa zabavali s podobno uganko.

Kratki test: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 2WD Invite (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
7. 10. 2013

Čeprav so vmes minila tri leta, so spremembe na novincu le rahle. Nova maska, nekoliko spremenjena odbijača, vzvratni ogledali in žarometi so razlike, ki so vidne navzven. Tudi znotraj zasnova ostaja enaka, namenili so ji le nekaj kozmetičnih popravkov, kot so nove prevleke in malce spremenjen volanski obroč.

Glavni poudarek pri prenovi se nanaša na spremenjeno paleto dizelskih motorjev, saj so v ponudbo dodali 2,2-litrski turbodizel, 1,8-litrskega pa je zdaj možno dobiti v dveh različicah, s 110 ali 85 kilovati. In prav zadnji, šibkejši, ki je na voljo le s prednjim pogonom, je zašel v našo testno floto.

Pomisleki, da je vstopni turbodizel preslaboten za ASX-a, so izginili hipoma. Resda od semaforja do semaforja ne boste zmagovali in da boste med vožnjo v vrhniški klanec zagotovo spustili koga predse, vendar je 85 kilovatov sila poskočnih. Zasluge za to ima tudi odličen šeststopenjski menjalnik z odlično preračunanimi prestavami. Porabo zlahka držimo pod sedmimi litri, tudi če je večina naše poti avtocesta. Ob hladnem zagonu in pri višjih motornih vrtljajih je zaznati več neprijetnega hrupa in tresljajev.

V notranjosti prevladujejo na pogled precej ceneni materiali, vendar občutki ob dotiku plastike tega ne potrjujejo. Ergonomija in hitro privajanje na celotno armaturno ploščo sta največja aduta ASX-a, zato bo verjetno našel precej kupcev med starejšo populacijo. Preprosto ni gumba, ob katerem bi se človek vprašal, čemu služi. Tudi upravljanje avdiosistema je silno preprosto, saj kaj več kot osnovnih opravil niti ne ponuja. Če bi imel še povezavo bluetooth (ki je danes, bolj z varnostnega kot z vidika udobja, skoraj obvezna oprema), mu tega, da je preveč preprost, zagotovo ne bi šteli kot pomanjkljivost.

Pri preostanku avtomobila ni omembe vrednih posebnosti. Zadaj se sedi dobro, saj je oblazinjenje precej mehko, prostora za noge pa dovolj. Nekoliko težav utegne biti pri iskanju vpetij Isofix, saj so dobro skrita v stičišču sedalnega dela in naslona. Prostornina 442 prtljažnih litrov je dobra merica v razredu športnih terencev te velikosti. Zasnova in obdelava sta vzorni, povečevanje s pomočjo podiranja naslona klopi pa zelo preprosto.

Za užitke na terenu bo treba izbrati drugačno kombinacijo motorja in pogona v ASX-u. Avtomobil, kot je bil naš testni, je dober zgolj za prašne makadame ali vzpon na kak višji robnik v mestu. Čeprav ima težišče višje kot nekateri ('neterenski') tekmeci, mu premagovanje ovinkov ne povzroča težav. Lega je presenetljivo dobra, električno ojačen servovolan pa lepo odziven. Le pogonski par koles pri pospeševanju v mokrem včasih hitro zgubi oprijem.

Tako kot ASX v ničemer ne izstopa iz povprečja, je tudi njegova cena postavljena precej strateško. Vsakdo, ki bo iskal avtomobil v tem razredu, ne bo mogel mimo dobre ponudbe z Mitsubishijevega cenika. Tako motoriziran ASX z opremo Invite, ki je srednja stopnja, bo vaš za slabih 23 tisočakov. Glede na to, da Mitsubishijeve osvežitve modelov običajno niso drastične, boste za malo denarja dolgo imeli aktualen in spodoben avtomobil.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 2WD Invite

Osnovni podatki

Prodaja: AC KONIM d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.360 €
Cena testnega modela: 22.860 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 12,2 s
Največja hitrost: 189 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.798 cm3 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 3.500/min – največji navor 300 Nm pri 1.750–2.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/65 R 16 H (Dunlop Sp Sport 270).
Zmogljivost: največja hitrost 189 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – poraba goriva (ECE) 6,7/4,8/5,5 l/100 km, izpust CO2 145 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.420 kg – dovoljena skupna masa 2.060 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.295 mm – širina 1.770 mm – višina 1.615 mm – medosna razdalja 2.665 mm –prtljažnik 442–1.912 l – posoda za gorivo 65 l.

Naše meritve

T = 29 °C / p = 1.030 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 3.548 km
Pospešek 0-100km: 12,2s
402m z mesta: 18,4s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,4/14,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,3/14,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 189km/h (VI.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Z ničimer ne zbuja pozornosti, vendar ne moremo mimo njega, ko iščemo spodoben, uglajen in zanesljiv avtomobil v tem avtomobilskem razredu. Za močnejši motor se odločite le, če imate potrebo še po štirikolesnem pogonu.

Hvalimo in grajamo
cena
lega na cesti
šeststopenjski menjalnik
ergonomija
preprostost upravljanja
motor
pprijem na mokrem
dostopnost do vpetij Isofix
nima vmesnika bluetooth

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri