Kratki test: Mitsubishi Space Star ClearTec 1.2 Intense

Morda bi pričakovali, da bo drugače, a pri Mitsubishiju se ravno majhen mestni avtomobil imenuje Space Star. Z letošnjo pomladjo je k nam pripeljal oblikovno precej prenovljen.

Prenova se je odrazila predvsem v zunanjosti, ki so ji dodali precej kroma in nekaj zaščitne plastike, ter Space Star s tem precej pomladili in popestrili. Bolj živahne oblike mestnega avtomobila seveda pridejo najbolj do izraza v kombinaciji z živahnimi barvami in kovinsko oranžna barva testnega avtomobila vsekakor ne razočara. Oblikovno ravnotežje nekoliko motijo razmeroma majhna kolesa, ki se kar izgubijo na 'napihnjeni' karoseriji, zato pa vtis športnosti vzbudi velik spojler na zadku, ki tam ni le iz lepotnih razlogov, ampak tudi izboljša aerodinamiko, ki vpliva na porabo goriva.

Testni Space Star je imel 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki je z 80 'konjskimi močmi' za devet 'konjev' močnejši od edine alternative v obliki litrskega trivaljnika. Skozi test se je prebil z razmeroma znosno povprečno porabo 6,1 litra, a je z normno porabo 4,9 litra pokazal, da je lahko tudi precej varčen. K temu gotovo pripomore majhna teža avtomobila, ki ne doseže 900 kilogramov in motorju precej olajša delo. Motor kljub temu ne more skriti dejstva, da nima nikakršne okrepitve v obliki turbinskih puhal, zato ga je treba za živahnost precej priganjati in pogosto prestaviti v nižjo prestavo.

Prave želje po hitrih vožnjah skozi ovinke Space Star sicer ne vzbuja, saj se karoserija precej nagiba, nekaj natančnosti pa prav tako manjka volanu. Podvozje po drugi strani dovolj dobro blaži cestne neravnine, a Space Star se odlično znajde predvsem v mestnem okolju, kjer se izkaže z razmeroma majhnim obračalnim krogom, odzivnostjo motorja v kombinaciji z dovolj natančnim petstopenjskim menjalnikom in dovolj preglednosti.

Kaj pa udobje? Mitsubishi Space Star je precej prostoren avtomobil, s sedenjem ne bo težav, sedeži so tudi dovolj visoki za udobno usedanje, prtljažnik pa je nekje v povprečju. Zdi se, da je še najslabše poskrbljeno za voznika, predvsem če je visoke rasti, saj sedeži ne omogočijo dovolj pomika, zaradi visokega sedenja pa lahko zmanjka tudi prostora za glavo. Space Star je precej dobro opremljen, čeprav pri tem še najslabše prikrije dejstvo, da ni ravno najmlajši avtomobil. Ima denimo precej starodoben radio, ki sicer omogoča prostoročno telefoniranje, a zahteva precej sprehodov po nepreglednih menijih in razločno izražanje v angleškem jeziku, saj je veliko funkcij dostopnih le z glasovnimi ukazi.

Mitsubishi SpaceStar je torej – sploh v kombinaciji z razmeroma ugodno ceno – lahko solidna alternativa tekmecem, ki pa so v veliko primerih precej sodobnejši produkti vrste letošnjih generacijskih menjav in usklajeni predvsem z najnovejšo infozabavno tehniko, ki je Space Star še nima.

Končna ocena

Mitsubishi Space Star je soliden izdelek, a je tudi preveč 'svetovni avtomobil', da bi se lahko zares vklopil v evropsko avtomobilsko okolje.

besedilo: Matija Janežič
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 10.990 €
Cena testnega modela: 14.340 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 362 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 735 €
Tehnični podatki
Motor: Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostor- nina 1.193 cm3 – največja moč 59 kW (80 KM) pri 6.000/min – največji navor 106 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/55 R 15 V (Yokohama Blue Earth A34).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO 100 g/km^2
Mase: prazno vozilo 845 kg – dovoljena skupna masa 1.340 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.795 mm – širina 1.665 mm – višina 1.505 mm – medosna razdalja 2.450 mm – prtljažnik 235–912 l – posoda za gorivo 35 l.
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 13,8s
402m z mesta: 18,7s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 26,1s (V.)
Zavorna pot pri 100km/h: 36,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 63dB
Hvalimo in grajamo
prostornost in udobje
okretnost
motor in menjalnik
utsenjenost voznikovega delovnega okolja
nagibanje karoserije
nenatančen volan