Kratki test: Nissan Note 1.2 SC (72 kW) Tekna

12. 11. 2014 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Navadno se pri avtomobilih pritožujemo nad pomanjkanjem prostornosti, pa čeprav je avto oblikovno dovolj velik. Pri Notu je zgodba obrnjena.

Note je namreč zgolj dobre štiri metre dolg avtomobil, a v notranjosti ponuja vse prej kot malo prostora. V primerjavi s predhodnikom ni novi nič večji, tudi medosna razdalja ni daljša.. Vendar so zato Ni­ssanovi inženirji zmanjšali motorni prostor in povečali prtljažnega, hkrati pa stoji Note na novi prilagodljivi platformi (Renault­Nissan). Tako v notranjosti ponuja zares obilo prostora. Ker gre za razmeroma majhen in posledično ozek avtomobil, ga je nekoliko manj v širino, nadpovprečno veliko pa v dolžino. In to ne samo za voznika, nad prostorom se ne morejo zmrdovati niti potniki na zadnjih sedežih.

A vsaka zgodba ima dve plati in temnejša je ta, da Note ni poceni avtomobil. Testnega je malce reševal skoraj najbogatejši paket opreme Tekna (tudi s sistemom Nissan Connect, ki prinaša navigacijo, barvni zaslon, štiri kamere za pogled okrog vozila, Nissanov varnostni sistem Safety Shield), ki je bil dodatno ozaljšan še s paketom Sport, ki prinaša športna prednji in zadnji odbijač, drugačne luči in masko, pragove in posebna 16-palčna aluminijasta platišča.

Tudi motor je bil najmočnejši, a je to še vedno le 1,2-litrski trivaljnik. Poskočnosti mu resda ne gre očitati, saj od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v manj kot 12 sekundah, navduši pa tudi z največjo hitrostjo, ki je kar 181 kilometrov na uro. A ob priganjanju ima motor precej dela, ki ga brez sramu pokaže v obliki porabe goriva – za 100 prevoženih kilometrov brez težav porabi (vsaj) sedem litrov bencina.

Če se vam to zdi preveč, je vozniku na voljo tudi gumb za vklop eko vožnje, pri čemer je na voljo manj moči oziroma je motor manj odziven na voznikove ukaze. S tako umirjeno vožnjo opravimo tudi naš normni krog in tam je bila zgodba oziroma poraba goriva spet povsem drugačna – 4,9 litra na sto kilometrov.

Zato velja: videz vara. Note namreč ni velik avtomobil, a je prostoren. Njegov motor pa je prostorninsko majhen, vendar poskočen in pri tem tudi nadpovprečno žejen. Še dobro, da ponuja tudi eko program vožnje.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.500 €
Cena testnega modela: 16.580 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s
Največja hitrost: 181 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.198 cm3 – največja moč 72 kW (98 KM) pri 5.600/min – največji navor 147 Nm pri 4.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 V (Bridgestone Turanza).
Zmogljivost: največja hitrost 181 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 5,2/3,7/4,3 l/100 km, izpust CO2 99 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.124 kg – dovoljena skupna masa 1.565 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.135 mm – širina 1.695 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.600 mm –prtljažnik 195–1.982 l – posoda za gorivo 41 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.040 mbar / rel. vl. = 68 % / stanje kilometrskega števca: 13.299 km
Pospešek 0-100km: 12,5s
402m z mesta: 18,4s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 20,7s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 29,2s (V.)
Največja hitrost: 181km/h (V.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Nissan Note je nadpovprečno uporaben mali avtomobil, ki ponuja več prostornosti kot marsikateri precej večji avtomobil. V nasprotju z nekaterimi Nissani pa ne ponuja oblikovne razburljivosti niti (z obilico plastične notranjosti) ne skriva japonskega porekla. Povrhu vsega ga tepe še visoka cena, ki jo vsaj delno omili komercialni popust.

Hvalimo in grajamo
največja hitrost
prostornost
infotainment in povezljivost z Bluetoothom
počutje v kabini
kakovost in natančnost izdelave
povprečna poraba goriva
zvok trivaljnega motorja
pomanjkljiva zvočna izolacija