Kratki test: Nissan Qashqai 1.5 dCi 360°

8. 10. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Qashqai je Nissanu odprl nove perspektive glede tržnega nastopa v Evropi, dolgo je bil prvi na seznamu najbolje prodajanih manjših terencev v Evropi in seveda najbolje prodajani Nissan na stari celini.

Avtomobilski marketing je zelo zapletena zadeva. Vzemimo za primer Qashqaia. Glede imena so se pri Nissanu verjetno morali dogovoriti, da bodo izbrali takšno, da je kar se da nenavadno. Zdaj smo se ga pravzaprav že navadili. Kako tudi ne, kljub nenavadnemu imenu si je namreč Qashqai odrezal kar lep kos prodajne pogače. Pa ravno to je tisto, kar hočem povedati o marketingu. Če namreč v statistiki, ki nam jo mesečno predstavlja Sekcija avtomobilskih uvoznikov pri Trgovinski zbornici Slovenije, iščete Qashqaieve prodajne številke, jih ne boste našli pri srednjih terencih (SUV) ali križancih, ampak avtomobilisti Qashqaia prištevajo v spodnji srednji razred, tja, kjer je najbolje prodajan model Volkswagnov Golf. No, razen Qashqaia k Octavii, Astri, Méganu ali Ceed'u po mnenju najbolj poklicanih spada tudi Renaultov Kadjar. Logično?

Vsaj meni se ne zdi, uvrstil bi ga k Dusterju, Tucsonu, Sportageu ali Tiguanu. In v tekmi s temi bi po lanskih številkah prodaje na slovenskem trgu bil višje, na četrtem mestu, pred Tiguanom, saj se je zanj lani odločilo kar 935 slovenskih kupcev.

Mislite, da se jih je veliko med njimi odločalo med Golfom ali Meganom? Dvomim!

Qashqai je pač terenec, višji, lahko s štirikolesnim pogonom, vsekakor pa s precej višjim položajem vozniškega sedeža, ki omogoča lepši pregled nad dogajanjem, navsezadnje tudi zagotavlja dokaj dobro preglednost, do kod seže sprednji odbijač. Morda je sicer malo slabši pogled nazaj, a tu nastopi dodatna oznaka pri našem preizkušenem – 360°. Ta namreč pomeni, da je bil naš Qashqai opremljen s sistemom kamer in tipal, kar omogoča popoln pregled dogajanja okrog karoserije, ko s Qashqaiem želimo parkirati. Vsekakor je to eden od boljših tehnoloških dosežkov zadnjega časa v avtomobilski industriji, pri Nissanu pa so tržniki vsaj glede tega prepričani, da takšni dodatki najdejo odmev pri kupcih.

Sicer pa je Qashqai na našem testu bil še v izdaji, ki je veljala do letošnjega salona v Ženevi, ko so predstavili njegovo prenovo. Tudi prenovljeni bo ohranil motorno opremo, kot smo jo preizkusili, običajen in tudi od številnih Renaultovih modelov znani 1,5-litrski turbodizelski motor s 110 'konji'. Tak motor je na voljo le v spregi s prednjim pogonom, to pa navsezadnje zagotavlja tudi dokaj dobre rezultate glede porabe goriva. Tudi na našem testu se je to potrdilo. Pravzaprav voznik niti nima možnosti, da bi poskušal voziti 'divje'. Motor se s takšnim načinom ne bi strinjal. Vidi se, da je namenjen bolj umirjenim vozniškim tipom!

Mislite, da me bodo Nissanovi marketinški strokovnjaki gledali čudno, če tega Qashqaia priporočim tistim, ki se ozirajo za solidnim križancem, torej avtom, ki ima bolj videz terenca in sprednji pogon?

Pravzaprav mi je vseeno – a Qashqai mora biti vsekakor na nakupnem seznamu pri tistih, ki iščejo zdaj to zelo modno vrsto avtomobilov!

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 24.600 €
Cena testnega modela: 27.300 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.308 €
Tehnični podatki
Motor: 4-val jni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 18 V.
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,9 s – poraba gori va (ECE) 4,0 l /100 km, izpust CO2 103 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.365 kg – dovol jena skupna masa 1.910 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.377 mm – širina 1.806 mm – višina 1.590 mm – medosna razdal ja 2.646 mm – prtl jažnik 401–1.569 l – posoda za gori vo 55 l.
Naše meritve
Okolišči nemeritev: T = -1 °C / p = 1. 017 mbar / rel . vl . = 43 % / stanje kilometrskega števca: 2.141 km
Pospešek 0-100km: 9,8s
402m z mesta: 16,9s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/11,6s (IV./V)
Prožnost 80-120km/h: 9,7/13,8s (V./VI.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Ocena
  • Čeprav ni več najmlajši, se Qashqai kar dobro otepa tekmecev – zaradi všečne oblike in skromne porabe.

Hvalimo in grajamo
oblika
gospodarnost
malce zastarel način izbire menijev