Kratki test: Opel Adam S 1.4 Turbo (110 kW)

4. 12. 2015
Deli

Eve so Oplovega Adama nekako vzele za svojega. Je Adam S pravi Adam za Adame?

Nekako nismo vajeni, da Opel športni različici nekega modela pripiše oznako S. Dobro vemo, da tiste najbolj športne izvedenke prihajajo iz Opel Performance Centra ter posledično nosijo kratico OPC. Je torej Adam S le 'kurjava' pred prihodom najbolj mišičastega Adama? Čeprav barve niso tako kričeče, kot smo jih vajeni pri običajnih Adamih, je tudi različica S videti zelo živahna.

Velika 18-palčna platišča, iz katerih kukajo rdeče zavorne čeljusti, rdeča streha ter velik strešni spojler (ki mimogrede po podatkih Oplovih mož v belih haljah pri največji hitrosti pritiska avto k tlom s silo 400 N) razkrinkajo, da gre za nekoliko bolj dinamično izvedenko. Zgolj oblikovno dinamično? Niti ne. Adama S poganja 1,4-litrski turbobencinar z močjo 110 kilovatov, ki se zbudijo večinoma nekje nad 3.000 motornimi vrtljaji. Kromirana izpušna cev obljublja veliko glasnosti in jeze, toda štirivaljnik je slišati precej zadržano. Tudi menjalnik ni dorasel konjenici, saj se upira hitremu prestavljanju, še posebno pri pretikanju iz prve v drugo prestavo.

Ko pa se zapodimo v ovinke, pridejo do izraza izboljšano podvozje, natančen volanski mehanizem in široke gume. Ovinkariti z Adamom je užitek, dokler to počnemo aktivno. Če se zgolj zasanjano peljemo, nas hitro zmoti trše podvozje, kratka medosna razdalja ter posledično slabše požiranje neravnin. Če odmislimo pogojno uporabno zad­njo klop, lahko rečemo, da je za potnike v Adamu S odlično poskrbljeno. Recarova sedeža sta odlična in se ju ne bi sramoval niti Porsche 911 GT3. Tudi v usnjen odet debelejši volanski obroč je prijetno držati v rokah.

Aluminijaste stopalke so dobro razporejene, stopalka za zavoro je blizu stopalki za plin, zato je uporaba tehnike prsti-peta šala mala. Razen omenjenega je preostalo okolje bolj ali manj enako tistemu v običajnem Adamu. Sredinsko konzolo krasi sedempalčni večopravilni zaslon na dotik, ki poleg vgrajenega radia in multimedijskega predvajalnika skrbi za povezljivost z vašim pametnim mobilnikom (ta si včasih ob zagonu avtomobila vzame precej časa za vzpostavitev povezave).

Pred voznikom so pregledni števci in potovalni računalnik z nekoliko zastarelo grafiko in nerodnim upravljanjem prek obvolanske ročice. Ob vklopljenem tempomatu, denimo, ne zna prikazati nastavljene hitrosti. Čeprav tak Adam ponuja obilico veselja, bi lahko zapisali, da tisti S mogoče pomeni le 'soft' (mehko) različico športnega malčka. Pravi Adami bi vseeno lahko počakali na Adama OPC, tega pa z lahkoto pripišemo dinamično orientirani Evi.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.030 €
Cena testnega modela: 21.439 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 631 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.239 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.364 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.900–5.500/min – največji navor 220 Nm pri 2.750–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/35 R 18 W (Continental ContiSportContact 5).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – poraba goriva (ECE) 7,6/4,9/5,9 l/100 km, izpust CO2 134 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.086 kg – dovoljena skupna masa 1.455 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.698 mm – širina 1.720 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.311 mm – prtljažnik 170–663 l – posoda za gorivo 38 l.
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1.034 mbar / rel. vl. = 57 % / stanje kilometrskega števca: 4.326 km
Pospešek 0-100km: 8,7s
402m z mesta: 16,4s ( 139km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,9/9,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,7/12,7s (V./VI.)
Največja hitrost: 210km/h (VI.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Nikar ne mislite, da je oznaka S zgolj kozmetične narave. Avto je dinamično naravnan, a je vendarle še ogromno prostora za izboljšave, ki jih (verjetno) pripravljajo v oddelku OPC.

Hvalimo in grajamo
Recarovi sedeži
lega in vodljivost
položaj za volanom
stopalke
motor pri nizkih vrtljajih
upiranje pri pretikanju iz prve v drugo prestavo
tempomat ne prikazuje nastavljene hitrosti
počasna vzpostavitev povezave za bluetooth