Kratki test: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 Allure

1. 10. 2015
Deli

Peugeot 2008 je zdaj že dve leti pri nas, a se še ni povsem uveljavil. Pa bi si to zaslužil.

Majhni križanci so priljubljeni, nekateri gredo kot vroče žemljice. Na primer Ni­ssan Juke, ki je letos v prvih treh mesecih prepričal že 816 kupcev, Peugeotov 2008 pa je izbralo le 192 kupcev. Kaj je tisto, kar tako prepriča pri Nissanu, pustimo zdaj ob strani. A 2008 je prav posrečen majhen avtomobil, postavljen nekoliko više kot njegov brat 208, namenjen pa tistim, ki pri majhnih avtomobilih iščejo za spoznanje več prostora, predvsem pa udobnejše sedenje in vstopanje. Ob vsem tem pa je njegov videz prav eleganten, čeprav seveda po peugeotovsko nevpadljiv. Notranjost je prav prijetna, ergonomija povsem v skladu s pričakovanji. Nekaterim bo vsaj v začetku nekaj težav delala zasnova postavitve in velikosti volanskega obroča.

Ta je podobno kot pri 208 in 308 manjši, merilniki pred voznikom pa so postavljeni tako, da mora nanje voznik gledati čez volan. Tako se zdi, da leži volanski obroč že skoraj v naročju voznika. Za večino tak položaj čez čas postane sprejemljiv, nekaterim pač ne. Sicer pa je notranjost prav prijetna. Armaturna plošča je zelo sodobno oblikovana, upravljavski gumbi so skoraj vsi ukinjeni, nadomešča jih sredinski zaslon na dotik. Upravljanje na njem je predvsem pri večjih hitrostih sicer malce negotovo, ker za iskanje mesta, kamor moramo pritisniti z blazinico prsta, včasih ni uspešno, predvsem pa zahteva, da voznik odtegne pogled z dogajanja pred seboj. Tudi tu velja, da se z daljšo uporabo na tak način navadimo. Sedežni položaj voznika in sovoznika je brez pripomb, če nista prednja potnika ravno velikana, bo tudi zadaj dovolj prostora, predvsem za noge.

Tam ga je pravzaprav ravno prav, a že zaradi velikosti avtomobila ne smemo pričakovati čudežev. Povsem primeren za običajne prevozne potrebe pa se zdi prtljažnik s 350 litri prostornine. Spisek serijske opreme pri Allure je zelo dolg in obsega številne uporabne ter tudi že kar luksuzne postavke (na primer stropno osvetlitev z LED). V skladu z opremo z zaslonom na dotik so tudi številne postavke infozabavnosti. Povezljivost z mobilnim telefonom prek bluetootha je enostavna, vtičnica USB priročna. Navigacijska naprava in potovalni računalnik dopolnjujeta popolnost. Naš 2008 je imel še doplačljivi dodatek za (pol)samodejno parkiranje, njegova uporaba se zdi dovolj enostavna. Srce 2008 pa je novi turbodizelski 1,6-litrski motor z oznako BlueHDi. Ta se je že v 'bratskem' DS 3 pred časom odlično izkazal.

Tudi tukaj potrjuje, da so inženirji PSA opravili odlično delo pri tej različici. Je nekoliko močnejši, kot je v različici e-HDi (za 5 'konj'), a občutek je, kot da gre res za motor z odličnimi zmogljivostmi (pospešek, največja hitrost). Pomemben del vtisa pa je tudi njegova skromnost glede porabe goriva. Na našem normnem krogu je ta znesla 4,5 litra na 100 kilometrov, povprečje na testu pa je bilo zelo sprejemljivih 5,8 litra na 100 kilometrov. Končno presenečenje pa je cenovna politika Peugeota. Kdor se odloči za nakup pri tej znamki, mora zelo paziti glede cene. To lahko sklepamo vsaj iz podatkov distributerja, ki nam je zagotovil 2008. Cena testnega avtomobila z vsemi dodatki (razen sistema za samodejno parkiranje še 17-palčni kolesni obroči ter črna kovinska barva) je znesla kar 22.197 evrov, če pa se kupec odloči za nakup s financiranjem Peugeot pa je ta le slabih 18 tisočakov. Res ekskluzivna cena.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.812 €
Cena testnega modela: 18.064 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 192 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,7l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.182 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50 R 17 V (Goodyear Vector 4Seasons).
Mase: prazno vozilo 1.200 kg – dovoljena skupna masa 1.710 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.159 mm – širina 1.739 mm – višina 1.556 mm – medosna razdalja 2.538 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 350–1.172 l.
Naše meritve
T = 15 °C / p = 1.033 mbar / rel. vl. = 48 % / stanje kilometrskega števca: 2.325 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,3s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,7/17,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,7/26,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 192km/h (VI.)
poraba na testu: 5,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Z zmogljivim in varčnim turbodizelskim motorjem, dvignjeno karoserijo in više nasajenimi sedeži velja za ugodno in sodobno rešitev.

Hvalimo in grajamo
tih, a zmogljiv motor
gospodarna poraba goriva
bogata opremljenost
lahkotno upravljanje
sistem Grip Control
odpiranje posode za gorivo s ključem
nima pomične zadnje klopi