Kratki test: Renault Captur Energy dCi 90 Helly Hansen

17. 9. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Renault obstaja skoraj, odkar obstajajo avtomobili. In Helly Hansen izdeluje oblačila za prosti čas že od leta 1877.

No ja, takrat oblačilom za prosti čas še niso rekli tako in nekaj desetletij pozneje, ko je nastal Renault, križancev še niso poznali. Zdaj poznamo oboje, Renault pa je povezavo s HH izkoristil, ko je bilo treba na trg poslati nekaj bolj 'prostočasnega'. Capturja.

Na oko je bistvo sodelovanja sicer videz, a v resnici ni čisto tako. Novost v tem Capturju je namreč sistem Extended Grip. To pomeni, da so se Renaultovi inženirji poigrali z nastavitvami elektronike, ki skrbi za stabilnost vozila in preprečevanje vrtenja pogonskih koles v prazno, in med sedeža dodali sistem, s katerim lahko voznik sistem delno krmili.

Zakaj delno? Zato ker izbira EXP-ja (expirienced driver, torej 'izkušeni voznik') ali izbira nastavitve za podlago z manj oprijema deluje le do 40 kilometrov na uro. Potem se ESP spet preklopi v svoj zelo restriktivni način delovanja, in konec.

Ker takle Captur ni ne dirkalnik ne terenec, to seveda ni presenetljivo (niti mu tega ne zamerimo), a vendarle: na blatnem makadamu ali snegu se lahko zgodi, da je treba pred vožnjo v strmejši klanec nabrati nekaj zaleta, in takrat je hitrost hitro večja od 40 kilometrov na uro. Meja bi bila lahko postavljena nekoliko višje.

Da sistem deluje dobro, je bilo hitro jasno tudi zaradi Kumhovih gum, v katere je bil obut Captur – te namreč niso resnično doma ne na asfaltu ne zunaj njega. Meje so postavljene presenetljivo nizko, zato ima sistem, če se vožnje lotite, kot bi sedeli v Cliu GT, veliko dela. Ob tem se Captur, razumljivo, tudi precej nagiba, po drugi strani pa je podvozje kljub 17-palčnim gumam z razmeroma nizkimi boki še vedno sposobno dovolj dobro pobirati neravnine.

Motor že poznamo, 90-'konjski' dCi je za Capturja dovolj zmogljiv, še bolje bi bilo, če bi imel menjalnik šest namesto le pet prestav. Potem bi bila v določeni razmerah poraba nižja. Da ne bo pomote: tak Captur ni preveč požrešen, prav nasprotno: 4,9-litrska poraba na normnem krogu in dober liter več testne porabe sta ugodni številki, sploh glede na to, da Captur ni prav majhen avto. Prostora v njem je dovolj tudi za družinsko uporabo, tako na zadnji klopi kot v prtljažniku – seveda, če ne pričakujete prostornosti petmetrskega enoprostorca.

Oznaka HH poleg sistema Extended Grip pomeni še samodejno klimatizacijo, divje rdečo barvo (lahko si ga zaželite še v treh drugih), lakirana 17-palčna platišča, sistem za pomoč pri parkiranju ter sistem R-Link. Zadnji je povzročal nekaj težav, saj se je operacijski sistem Android, ki teče na njem, rad zatikal, dvakrat pa ga je bilo treba popolnoma ponastaviti. A to je treba pri Androidu (očitno) pač pričakovati (tudi glede na izkušnje iz drugih naprav).

Sedeži so oblečeni v kombinacijo usnja in posebnega blaga, nekateri notranji deli se barvno ujemajo z zunanjostjo, v celem pa tak Captur daje vtis, da je vreden tistih 19 tisočakov, ki jih (po ceniku) zahtevajo zanj.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.790 €
Cena testnega modela: 19.040 €
Pospešek (0-100 km/h): 13,7 s
Največja hitrost: 171 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min – največji navor 220 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Goodyear Eagle UltraGrip).
Zmogljivost: največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,1 s – poraba goriva (ECE) 4,2/3,4/3,6 l/100 km, izpust CO2 96 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.170 kg – dovoljena skupna masa 1.729 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.122 mm – širina 1.778 mm – višina 1.566 mm – medosna razdalja 2.606 mm –prtljažnik 377–1.235 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.029 mbar / rel. vl. = 72 % / stanje kilometrskega števca: 8.894 km
Pospešek 0-100km: 13,7s
402m z mesta: 18,7s ( 118km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,4s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 21,7s (V.)
Največja hitrost: 171km/h (V.)
poraba na testu: 5,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Sodelovanje dveh znamk je prineslo avto, ki je vizualno (zelo) všečen, tehnično in oblikovalsko dober in prostorsko dovolj radodaren. Škoda, da se je Renault odločil zraven spustiti še tretjo blagovno znamko, ki ne slovi po zanesljivosti (Android).

Hvalimo in grajamo
oblika
barva
oprema
poraba
Android, na katerem teče R-Link
le petstopenjski menjalnik
prenizko postavljena hitrostna meja delovanja sistema Extended Grip