Kratki test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI RS

4. 6. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Naslov smo dali Provida. Testni avtomobil seveda ni bil opremljen s policijskim videonadzornim sistemom, a tega drugi niso vedeli.

Zato je bil levi pas na avtocesti večinoma prazen (če ne štejemo nekaj raztresenih tujcev) in Octavia RS je lahko mirno požirala kilometre. Ste vedeli, da je lahko tudi RS varčen avtomobil?

Octavio RS si lahko omislite s turbobencinskim ali turbodizelskim motorjem, pri obliki karoserije pa se morate odločiti med limuzino in kombijevsko različico. Na testu smo imeli najbolj 'starševsko' različico, torej varčno in z velikim nahrbtnikom, ki športniku zagotavlja večjo (družinsko) uporabnost, a obenem odščipne večji del zabave, ki bi jo omogočal 225-'konjski' dvolitrski TSI. Je 135 kilovatov oziroma 184 turbodizelskih 'konjev' sploh dovolj? Dovolj je že, toda čeprav smo v uredništvu Avto magazina tudi ljubitelji navora (mene turbodizli prav nič ne motijo), bi raje imeli različico TSI, ki je tudi 150 evrov (oziroma 400 z menjalnikom DSG) cenejša. RS mora biti razgrajač in TDI je lahko samo kompromis ...

Zato pa presenečenje: Octavia je kljub 588-litrskemu osnovnemu prtljažniku in oznaki RS na normnem krogu porabila zgolj 5,1 litra. To sicer pomeni, da se morate vleči po cesti kot otroški smrkelj in uporabljati program ECO pri sistemu Driving Mode Selection (poznano že iz Volkswagna in Seata, ko z izbiro programa Normal, Sport, ECO in Individual vplivate na delovanje motorja, volanskega mehanizma in klimatske naprave), a vseeno. Octavia Combi RS tretje generacije je namreč od predhodnika daljša za 86 milimetrov, širša za 45 milimetrov in z večjo medosno razdaljo (102 milimetra), kar se pozna.

Poznalo se je pri vsakodnevni vožnji, kjer kljub 19-palčnim platiščem (dodatna oprema) nisi pustil zobnih zalivk na prvih luknjah ali hitrostnih cestnih ovirah, in tudi na dirkališču Raceland, kjer se je velika Octavia počutila bolj kot ne kot slon v trgovini porcelana. Mogoče smo več pričakovali od navora, ki poskrbi za hiter premik od enega do drugega ovinka, a Octavia je vseeno družinski avtomobil s težo, ki krepko presega tono in pol praznega vozila. Zgolj 43. mesto na naši lestvici najbolj športnih testnih vozil je kar pravi domet tega avtomobila.

Različice RS ne morete zgrešiti. Zunaj boste najprej opazili bahaške zelo zmogljive gume velikosti 225/35 R19, rdeče zavorne čeljusti, standardne biksenonske žaromete in na roba zadka potisnjena zaključka izpušnih cevi, tisti nevešči pa bodo češko raketo prepoznali po napisih RS. Še dobro, da na zadku ni nalepljena še kratica TDI, saj nekako ne bi spadala na agresivne karoserijske poteze. Tudi v notranjosti je nekaj bombončkov, ki so takoj vidni in občutni.

Školjkasti sedeži, majhen usnjen volanski obroč in imitacija ogljikovih vlaken v okolici prestavne ročice in na vratih dajejo občutek, da so v Mladi Boleslavi mislili predvsem na dinamičnega voznika, manj pa na njegovo tečno ženo. Kar 113 let izkušenj iz avtomobilskega športa se pozna, čeprav je večina tehnike iz Skupine Volkswagen. Medtem ko so sedeži kljub poudarjenim bočnim oporam preveč široki, kot bi imeli v mislih velike zadnjice Američanov, pa je ročna zavora klasična (he, he, saj veste, zakaj), stopalke pa so iz nerjavnega jekla. Progresivno krmiljenje pomeni, da volanski sistem pri večjih hitrostih otrdi, vendar pa smo opazili, da je vsakič otrdel tudi pri hitri menjavi smeri na Racelandu.

Ali ima kaj pri tem tudi vožnja čez robnike, ne vemo, vsekakor pa so domačo nalogo vsaj pri tem pomagalu slabo naredili. RS je od klasične Octavie nižji za 15 milimetrov, za boljšo trakcijo pa poskrbi elektronska delna zapora diferenciala, poimenovana XDS. Dobra lastnost te rešitve je, da ne 'trga' volanskega obroča vozniku iz rok, toda zaviranje razbremenjenega kolesa (v sodelovanju s športnim programom sistema ESP) se vseeno ne more kosati s klasično mehansko delno zaporo. Zadek tudi po zaslugi na novo razvite večvodilne zadnje preme lepo sledi prednjemu delu avtomobila, pravzaprav celo predobro, saj prav nič ne pomaga pri učinkovitem vhodu oziroma izhodu iz ovinkov. Zato je Octavia RS pri pretiravanju podkrmiljena.

Ko smo že omenili slabo voljo sopotnice, naj še povemo, da jo bosta prav gotovo potolažila vrhunski zvočni sistem Canton in panoramsko strešno okno, čeprav bi namesto oblakov raje obkljukali upravljanje osrednje ključavnice in zagon motorja z gumbom (sistem KESSY) ter dvosklopčni menjalnik DSG. Za devet varnostnih blazin (stranski varnostni blazini zadaj sta dodatna oprema) in navigacijski sistem Columbus, ki ga upravljamo prek velikega (za dotik občutljivega) zaslona, pa dvigujemo palec.

Kot dvigujemo palec za Octavio Combi RS – tudi s turbodizlom pod motornim pokrovom in brez provide.

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 16.181 €
Cena testnega modela: 32.510 €
Pospešek (0-100 km/h): 8,2 s
Največja hitrost: 230 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6l/100km
Stroški (v enem letu)
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.742 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 380 Nm pri 1.750–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/35 R 19 Y (Pirelli PZero).
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (ECE) 5,7/3,9/4,6 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.487 kg – dovoljena skupna masa 1.978 kg
Zunanje mere: dolžina 4.685 mm – širina 1.814 mm – višina 1.452 mm – medosna razdalja 2.690 mm –prtljažnik 588–1.718 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 15 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 42 % / stanje kilometrskega števca: 2.850 km
Pospešek 0-100km: 8,2s
402m z mesta: 16,0s ( 140km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/14,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,5/8,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 230km/h (VI.)
poraba na testu: 7,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 34,7m
AM meja: 39m
Ocena
  • Octavia RS je vsekakor mikavna, saj je različica Combi družinsko uporabna, turbodizelski motor s 135 kilovati pa dovolj poskočen in hkrati varčen, da bodo dolga potovanja manj stresna. Toda vseeno bi raje TSI RS.

Hvalimo in grajamo
velikost prtljažnika, uporabnost
poraba pri umirjeni vožnji in programu ECO
videz (RS), brez napisa TDI
program Driving Mode Selection
prazni prehitevalni pas na avtocesti
preširoki školjkasti sedeži
zmogljivosti TDI RS proti TSI RS
nima DSG-ja