Kratki test: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI (77 kW) Elegance

28. 2. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Škodine eksperimente oziroma poskuse pozdravljamo, saj nekoč uveljavljena avtomobilska znamka počasi prihaja iz Volkswagnove sence. Tudi ali predvsem z modelom Rapid Spaceback.

Pri Škodi v zadnjem času radi ponosno povedo, da so z Rapidom začeli prihajati izpod velikega dežnika z imenom Skupina Volkswagen. Zato so pod obliko zunanjosti podpisali vodjo Škodinega oblikovalskega oddelka, 42-letnega Slovaka Jožefa Kabana (ki je 'kriv' tudi za obliko Bugattija Veyrona), obudili še pred drugo svetovno vojno znano ime in v našem primeru pritaknili nenavaden zadek. Ne, ni petvratna kombilimuzina niti družinski kombi, ampak nekaj vmes, v resnici je petvratni avtomobil s podaljšano streho. Ali na kratko: Spaceback.

Škodini strategi radi poskušajo kaj novega, spomnimo se le Superba, ki ponuja dve možnosti odpiranja vrat prtljažnika (sistem, poimenovan TwinDoor, omogoča odpiranje prtljažnika kot pri štirivratni limuzini ali kot pri petvratni kombilimuzini). Toda tako kot lahko pri Superbu dlakocepsko ugotavljamo, da pri dveh načinih odpiranja prtljažnika niso bili prvi, lahko tudi pri Spacebacku pokažemo s prstom na Audija A3 Spaceback. Očitno je nad tovarno v Mladi Boleslavi še vedno Volkswagnovo ogrinjalo, kar sploh ni slabo, če upoštevamo, kakšno tehniko podedujejo današnje Škode. Tudi Rapid.

Zanimivo je, da ima 18 centimetrov daljši limuzinski Rapid kar za 135 litrov večji prtljažnik, kar še ne pomeni nujno tudi večje uporabnosti. Upam si staviti, da bo Rapidov Spacebackov veliko več na cesti kot pa limuzinskih različic istega modela. Pravite, da to ni bilo težko uganiti? Več drznosti bo pri moji napovedi, da bo Spaceback (vsej deloma) prevzel Octavijine kupce. Se ne strinjate? Povem izkušnjo iz prve roke. V našem podjetju, kjer tako ali drugače dela več kot 200 ljudi, so prišli k moji skromni pisalni mizi štirje fantje (po dva in dva) s prošnjo, ali jim posodim ključe v službeni garaži parkiranega Rapida Spacebacka, da si ga malo ogledajo.

»Vas zapeljem en krog?« sem bil prijazen. »Ni potrebe, le prostor v prtljažniku in na zadnji klopi nas zanima,« je bil skoraj enak odgovor. Kot bi o občutku v vožnji že vse vedeli ... Po 15 minutah jih izprašam in izvem, da jih Rapid SB zanima ter da premišljujejo o nakupu, saj da je Octavia že prevelika za njihovo garažo, žep in potrebe. Dva sta potem še zavila v prodajalno, dva pa sta rekla, da je mogoče prtljažnika vseeno premalo in da bi raje kakšen družinski kombi. Še zanimivost ozadja zgodbe: vsi so tako ali drugače že imeli stik z Octavio – ali kot lastniki ali kot sopotniki.

Škoda Rapid Spaceback spada med Fabio (da, tudi mi smo že nestrpni, kdaj bodo predstavili naslednika) in Octavio oziroma družinski različici obeh, seveda pa ne smemo pozabiti niti na Roomsterja, ki bi s prtljažnikom od 480 do 560 litrov (odvisno od položaja zadnjih sedežev) mogoče zadovoljil tista dva sodelavca, ki iščeta več prtljažnika. Toda nikar ne smemo Rapida obravnavati zgolj kot premikajoči se prtljažnik, saj je v črno-­beli kombinaciji prav všečen. Za tisočaka evrov si lahko omislite paket Style Plus, ki vključuje panoramsko strešno okno, 17-palčna aluminijasta (črna) platišča, črni vzvratni ogledali in v črno odeta zadnja stekla, da o dodatnem spojlerju sploh ne govorimo.

Pri zunanjosti bi pograjali le dnevne luči, ki nimajo samodejnega stikala za preklop med dnevno in nočno osvetlitvijo. Podnevi namreč svetila oživijo le spredaj, zadek pa je neosvetljen, zato boste raztreseni vozniki v predorih in ob slabši vidljivosti izzivali usodo. Lahko bi se ves čas vozili s prižganimi vsemi žarometi, če ne bi sistem z zvočnim signalom nadležno piskal vsakič, ko želiš iz avtomobila. Hudiča, Škoda, ali tega stikala za nekaj evrov res ni bilo vredno vtakniti že v osnovno specifikacijo, kaj šele pri najprestižnejši opremi Elegance? No, kasneje so nas malce pomirili ksenonski žarometi in učinkovita dodatna osvetlitev v ostrih ovinkih, toda slab priokus varčevanja na nepravem mestu je ostal.

Čeprav testni Rapid Spaceack nikoli ni bil mišljen kot športni avtomobil, bomo najprej pohvalili športna prednja sedeža in športne stopalke (paket Dynamic za 225 evrov), če pa dodamo še ergonomski trikraki volanski obroč in šeststopenjski menjalnik, se lahko z 1,2-litrskim turbomotorjem TSI lotite preglednega ovinka tudi bolj po moško. Teoretično nič kaj presenetljivih 77 kilovatov ali bolj domače 105 'konjev' je povsem dovolj, da boste s krajšimi prestavnimi razmerji občutili tudi nekaj adrenalina, slaba stran tega pa je poraba goriva, ki je na testu znašala 8,8 litra, pri normnem krogu pa sprejemljivejših 5,9 litra na 100 prevoženih kilometrov. Toda takrat je turbopuhalo zgolj redko prijelo za delo ...

Pasivne varnosti je več kot dovolj (vsi Rapidi imajo štiri varnostne blazine in varnostne zavese ter stabilnostni ESC), prav tako opreme, ki olajšuje vožnjo in jo naredi prijetnejšo (radio s CD-predvajalnikom, sistem prostoročnega telefoniranja, tempomat, Climatronic, parkirna tipala itd.), na več prostora na zadnjih sedežih pa smo tako že namignili. Mojih 180 centimetrov bi na zadnji klopi zlahka preživelo tudi daljšo pot! Tudi klavstrofobične bo pomirilo ogromno panoramsko strešno okno, ki ima zgolj eno hibo: ročni pomik ponjave pod njo. Tako moraš biti vsaj romunska gimnastičarka, če hočeš brez pomoči ponjavo znova namestiti nad glavo ...

Škoda Rapid Spaceback nima možnosti naprednih varnostnih dodatkov za aktivno varnost, ponuja pa pravo velikost in sodobno tehniko (podvozje, motorji) za razmeroma normalen denar. In glede na gnečo okoli moje pisalne mize potrjujem, da jim je tudi s tem poskusom uspelo.

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 10.999 €
Cena testnega modela: 17.606 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 5.000/min – največji navor 175 Nm pri 1.550–4.100/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/40 R 17 V (Bridgestone Blizzak LM-25).
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,6/5,4 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.170 kg – dovoljena skupna masa 1.630 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.304 mm – širina 1.706 mm – višina 1.459 mm – medosna razdalja 2.602 mm –prtljažnik 415–1.380 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 4 °C / p = 1.004 mbar / rel. vl. = 89 % / stanje kilometrskega števca: 1.519 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 18,1s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9/15,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 16,1/20,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 193km/h (VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Fabia premajhna, Octavia predraga in prevelika? Rapid Spaceback bo kar pravi, če hočete nekaj oblikovno posebnega in za naše ceste primerno velikega – ter seveda cenovno dostopen!

Hvalimo in grajamo
oblika zadka
prtljažnik
zmogljivosti motorja
prostornost na zadnjih sedežih
panoramsko strešno okno
športna prednja sedeža
poraba goriva
neosvetljenost zadka pri dnevnih lučeh (predori, slabša vidljivost)
ročno pomična ponjava pod panoramskim strešnim oknom